Citat:
Ursprungligen postat av
CrytoStocker
Var på en loppis igår och införskaffade mig två stycken serietidningar för 3 kr styck, två stycken kalle anka tidningar varav 1 är från 1960 och den andra 1963.
Om vi ser det såhär såhär, om jag skulle behålla dem i 25 - 30 år skulle det då varit rätt så ovanliga föremål eftersom med tiden så slänger personer bort sin serietidning vilket ökar värdet.
Sen även om jag bara skulle får 20kr för dem så har jag fortfarande gjort en större vinst en vad man kan göra på dem flesta bankerna erbjuder idag

Nu får jag väl säga att tre spänn styck ändå var en god affär, oavsett ålder på tidningarna.
Men, det handlar inte bara om ålder, när det gäller tillgång och efterfrågan. Det handlar om skick också. Samlare vill knappast köpa en tidning med revor i omslaget eller hundöron och fukt- och fettfläckar på sidorna.
Jag tror heller inte att du kan få alltför mycket för äldre Kalle Anka-tidningar. Såvida du inte satsar på att få ihop kompletta årgångar. Det skulle kanske kunna löna sig att sälja vidare. Att hitta enstaka nummer här och var från den tiden är inget svårt. Men en komplett årgång från, säg år 1962, kanske är lite svårare (även om de flesta KA-samlare redan troligtvis har det. Men någon måste ju börja också)