2020-02-20, 15:03
Medlem
Fascisterna kallar antifascisterna för fascister. Det är sannerligen röriga tider.
Citera
2020-02-20, 18:40
Medlem
DannyRunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarInvandrare
Det här är inget annat än ett terrordåd riktad mot en av de sista offentliga patrioterna i Sverige. Vänsterpacket och deras allierade rasfrämlingar tål inte svenskar som sätter ner foten mot folkutbytet, så självklart måste de skrämmas till tystnad. Fungerar inte det så vet vi alla vad som händer sen, lex Daniel Wretström, Dan Park m.fl.

Tycker det är smaklöst att jämföra mordet på en ung skinskalle och att fylleristen Dan Parksom hamnat i bråk med andra A-lagare utanför systemet och skriker varg! Han är ju ändå en alkad provokatör som senaste jag hörde något om var skriven på ett härbärge. Skäms att jämföra honom med Daniel som blev mördad!

Citat:
Ursprungligen postat av fridahorten
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Anmärkningsvärt att Nordfront inte skriver om att en av organisationens ledarfigurer fått sin fastighet nedbränd, Freddy kanske glömde nämna satt han skulle begå försäkringsbedrägeri så att de blev tagna på sängen? Annars är ju dessa kretsar snabba med att sticka offerkoftan.

Reagerade på det också. Men detta är ju ett klassiskt försäkringsbedrägeri. Köpa ett förmodat billigt hus på vischan, bränna ner det och vips mer cash till ett bättre hus. Ifall inte Nordfront väljer att kommentera det hela så tyder detta ännu mer på att det faktiskt är Freddy själv som bränt ner det eller bett någon av sina kamrater att göra det.

Men är det Freddys privata hus eller organisationens? Inte så bra start för någon av de tänker jag.

Nu vet jag inte om det riktigt är att sticka offerkoftan att skriva om händelsen på Nordfront.. Det hade ju varit bra att skina ett ljus över antifa gangsters om de är så skeva att de begår mordbrand mot NMR folk. Det hade varit tragiskt om det vore så att NMR försöker tysta ner fallet för att de själva anar ullgor i mossen om Freddy och branden, vad har NMR att vinna med att sopa händelsen under mattan? De har ju ett guldläge nu att bevisa för svensson varför AFA är den sanna fienden.

Jag tror som sagt att händelsen troligen är självförvållat. Freddy eller någon kompis som själv tänt på för pengarna eller någon i NS som hämd eller nått. Ja menar liksom att visst är AFA stökiga och skränar på gator och torg men hur skulle de veta var han hade sitt hus? Som jag förstått av media så hade han precis köpt huset och var ju också skriven på annan ort. Det luktar råtta på långt håll om det skulle vara AFA som tänt på, men frågan är om de är kapabla till att skaffa sig en, eller hur fan skulle de veta var stället låg.
Citera
2020-02-20, 20:12
Medlem
Dodafisks avatar
Jag tror på försäkringsbedrägeri. Hittar inget skryt på kommunistsidor vilket de brukar vara snabba med och Nordfront håller tyst om "mordbranden".
Citera
2020-02-20, 21:45
Medlem
1. Försäkringsbedrägeri
2. False flag operation
3. AFA mfl

Vilken av dessa som är närmast sanningen beror väl mest på vilket politiskt läger man håller på. Särskilt sannolikt att huset börjat brinna av sig själv är det ju inte. Men som PR stunt är den genialiskt oavsett. Köp ett hus, fullvärdesförsäkra, elda upp. Värdet på uppmärksamheten överstiger lätt priset för huset även om försäkringsbolaget skulle vägra betala ut en kopek.
Citera
2020-02-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyRunkaren
Som jag förstått av media så hade han precis köpt huset och var ju också skriven på annan ort. Det luktar råtta på långt håll om det skulle vara AFA som tänt på, men frågan är om de är kapabla till att skaffa sig en, eller hur fan skulle de veta var stället låg.

Det finns ju smidiga webbtjänster för att hålla koll på lagfarter. Det är ju så tidningarna har koll på att Carola har köpt sig en ny sommarstuga och liknande. Så lägger man upp bevakningar på sina meningsmotståndare är det lätt att hålla koll.
Citera
2020-02-21, 09:28
Medlem
Även om redaktionen på Nordfront inte tror på försäkringsbedrägeri utan att det faktiskt handlar om vänsterextremister så vore det väldigt dumt att skriva om saken när man försöker få med sig människor i både rörelsen och på 1a maj. Vem vill få sitt hus nedbränt?
Citera
2020-02-21, 09:36
Medlem
Var det ett nytt eller gammalt hus?
Citera
2020-02-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTjackis
Vilka hållbara bevis, går säkert att använda i rättegång!

Hur ska ni ha det, AFA existerar inte eller varenda människa som inte tycker om NMR är AFA? Det är alltid svårt att förstå vilken linje ni ska köra på.

återstår att se hur länge negern, kalle, showan, leodan och de andra pajaserna håller liv i antifa i skåne.
Det lär väl bli hårdare tider med tanke på vad de pysslar med nu.
Citera
2020-02-21, 10:46
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkamel
återstår att se hur länge negern, kalle, showan, leodan och de andra pajaserna håller liv i antifa i skåne.
Det lär väl bli hårdare tider med tanke på vad de pysslar med nu.

"antifa skåne"? jag har ändå koll på de olika grupperingarna och du verkar inte riktigt ha koll pä de olika begreppen. Du har inte heller presenterat någon spekulation om vem eller varför någon skulle eldat upp Freddys mögelhus. Dina antydningar om att NMR skulle sitta på ett våldskapital är lustiga, det har ändå varit en del som lämnat den organisationen och sedan golat ut i diverse morgonsoffor på tv4 och det händer aldrig något. NMR är ett skämt idag.
Citera
2020-02-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
"antifa skåne"? jag har ändå koll på de olika grupperingarna och du verkar inte riktigt ha koll pä de olika begreppen. Du har inte heller presenterat någon spekulation om vem eller varför någon skulle eldat upp Freddys mögelhus. Dina antydningar om att NMR skulle sitta på ett våldskapital är lustiga, det har ändå varit en del som lämnat den organisationen och sedan golat ut i diverse morgonsoffor på tv4 och det händer aldrig något. NMR är ett skämt idag.

Kan vara så att jag skiter i begrepp och bara kör rent regionalt.
Så du vet att det handlar om ett "mögelhus", verkar som du vet mer än oss andra av någon anledning, så just nu pekar spekulationerna mot dig och resten av fjantifa.
Finns väl fler än bara nmr som hatar antifa.

Golare ska få känna ordentligt, om dessa fortfarande går helskinnade så är kritik mot nmr verkligen befogat.
Citera
2020-02-21, 11:58
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkamel
Kan vara så att jag skiter i begrepp och bara kör rent regionalt.
Så du vet att det handlar om ett "mögelhus", verkar som du vet mer än oss andra av någon anledning, så just nu pekar spekulationerna mot dig och resten av fjantifa.
Finns väl fler än bara nmr som hatar antifa.

Golare ska få känna ordentligt, om dessa fortfarande går helskinnade så är kritik mot nmr verkligen befogat.

Nej jag raljerade, men det var altså mögelskadat? Man köper inte ett sånt hus för att bo i. Freddy säger själv till tidningen att han var den sista person att vara i huset, men vi får väl se vad utredningen kommer fram till.

Vad rolig du är, klart du vet att det är öppna svängdörrar till NMR, det är bara att komma och gå som man vill. Men skulle säga att hela den nationella rörelsen lever i en fantasivärld av "Finspångsrättegångar" och att "hänga folkförrädare", det börjar bli riktigt löjligt med den här låtsasradikaliteten för oss utomstående.
Citera
2020-02-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Nej jag raljerade, men det var altså mögelskadat? Man köper inte ett sånt hus för att bo i. Freddy säger själv till tidningen att han var den sista person att vara i huset, men vi får väl se vad utredningen kommer fram till.

Vad rolig du är, klart du vet att det är öppna svängdörrar till NMR, det är bara att komma och gå som man vill. Men skulle säga att hela den nationella rörelsen lever i en fantasivärld av "Finspångsrättegångar" och att "hänga folkförrädare", det börjar bli riktigt löjligt med den här låtsasradikaliteten för oss utomstående.

Jag har ingen aning vad det va för slags hus mer än vad man sett i media.
Vad utredningen kommer fram till?
Blir väl som det brukar när nazister är offret, nedlagt utan någon som helst teknisk undersökning.

Att ni gillar att bränna saker i nattens mörker är ganska välkänt, så man behöver inte tänka många sekunder innan man fattar att det är ni som ligger bakom det, jag fattar bara inte varför ni är så fega nu för tiden att ni inte vågar stå för det alls?

Jag tänker inte säga emot där faktiskt, det är för mycket rent barnsligt snack, inget jag står bakom för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in