2020-02-21, 14:05
Medlem
Vad är skillnaden mellan 20+ och ultra?
Någon som har lust att förklara enkelt, punktlista eller något?
Ber om ursäkt ifall det finns massa inlägg redan och för jag är trög som inte kan läsa mig till det själv.

Stör mig på att Ultra inte säljs med stora minnet, så därför lutar det mot 20+ (och 15k.. helt sjukt dyrt enligt mig, är jag snål eller fler som tycker det är dyrt? Eller tekniken är så mycket bättre, kostar mer etc så inte kontisgt att den kostar 15k? Sa alltid förr att skulle aldrig köpa iphone för priserna är sjuka, så en samsung s6 valde jag på den tiden😅 ).

Men vad är skillnaden? Vad förlorar man på att ta 20+ ist?
Ultra kan zooma mer när man tar bilder och större skärm, det är allt jag fattat.
Är inte insatt och tycker samsungs hemsida är värdelös, iaf på mobilen.

Har Ultra bättre kamera?
Hur stor skillnad på att ta ett vanligt kort skiljer dom åt?
Tex på sitt husdjur, naturen, mat etc (inte zooma in).

Det är kameran som är viktigast för mig.

Vill veta om man förlorar mycket på att köpa 20+ ist.
Om det är dumt att inte ta Ultra.
Vill inte vara dumsnål eller något, men inte heller lägga så mycket mer om det inte är så stor skillnad.

Om Ultra tar bättre bilder tänker jag att dom tar mer plats, då är det ännu mer idiotiskt att sverige inte säljer med mest minne..
Självklart kan man köpa sdkort till Ultra, men tycker dom är dyra så då ska man lägga ut ännu mer pengar och hade otur med ett jag köpte, det var sönder eller något så bilderna blev krypterade (kanske säger helt fel) så kan inte föra över dom till datorn, kan se dom i mobilen men det är allt. Förlorade många tusen bilder så därför är jag inte så pigg på att behöva använda minneskort.
Sen hade kanske jag jätteotur men känns väldigt tråkigt.

Har en samsung s9+ nu.
Citera
2020-02-23, 18:45
Medlem
Kort sagt så har Ultra bättre kameror.
12 megapixel vs 108 megapixel Wide camera samt 10 megapixel vs 40 megapixel front kamera.

Men skulle nog vänta med s20 serien då Norden är den enda regionen i världen där man inte får Galaxy earbuds + vid preorder , så de försöker dra en fuling att vi betalar samma som resten av världen men får inget extra .
I USA får man även laddplattan.
Citera
2020-02-25, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerdrickan
Kort sagt så har Ultra bättre kameror.
12 megapixel vs 108 megapixel Wide camera samt 10 megapixel vs 40 megapixel front kamera.

Men skulle nog vänta med s20 serien då Norden är den enda regionen i världen där man inte får Galaxy earbuds + vid preorder , så de försöker dra en fuling att vi betalar samma som resten av världen men får inget extra .
I USA får man även laddplattan.

Tack så mycket! Då är det verkligen den man borde ha, men så störigt att den inte har det stora minnet..

Varför vänta? Vänta tills det blir billigare eftersom vi ej får något på köpet eller kan dom ändra det senare?

Brukar dom göra så? Sjukt orättvist att andra länder får buds, och USA även laddplattan.
Alla borde få samma deal.
Det gör att jag känner lite att jag vill lämna Samsung för dom bryr sig inte om oss känns det som, men vet ej vad jag ska gå över till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in