2020-02-20, 20:09
Medlem
patrikgbgs avatar
Såg på min faktura för billånet denna månaden att jag har någonting som heter låneskyddsförsäkring. Har aldrig tänkt på detta innan men efter en googling så verkar det som om banken tar alla kostnader om man blir arbetslös. Av en händelse så blev jag arbetslös för typ 10 månader sedan, uopsagd pga arbetsbrist. Jag ska naturligtvis ringa banken i morgon men jag undrar redan nu, får man detta retroaktivt?

Är det vanligt även på huslån?
Citera
2020-02-20, 20:18
Medlem
Kolla med banken
Citera
2020-02-20, 20:29
Medlem
Finns nog hyfsat goda chanser att du får pengar men berätta gärna hur det gick. När jag jobbade med sådana försäkringar fick i stort sett alla jag pratade med retroaktivt men jag var aldrig i kontakt med någon som väntat tio månader.
Citera
2020-02-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Såg på min faktura för billånet denna månaden att jag har någonting som heter låneskyddsförsäkring. Har aldrig tänkt på detta innan men efter en googling så verkar det som om banken tar alla kostnader om man blir arbetslös. Av en händelse så blev jag arbetslös för typ 10 månader sedan, uopsagd pga arbetsbrist. Jag ska naturligtvis ringa banken i morgon men jag undrar redan nu, får man detta retroaktivt?

Är det vanligt även på huslån?
Du har nästan garanterat blivit erbjuden någon form av försäkring i samband med bolånet, sedan om du nappat eller inte är en annan fråga. Det vanliga är liv-, sjuk- och arbetslöshetsförsäkring.
Citera
2020-02-22, 11:00
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetMolester
Du har nästan garanterat blivit erbjuden någon form av försäkring i samband med bolånet, sedan om du nappat eller inte är en annan fråga. Det vanliga är liv-, sjuk- och arbetslöshetsförsäkring.

Hehe, det gick bra. Får retroaktiv ersättning 12 månader back á 3papp. arty:
Ett år av "gratis" bil. Ibland har man tur som inte tittar så noga på vad man skriver på. Hade jag vart vid mina sinnes-fulla-bruk när jag signade avtalet hade jag kryssat ur det alternativet. Nu var jag lite halvrörig i skallen och bara satte en kråka...

Tyvärr verkade det bara vara på bilen då banken inte har detta förifyllt på blanketten.
Senast redigerad av patrikgbg 2020-02-22 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in