Citat:
Det var 2004-2005 tror jag den föreläsningen vi var tvungna att gå på i gymnasiet.
Sjukt hur det förändras såpass mycket på så kort tid, från att vara acceptabelt och man får till sig rätt information om det till att överdrivas nått otroligt för att skrämma folk från att ta det.
Minns en historia den föreläsaren drog om en kille som tog steroider så han fick nån blackout och högg ihjäl sen flickvän med 30 knivhugg.
Sjukt hur det förändras såpass mycket på så kort tid, från att vara acceptabelt och man får till sig rätt information om det till att överdrivas nått otroligt för att skrämma folk från att ta det.
Minns en historia den föreläsaren drog om en kille som tog steroider så han fick nån blackout och högg ihjäl sen flickvän med 30 knivhugg.
Det var annorlunda. Som det här jävla snacket om fusk som kom med dopningslagen 1999. Man kunde vara dopad som privatperson helt plötsligt, och bli anklagad för fusk, man var kriminell. Men eftersom eget bruk var tillåtet innan 1999 så kunde man inte anklagas för vara dopad/fuskare på fritiden eller på gymmet Det var bara i tävlingssammanhang och om det fanns dopningstester vilket det inte fanns.
Men det fanns gnälliga jävlar då med. Själv så växte jag upp med att skita i nya lagar som egentligen inte var rätt. Det känns bra.Är väl inte så konstigt att folk skyller på steroider om dom nu gör något. Folk tror ju då att det var steroidernas fel och inte killen som gjorde brottets fel. Som med alkohol. Man är oskyldig egentligen.

Jag minns en antidoping film med Mr Ping. En gammal forumlegend som käkat "ryssfemmor" en kur. Var så synd om honom hela hans liv var förstört. I samma dokumentär var det tror jag. En kille som tappade respekten för alla proffsbodybuilder för det var ju så lätt bygga muskler med steroider. Killen visade hur han bänkpressade 90kg två repetitioner. Fan vad stolt han såg ut sen.
Jag är dock inte rätt person att fråga då ja ej testat testo. MEN testa gå till en läkare och säg du är trött, deprimerad svårt å sova, lågt självförtroende så kanske du får de utskrivet. Tror inte läkaren kommer berätta om hur farligt och idotiskt det är. (Nämner det så vi inte går allt för OT). Viktigt att trycka på att sexlusten är låg med till läkaren. Vet inte om dosen du får av en läkare kmr hjälpa, men sköter du kosten till 100 (sno ett ordetnligt kostschema och följ till 100%) så kmr du nog få bättre resultat än utan teston.