2020-02-19, 13:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej! Jag har jättesvårt för att släppa på mina tankar kring mitt ex och det skapar ett väldigt problem för mig.

Jag ska fatta mig kort och koncist.
Mitt ex och jag levde inte länge ihop och det var ca 1 år sedan vi gjorde slut. Det var jag som avverkade henne och var den som dumpade. Våran relation präglades utav en kraftigt känsloladdad urmakt med närmast själsbindande förening utav två människor. Vi andades genom varandras lungor och vi levde varje dag som om det vore den sista. Bonnie and Clyde. Med mer pengar i våra fickor hade vi säkerligen åkt till Vegas och gift oss. Fjäderlätt på gasen körde vi ut våra hedonistiska ändamål med oss tillsammans i centrum för målet.
Hon fick verkligen mig att upptäcka och öppna min inre manlighet. Jag kände mig som en lejonhane på savannen. Helt plötsligt hittade jag det där som alla söker efter. En person man faktiskt vill göra allting med. En person som man med närmast inställt sikte funderande varje dag vad man kunde göra för att göra sin bättre hälft glad. Varje dag. Vi älskade med varandra under fyrverkerier och stjärnstoff. Jag förstod innebörden av att sväva på moln. Lyckoruset inom bords kunde inte replikeras med alla världens endorfiner. Alla vinklar och skrymslen man som människa har blev stimulerade.

Nu fattar ni grejen? Väldigt känsloladdad bergodalbane-relation som tog avfart i 230km direkt för att sedan skena ur spåren fullständigt in i en bergsvägg.

Nu ett år senare kan jag fortfarande inte sluta tänka på henne i sexuella termer. Jag våndas av tankar om vad hon frestar sig med för andra män konstant. Det har emellanåt kommit till en sådan grad att jag nästan får sympati för de gamla patriarkala strukturerna i Mellanöstern med konservativa regler om kvinnas orätt att enbart befinna sig inom familjens väggar och med endast iförd slöja röra sig fritt. Vid minsta angivelse för otrohet väntar stening på torget. sså starkt känner jag även om vi gjort slut och att hon får göra precis vad sjutton hon vill.

Dessa tankar är jag nog inte ensam om hysa, de flesta skulle nog bara inte våga erkänna sin primalistiska ådra.
Hur sluter jag fred med min fruktansvärda ångest och hittar lugn i min läkta om än ärrade själ??
Jag vill absolut inte ha tillbaka henne men jag behöver gå vidare och detta pronto.

Någon med tips? Tack!

Enkla saker: blockat på allt som går och blocka, inga barn, mycket liten chans att träffas i övrigt. Vi lever separata liv och har inte någon genensam nämnare såsom vänner eller liknande överhuvudtaget. Hon bara figurerar som en sorts påminnelse för hur omtilltucktade människans kärleksreceptorer kan verka. Och nej det är bränt för evigt mellan oss två och det finns ingen chans att mitt undermedvetna kan acceptera en återkomst i hennes famn, så det psykologiska dravlet kan vi lägga åt sidan.

Jag har försökt både knulla och supa henne ur min skalle men det hjälper inte det heller.

Tacksam för hjälp!


Min teori som kvinna, är att det är bara tiden som kan "läka såren" och få minnena att blekna. Ifall man försöker tränga bort minnena kommer dom tillbaka ännu kraftigare, så jag vill säga att du ska sluta fred med dina känslor och låta det vara bara.

Tills dess bör du försöka leva ditt liv som du vill, gör saker du gillar att göra och vara med vänner och familj eller vad du nu brukar göra.
Acceptera att du har svårt att få henne ur skallen, och att det får ta den tid det tar, det bleknar med tiden.

Blir det för jobbigt att hantera, dra dig inte för att kontakta någon professionell tex kurator eller psykolog.
Citera
2020-02-19, 14:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej! Jag har jättesvårt för att släppa på mina tankar kring mitt ex och det skapar ett väldigt problem för mig.

Jag ska fatta mig kort och koncist.
Mitt ex och jag levde inte länge ihop och det var ca 1 år sedan vi gjorde slut. Det var jag som avverkade henne och var den som dumpade. Våran relation präglades utav en kraftigt känsloladdad urmakt med närmast själsbindande förening utav två människor. Vi andades genom varandras lungor och vi levde varje dag som om det vore den sista. Bonnie and Clyde. Med mer pengar i våra fickor hade vi säkerligen åkt till Vegas och gift oss. Fjäderlätt på gasen körde vi ut våra hedonistiska ändamål med oss tillsammans i centrum för målet.
Hon fick verkligen mig att upptäcka och öppna min inre manlighet. Jag kände mig som en lejonhane på savannen. Helt plötsligt hittade jag det där som alla söker efter. En person man faktiskt vill göra allting med. En person som man med närmast inställt sikte funderande varje dag vad man kunde göra för att göra sin bättre hälft glad. Varje dag. Vi älskade med varandra under fyrverkerier och stjärnstoff. Jag förstod innebörden av att sväva på moln. Lyckoruset inom bords kunde inte replikeras med alla världens endorfiner. Alla vinklar och skrymslen man som människa har blev stimulerade.

Nu fattar ni grejen? Väldigt känsloladdad bergodalbane-relation som tog avfart i 230km direkt för att sedan skena ur spåren fullständigt in i en bergsvägg.

Nu ett år senare kan jag fortfarande inte sluta tänka på henne i sexuella termer. Jag våndas av tankar om vad hon frestar sig med för andra män konstant. Det har emellanåt kommit till en sådan grad att jag nästan får sympati för de gamla patriarkala strukturerna i Mellanöstern med konservativa regler om kvinnas orätt att enbart befinna sig inom familjens väggar och med endast iförd slöja röra sig fritt. Vid minsta angivelse för otrohet väntar stening på torget. sså starkt känner jag även om vi gjort slut och att hon får göra precis vad sjutton hon vill.

Dessa tankar är jag nog inte ensam om hysa, de flesta skulle nog bara inte våga erkänna sin primalistiska ådra.
Hur sluter jag fred med min fruktansvärda ångest och hittar lugn i min läkta om än ärrade själ??
Jag vill absolut inte ha tillbaka henne men jag behöver gå vidare och detta pronto.

Någon med tips? Tack!

Enkla saker: blockat på allt som går och blocka, inga barn, mycket liten chans att träffas i övrigt. Vi lever separata liv och har inte någon genensam nämnare såsom vänner eller liknande överhuvudtaget. Hon bara figurerar som en sorts påminnelse för hur omtilltucktade människans kärleksreceptorer kan verka. Och nej det är bränt för evigt mellan oss två och det finns ingen chans att mitt undermedvetna kan acceptera en återkomst i hennes famn, så det psykologiska dravlet kan vi lägga åt sidan.

Jag har försökt både knulla och supa henne ur min skalle men det hjälper inte det heller.

Tacksam för hjälp!

Varför gjorde du slut med henne om era känslor var så ”starka” som du beskriver dem? Hade det varit en stor orsak som gjorde att du gjorde slut med henne så hade du tappat alla känslor och tankar, speciellt ett år efter uppbrottet. Var uppbrottet kanske fel? Å andra sidan säger du att du absolut inte vill ha tillbaka henne? Utveckla gärna. Jag tror att det var en illusion - du älskade inte alls henne så mycket som du beskriver det, eftersom du förmådde dig att göra slut. Har svårt att finna vad en anledning att bryta med en själsfrände skulle vara förutom otrohet/liknande. I så fall hade du inte så starka känslor för henne, helt enkelt. Man dumpar inte något man känner så starkt för som du verkar ha gjort.

Du får acceptera att du inte kommer över henne, kontakta psykolog om det skulle behövas.
Tänk på varför du dumpade henne och släpp henne, hon har gått vidare. Sluta tönta dig. Tänker jag tillbaka på mina ex så har jag svårt att se positiva aspekter av den tiden jag haft med dem, och med tiden finner jag fler och fler saker som inte matchade i förhållandet som jag inte såg medan jag var i kärleksbubblan. Det gör att jag inte saknar dem. Ex är ex. Även om ett förhållande var likt det som du beskriver, väldigt passionerat och känslofyllt så är det inget jag hade velat gå tillbaka till nu när jag ser på det nyktert.
Citera
2020-02-19, 14:26
  #15
Medlem
svartnatt666s avatar
Jag har ingen jävlar aning. Men låt mig tippa på. Hade du kännt att du är helt ok hade skitigt i henne och hon inte vilja ha dig. Rakt av. Fokusera på det.
Citera
2020-02-19, 15:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwamiG
Det här är varför du inte kan släppa ditt ex. Du har en massa bögiga minnen från den tiden. Du måste förstå att allt var en illusion. Det är en förskönad bild av verkligheten som inte existerar längre eller existerade då för den delen.

Exaaaakt
Citera
2020-02-19, 15:21
  #17
Medlem
svartnatt666s avatar
Nej skit i henne. Bara gör det. Ignorera alla känslor. Ignorera alla tankar. Vem? Jag har aldrig träffat nån.
__________________
Senast redigerad av svartnatt666 2020-02-19 kl. 15:27.
Citera
2020-02-19, 15:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej! Jag har jättesvårt för att släppa på mina tankar kring mitt ex och det skapar ett väldigt problem för mig.

Jag ska fatta mig kort och koncist.
Mitt ex och jag levde inte länge ihop och det var ca 1 år sedan vi gjorde slut. Det var jag som avverkade henne och var den som dumpade. Våran relation präglades utav en kraftigt känsloladdad urmakt med närmast själsbindande förening utav två människor. Vi andades genom varandras lungor och vi levde varje dag som om det vore den sista. Bonnie and Clyde. Med mer pengar i våra fickor hade vi säkerligen åkt till Vegas och gift oss. Fjäderlätt på gasen körde vi ut våra hedonistiska ändamål med oss tillsammans i centrum för målet.
Hon fick verkligen mig att upptäcka och öppna min inre manlighet. Jag kände mig som en lejonhane på savannen. Helt plötsligt hittade jag det där som alla söker efter. En person man faktiskt vill göra allting med. En person som man med närmast inställt sikte funderande varje dag vad man kunde göra för att göra sin bättre hälft glad. Varje dag. Vi älskade med varandra under fyrverkerier och stjärnstoff. Jag förstod innebörden av att sväva på moln. Lyckoruset inom bords kunde inte replikeras med alla världens endorfiner. Alla vinklar och skrymslen man som människa har blev stimulerade.

Nu fattar ni grejen? Väldigt känsloladdad bergodalbane-relation som tog avfart i 230km direkt för att sedan skena ur spåren fullständigt in i en bergsvägg.

Nu ett år senare kan jag fortfarande inte sluta tänka på henne i sexuella termer. Jag våndas av tankar om vad hon frestar sig med för andra män konstant. Det har emellanåt kommit till en sådan grad att jag nästan får sympati för de gamla patriarkala strukturerna i Mellanöstern med konservativa regler om kvinnas orätt att enbart befinna sig inom familjens väggar och med endast iförd slöja röra sig fritt. Vid minsta angivelse för otrohet väntar stening på torget. sså starkt känner jag även om vi gjort slut och att hon får göra precis vad sjutton hon vill.

Dessa tankar är jag nog inte ensam om hysa, de flesta skulle nog bara inte våga erkänna sin primalistiska ådra.
Hur sluter jag fred med min fruktansvärda ångest och hittar lugn i min läkta om än ärrade själ??
Jag vill absolut inte ha tillbaka henne men jag behöver gå vidare och detta pronto.

Någon med tips? Tack!

Enkla saker: blockat på allt som går och blocka, inga barn, mycket liten chans att träffas i övrigt. Vi lever separata liv och har inte någon genensam nämnare såsom vänner eller liknande överhuvudtaget. Hon bara figurerar som en sorts påminnelse för hur omtilltucktade människans kärleksreceptorer kan verka. Och nej det är bränt för evigt mellan oss två och det finns ingen chans att mitt undermedvetna kan acceptera en återkomst i hennes famn, så det psykologiska dravlet kan vi lägga åt sidan.

Jag har försökt både knulla och supa henne ur min skalle men det hjälper inte det heller.

Tacksam för hjälp!


Umgås med vänner, se på film, dock inga med pussepuss, gullegull eller knullande eller annan relationsskit utan ren o skär förödelse o action.

Kolla sjuk humor på youtube, desto sjukare , desto bättre. Det gjorde jag. Sen har jag 8000 bilder i min telefon, där 90% är memes. Och börjar jag kolla dom från början (äldst först) så hinner jag se 30-40st innan tårarna sprutar av att man inte kan ge fan i att flabba.

I mitt senaste fall köpte jag en stackars krockad bil och roade mig med att fixa till den och köra med den. Den var rolig också eftersom det är en amerikanare.
Citera
2026-06-12, 16:31
  #19
Medlem
Lorenzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Tipset att träffa andra kvinnor vet jag av erfarenhet inte fungerar. Jag träffade en hel drös kvinnor efter mitt ex men ingen av dem gjorde att jag kom mer över henne, det kändes bara tomt och meningslöst och fungerade inte...

Ändå tills den kvällen då jag träffade en kvinna som var signifikant hetare än mitt ex. Har inte blickat bakåt en enda gång sedan dess och så pass enkelt var det faktiskt. Alla nostalgi försvann efter att jag lade ribban betydligt högre, och där har du det.

Till exempel så var mina vänner hyfsat imponerade över mitt ex:s utseende och hur jag kunde landa henne, någon av mina vänner tyckte hon var skitsnygg medan någon tyckte hon inte var det men idag är de alltid överns om att kvinnorna jag träffar verkligen är sjukt heta. Det är ju ett kvitto på att jag har förbättrat kvaliteten på kvinnorna åtminstone vad gäller utseende.

Jag brukar fundera på det ibland men när jag var med mitt ex tyckte jag å ena sidan att hon nog var så pass fin och bra som jag kunde få men samtidigt visste jag någonstans också även när jag var med mitt ex att jag var menad för en ännu vackare och bättre kvinna men där fick jag det också bevisat för mig själv och det gjorde all skillnad.

Oneitis är en sjukdom som kidnappar ens amygdala och ens logik värre än ett corona-virus, bara att titta på den patetiska inledningen i trådstarten. Den framträder vanligtvis i två former:

Vacker tjej + lite dejtande = Akut oneitis

Vacker tjej + massor av delade minnen = Långvarig oneitis

Botemedlet är helt enkelt att gå tillbaka på dejtingmarknaden och fokusera på att träffa tjejer som är betydligt hetare än vad du är van vid och som var hetare än ditt ex. Ungefär som med gymträningen; du måste successivt gå upp i vikter för att se utvecklingen och utmaningen gör att man håller sig koncentrerad på nuet istället för dåtiden.

Detta har visat sig stämma till punkt och pricka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in