2020-02-21, 13:14
Medlem
tkhasis avatar
Hej

Vågar jag sätta in 3500 kr i kontanter som jag fick av min pappa på min födelsedag på bankkontot via en insättningsautomat eller kommer man att få ett misstänksamt brev från banken som undrar var man fått pengarna ifrån så att det blir en massa problem? Hur mycket kontanter kan man sätt in innan banken börjar undra?
Citera
2020-02-21, 13:20
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Hej

Vågar jag sätta in 3500 kr i kontanter som jag fick av min pappa på min födelsedag på bankkontot via en insättningsautomat eller kommer man att få ett misstänksamt brev från banken som undrar var man fått pengarna ifrån så att det blir en massa problem? Hur mycket kontanter kan man sätt in innan banken börjar undra?

Ja, en enstaka insättning på 3 500 kr är inga som helst problem.
Citera
2020-02-21, 13:23
Medlem
Zer0Shits avatar
Inga problem att göra det. Insättningsautomat finns av en anledning.

z
Citera
2020-02-21, 13:26
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Inga problem att göra det. Insättningsautomat finns av en anledning.

z

TS pratar uppenbarligen om penningtvätt lagen.
Det är inte själva insättningen TS är orolig för utan om han konto kommer frysas.
Citera
2020-02-21, 13:27
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
TS pratar uppenbarligen om penningtvätt lagen.
Det är inte själva insättningen TS är orolig för utan om han konto kommer frysas.
Och om TS tror att hans konto skulle frysas för ynka 3500kr är han inte speciellt klipsk.

z
Citera
2020-02-21, 13:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Hej

Det är inget orimligt med att en enstaka gång ha fått en present. Jag har svårt att tro att dom ska protestera emot det. Sätter du in en födelsedagspresent i månaden däremot...
Citera
2020-02-21, 14:37
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Och om TS tror att hans konto skulle frysas för ynka 3500kr är han inte speciellt klipsk.

z

du har inte insett vilken häxjakt det är på lagliga medelsvensson ifrån bankerna ..
Citera
2020-02-21, 14:49
Medlem
Derpmeisters avatar
Vet inte vad som gäller idag (tar ens bankerna emot kontanter?). Men förr kunde du sätta in strax under 10k per gång utan frågor. Jag försökte sätta in mer vid ett par tillfällen men då blev jag förhörd om varifrån pengarna kom ifrån osv.

Har dock ingen uppfattning om totalbeloppet under låt säga ett år man kan pumpa in cash utan att de börjar undra. Pratar om Nordbanken.
Citera
2020-02-21, 15:04
Medlem
Jag fick frågor från min bank när jag satte in ca 100 000 kr under loppet av ett år. Då krävde de in bevis var jag fått pengarna ifrån. Jag gav dem det och sen var allt lugnt.
Citera
2020-02-21, 15:06
Medlem
3500kronor??
det är ju inga pengar.

om banken skulle fråga nåt om såna småsummor som man jobbar ihop på en vecka så byter man bank och ber de dra åt helvete.

i tyskland så går folk och köper ny bil med kontanter hos bilhandlare.

Inte fan är det bankens sak att veta vad folk gör med sina egna pengar och inte är det bankens sak att fråga om såna småsummor.

Säg att du säljer din kropp och sen byter du bank som sagt om de löjlar sig.
Citera
2020-02-21, 15:19
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
du har inte insett vilken häxjakt det är på lagliga medelsvensson ifrån bankerna ..
Inget som jag märkt av och då sätter jag in pengar via automat ett par gånger i månaden.

z
Citera
2020-02-21, 15:25
Medlem
Derpmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
3500kronor??
det är ju inga pengar.

om banken skulle fråga nåt om såna småsummor som man jobbar ihop på en vecka så byter man bank och ber de dra åt helvete.

i tyskland så går folk och köper ny bil med kontanter hos bilhandlare.

Inte fan är det bankens sak att veta vad folk gör med sina egna pengar och inte är det bankens sak att fråga om såna småsummor.

Säg att du säljer din kropp och sen byter du bank som sagt om de löjlar sig.
Ha ha jag sa faktiskt att jag sålt knark vid ett tillfälle när tanten frågade vart pengarna kom i från och jag blev irriterad. True story.

Hon trodde mig inte och vi båda skrattade lite awkward. Sen satte hon in pengarna. 😂

När jag tänker efter så tror jag att jag körde med det fler gånger efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in