2020-02-21, 14:48
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Det var 2004-2005 tror jag den föreläsningen vi var tvungna att gå på i gymnasiet.
Sjukt hur det förändras såpass mycket på så kort tid, från att vara acceptabelt och man får till sig rätt information om det till att överdrivas nått otroligt för att skrämma folk från att ta det.

Minns en historia den föreläsaren drog om en kille som tog steroider så han fick nån blackout och högg ihjäl sen flickvän med 30 knivhugg.

Det var annorlunda. Som det här jävla snacket om fusk som kom med dopningslagen 1999. Man kunde vara dopad som privatperson helt plötsligt, och bli anklagad för fusk, man var kriminell. Men eftersom eget bruk var tillåtet innan 1999 så kunde man inte anklagas för vara dopad/fuskare på fritiden eller på gymmet Det var bara i tävlingssammanhang och om det fanns dopningstester vilket det inte fanns. Men det fanns gnälliga jävlar då med. Själv så växte jag upp med att skita i nya lagar som egentligen inte var rätt. Det känns bra.

Är väl inte så konstigt att folk skyller på steroider om dom nu gör något. Folk tror ju då att det var steroidernas fel och inte killen som gjorde brottets fel. Som med alkohol. Man är oskyldig egentligen.

Jag minns en antidoping film med Mr Ping. En gammal forumlegend som käkat "ryssfemmor" en kur. Var så synd om honom hela hans liv var förstört. I samma dokumentär var det tror jag. En kille som tappade respekten för alla proffsbodybuilder för det var ju så lätt bygga muskler med steroider. Killen visade hur han bänkpressade 90kg två repetitioner. Fan vad stolt han såg ut sen.
Citera
2020-02-21, 17:26
Medlem
Swestomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Hade en snubbe som föreläste om steroider i gymnasiet tror jag att det var, minns att det var väldigt mycket snack om roid rage, han tog upp flera fall där steroid påverkade slagit ihjäl sin flickvän m.m. och bilder på killar som fått tuttar m.m.
bara min skola som hade sån föreläsning som alla var tvungna att gå på?

Var väldigt mycke störda bilder och berättelser som skulle få en att inte röra steroider.
Precis, minns denna propagandakampanj tydligt från min skolgång under 90-talet. Tätt åtföljt av knarkalarmister och "förintelseöverlevare".

Personligen har jag aldrig känt ett sånt inre lugn, sådan självbehärskning, självkännedom och nöjdhet över livet i allmänhet som när jag började trt cyclat med blasts.

Har även möjliggjort att jag kunnat sluta med alla skitläkemedel såsom antideppresiva, sömnmedel och smärtmedicin.
Citera
2020-02-21, 23:31
Medlem
HeadOfBoos avatar
Tvärtom. Sakerna från Ryssland var från kontrollerade laboratorium, och det mesta som fanns var äkta från apotek. Idag köper många testopulver från kina och blandar med matolja på en kokplatta i garaget. Det är ne konst att hitta prylar som håller måttet. Men jo, det finns många aktörer nu, dock få man kan lita på.
Citera
2020-02-22, 19:14
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Tvärtom. Sakerna från Ryssland var från kontrollerade laboratorium, och det mesta som fanns var äkta från apotek. Idag köper många testopulver från kina och blandar med matolja på en kokplatta i garaget. Det är ne konst att hitta prylar som håller måttet. Men jo, det finns många aktörer nu, dock få man kan lita på.

Instämmer till 100%.

Som exempel på renheten kan jag inte dra mig till minnes mer än ett par killar som fick infektioner i samband med injektioner på det glada 80-talet och det något mer dystra 90-talet. Numera så dyker de upp titt som tätt både på forum och irl. Det är inte en epidemi men ändå så var det klart mer ovanligt "förr" enligt min mening.
Citera
2020-02-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Funderar på lätt-dos testo. Är mellan 35-38 och ej tränat styrke på 14 år. När ja tränade mellan 16-25 så körde jag 7 dar i veckan och hade Ronnie och Dorian upptejoadee i mitt pojkrum. Bara lite Joe Weider proteinpulver och classic tonfisk/ägg meny.

Är vältränad nu för min ålder, men då via vardagsmotion, men skulle vilja få drivet att pumpa lite biceps och nacke igen... känner att jag måste få nån form av enhancement för att uppnå den ilska som krävs för att pumpa riktigt hårt. Pantera i lurarna räcker ej för oss +35 åringar.

Pro's and Con's?

Edit: den där gelen, är det lättbeställt? Eller förresten svara ej på det, är nog emot reglerna.
haha gillar din stil! Jag är dock inte rätt person att fråga då ja ej testat testo. MEN testa gå till en läkare och säg du är trött, deprimerad svårt å sova, lågt självförtroende så kanske du får de utskrivet. Tror inte läkaren kommer berätta om hur farligt och idotiskt det är. (Nämner det så vi inte går allt för OT). Viktigt att trycka på att sexlusten är låg med till läkaren. Vet inte om dosen du får av en läkare kmr hjälpa, men sköter du kosten till 100 (sno ett ordetnligt kostschema och följ till 100%) så kmr du nog få bättre resultat än utan teston.

Angående beställningen av testo-gel/spray kan ja nog inte länka. Men bara googla de så lär de komma upp en svensk hemsida som säljer. Eller fråga i tråden om drogshoppen! Angående utskrivet testo tror jag de fett många som får de men som inte säger något. En gammal svensk bodybuilder (andreas c) brukar hylla testo på sin facebook och utube..
Citera
2020-02-27, 21:20
Bannlyst
Har råkat ut för ett par inflammationer men det har aldrig blivit en infektion som tur var.

Men tycker att det idag är ovanligt med oljor som är dåliga, kanske jag som har haft tur med lotteriet...
Citera
2020-02-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Steroiderna är de samma, bara massa gammal dynga och okunskap från förr. Jag är lugn som en filbunke både med och utan steroider.

Är du en labil idiot "ren" så är det väl klart att du är en superidiot på steroider. Precis som att vissa människor inte kan dricka för 5 öre.

Rekomenderar filmen bigger faster stronger för den som vill få en liten blick av det hela.

precis steroiderna är demsamma som dom alltid varit men enklare att läsa till sig nyttig info idag tack vare bl.a nätet
Citera
2020-03-02, 13:50
Medlem
Fagbosses avatar
Gör du saker smart så är steroider en minimal risk mot din hälsa. Steroider som testosteron skrivs ut av läkare alltmer och ses som en "medicin" som kan öka livskvalitén för äldre män avsevärt.

Blir du beroende som Rich Piana eller liknande bodybuilder så sätter du stor stress på kroppen, men t.om monster som dem kan leva långa hälsosamma liv och endast ett fåtal av dem dör. Då snackar vi personer som tar mängder med preparat...

Det finns massa bodybuilders och strongmen etc som har levt bra liv trots att dem använder sig av steroider. Den mest kända är väl allas vår Arnold Schwarzenegger
Senast redigerad av Fagbosse 2020-03-02 kl. 13:52.
Citera
2020-03-02, 16:48
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagbosse
Gör du saker smart så är steroider en minimal risk mot din hälsa. Steroider som testosteron skrivs ut av läkare alltmer och ses som en "medicin" som kan öka livskvalitén för äldre män avsevärt.

Blir du beroende som Rich Piana eller liknande bodybuilder så sätter du stor stress på kroppen, men t.om monster som dem kan leva långa hälsosamma liv och endast ett fåtal av dem dör. Då snackar vi personer som tar mängder med preparat...

Det finns massa bodybuilders och strongmen etc som har levt bra liv trots att dem använder sig av steroider. Den mest kända är väl allas vår Arnold Schwarzenegger

Kan bara instämma här helt.
Citera
2020-03-05, 08:27
Medlem
Hur skulle det "blivit" säkert jämfört med förut det är samma grejer som det va då
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in