2020-02-19, 03:18
  #1
Medlem
Hej! Jag har jättesvårt för att släppa på mina tankar kring mitt ex och det skapar ett väldigt problem för mig.

Jag ska fatta mig kort och koncist.
Mitt ex och jag levde inte länge ihop och det var ca 1 år sedan vi gjorde slut. Det var jag som avverkade henne och var den som dumpade. Våran relation präglades utav en kraftigt känsloladdad urmakt med närmast själsbindande förening utav två människor. Vi andades genom varandras lungor och vi levde varje dag som om det vore den sista. Bonnie and Clyde. Med mer pengar i våra fickor hade vi säkerligen åkt till Vegas och gift oss. Fjäderlätt på gasen körde vi ut våra hedonistiska ändamål med oss tillsammans i centrum för målet.
Hon fick verkligen mig att upptäcka och öppna min inre manlighet. Jag kände mig som en lejonhane på savannen. Helt plötsligt hittade jag det där som alla söker efter. En person man faktiskt vill göra allting med. En person som man med närmast inställt sikte funderande varje dag vad man kunde göra för att göra sin bättre hälft glad. Varje dag. Vi älskade med varandra under fyrverkerier och stjärnstoff. Jag förstod innebörden av att sväva på moln. Lyckoruset inom bords kunde inte replikeras med alla världens endorfiner. Alla vinklar och skrymslen man som människa har blev stimulerade.

Nu fattar ni grejen? Väldigt känsloladdad bergodalbane-relation som tog avfart i 230km direkt för att sedan skena ur spåren fullständigt in i en bergsvägg.

Nu ett år senare kan jag fortfarande inte sluta tänka på henne i sexuella termer. Jag våndas av tankar om vad hon frestar sig med för andra män konstant. Det har emellanåt kommit till en sådan grad att jag nästan får sympati för de gamla patriarkala strukturerna i Mellanöstern med konservativa regler om kvinnas orätt att enbart befinna sig inom familjens väggar och med endast iförd slöja röra sig fritt. Vid minsta angivelse för otrohet väntar stening på torget. sså starkt känner jag även om vi gjort slut och att hon får göra precis vad sjutton hon vill.

Dessa tankar är jag nog inte ensam om hysa, de flesta skulle nog bara inte våga erkänna sin primalistiska ådra.
Hur sluter jag fred med min fruktansvärda ångest och hittar lugn i min läkta om än ärrade själ??
Jag vill absolut inte ha tillbaka henne men jag behöver gå vidare och detta pronto.

Någon med tips? Tack!

Enkla saker: blockat på allt som går och blocka, inga barn, mycket liten chans att träffas i övrigt. Vi lever separata liv och har inte någon genensam nämnare såsom vänner eller liknande överhuvudtaget. Hon bara figurerar som en sorts påminnelse för hur omtilltucktade människans kärleksreceptorer kan verka. Och nej det är bränt för evigt mellan oss två och det finns ingen chans att mitt undermedvetna kan acceptera en återkomst i hennes famn, så det psykologiska dravlet kan vi lägga åt sidan.

Jag har försökt både knulla och supa henne ur min skalle men det hjälper inte det heller.

Tacksam för hjälp!
Citera
2020-02-19, 03:23
  #2
Medlem
Oroa dig inte, han lider mer efter en uppdelning
Citera
2020-02-19, 03:28
  #3
Medlem
GastonLeMans avatar
Det här vill du nog inte höra, men tiden måste gå.
Det finns ingen genväg här, det är bara att vänta ut det hela!

Om det tar en månade eller ett år, så kommer du till slut finna ro.

Så tyvärr, du kommer få våndas med dina tankar!
Citera
2020-02-19, 03:47
  #4
Medlem
SwamiGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Våran relation präglades utav en kraftigt känsloladdad urmakt med närmast själsbindande förening utav två människor. Vi andades genom varandras lungor och vi levde varje dag som om det vore den sista. Bonnie and Clyde. Med mer pengar i våra fickor hade vi säkerligen åkt till Vegas och gift oss. Fjäderlätt på gasen körde vi ut våra hedonistiska ändamål med oss tillsammans i centrum för målet.
Hon fick verkligen mig att upptäcka och öppna min inre manlighet. Jag kände mig som en lejonhane på savannen. Helt plötsligt hittade jag det där som alla söker efter. En person man faktiskt vill göra allting med. En person som man med närmast inställt sikte funderande varje dag vad man kunde göra för att göra sin bättre hälft glad. Varje dag. Vi älskade med varandra under fyrverkerier och stjärnstoff. Jag förstod innebörden av att sväva på moln. Lyckoruset inom bords kunde inte replikeras med alla världens endorfiner. Alla vinklar och skrymslen man som människa har blev stimulerade.


Det här är varför du inte kan släppa ditt ex. Du har en massa bögiga minnen från den tiden. Du måste förstå att allt var en illusion. Det är en förskönad bild av verkligheten som inte existerar längre eller existerade då för den delen.
Citera
2020-02-19, 04:44
  #5
Medlem
Svenska kvinnor tror inte på kärleken, de vet inte vad kärlek är. Gott råd är att hålla sig väck från dem.
De är skadat gods
Egoister
Svenska kvinnor är som flickorna på gatorna, gör det för pengar. Gör det för uppmärksamheten.
Vandrande härskartekniker

Jag skulle inte ta i en svensk kvinna, inte ens med radiostyrd tång om så någon riktade pistol mot pannan. Skjut mig direkt.

Svenska kvinnor ska vara leksaker åt Mellanöstern och Afrika män. Punkt!!

Min åsikt o mitt råd.

Nåväl 1 månad är ingenting. Våren närmar sig med stormsteg o då blir allt bättre ska du se...
Citera
2020-02-19, 05:09
  #6
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Tipset att träffa andra kvinnor vet jag av erfarenhet inte fungerar. Jag träffade en hel drös kvinnor efter mitt ex men ingen av dem gjorde att jag kom mer över henne, det kändes bara tomt och meningslöst och fungerade inte...

Ändå tills den kvällen då jag träffade en kvinna som var signifikant hetare än mitt ex. Har inte blickat bakåt en enda gång sedan dess och så pass enkelt var det faktiskt. Alla nostalgi försvann efter att jag lade ribban betydligt högre, och där har du det.

Till exempel så var mina vänner hyfsat imponerade över mitt ex:s utseende och hur jag kunde landa henne, någon av mina vänner tyckte hon var skitsnygg medan någon tyckte hon inte var det men idag är de alltid överns om att kvinnorna jag träffar verkligen är sjukt heta. Det är ju ett kvitto på att jag har förbättrat kvaliteten på kvinnorna åtminstone vad gäller utseende.

Jag brukar fundera på det ibland men när jag var med mitt ex tyckte jag å ena sidan att hon nog var så pass fin och bra som jag kunde få men samtidigt visste jag någonstans också även när jag var med mitt ex att jag var menad för en ännu vackare och bättre kvinna men där fick jag det också bevisat för mig själv och det gjorde all skillnad.

Oneitis är en sjukdom som kidnappar ens amygdala och ens logik värre än ett corona-virus, bara att titta på den patetiska inledningen i trådstarten. Den framträder vanligtvis i två former:

Vacker tjej + lite dejtande = Akut oneitis

Vacker tjej + massor av delade minnen = Långvarig oneitis

Botemedlet är helt enkelt att gå tillbaka på dejtingmarknaden och fokusera på att träffa tjejer som är betydligt hetare än vad du är van vid och som var hetare än ditt ex. Ungefär som med gymträningen; du måste successivt gå upp i vikter för att se utvecklingen och utmaningen gör att man håller sig koncentrerad på nuet istället för dåtiden.
__________________
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-02-19 kl. 05:21.
Citera
2020-02-19, 09:04
  #7
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hur sluter jag fred med min fruktansvärda ångest och hittar lugn i min läkta om än ärrade själ??
Jag vill absolut inte ha tillbaka henne men jag behöver gå vidare och detta pronto.

Någon med tips? Tack!

Enkla saker: blockat på allt som går och blocka, inga barn, mycket liten chans att träffas i övrigt. Vi lever separata liv och har inte någon genensam nämnare såsom vänner eller liknande överhuvudtaget. Hon bara figurerar som en sorts påminnelse för hur omtilltucktade människans kärleksreceptorer kan verka. Och nej det är bränt för evigt mellan oss två och det finns ingen chans att mitt undermedvetna kan acceptera en återkomst i hennes famn, så det psykologiska dravlet kan vi lägga åt sidan.

Jag har försökt både knulla och supa henne ur min skalle men det hjälper inte det heller.

Tacksam för hjälp!
”Det psykologiska dravlet” Vad tror du allt hanterande av din mentala hälsa är?

Nåja…

1. Sluta lyft upp henne på en jävla piedestal.
2. Sluta larva dig med att ni hade århundradets kärlekshistoria.
3. Du skriver ingenting om varför det tog slut. Här kan lösningen till din oförmåga att gå vidare ligga.
4. Acceptans är mycket poppis som psykologisk metod. Dvs, arbeta med att aktivt tänka på att det gick åt helvete och tyck detta är okej, istället för att försöka trycka bort tankarna.
Citera
2020-02-19, 10:00
  #8
Medlem
För att komma över en kvinna, behöver man komma i någon annan kvinna.
Citera
2020-02-19, 10:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej! Jag har jättesvårt för att släppa på mina tankar kring mitt ex och det skapar ett väldigt problem för mig.

Jag ska fatta mig kort och koncist.
Mitt ex och jag levde inte länge ihop och det var ca 1 år sedan vi gjorde slut. Det var jag som avverkade henne och var den som dumpade. Våran relation präglades utav en kraftigt känsloladdad urmakt med närmast själsbindande förening utav två människor. Vi andades genom varandras lungor och vi levde varje dag som om det vore den sista. Bonnie and Clyde. Med mer pengar i våra fickor hade vi säkerligen åkt till Vegas och gift oss. Fjäderlätt på gasen körde vi ut våra hedonistiska ändamål med oss tillsammans i centrum för målet.
Hon fick verkligen mig att upptäcka och öppna min inre manlighet. Jag kände mig som en lejonhane på savannen. Helt plötsligt hittade jag det där som alla söker efter. En person man faktiskt vill göra allting med. En person som man med närmast inställt sikte funderande varje dag vad man kunde göra för att göra sin bättre hälft glad. Varje dag. Vi älskade med varandra under fyrverkerier och stjärnstoff. Jag förstod innebörden av att sväva på moln. Lyckoruset inom bords kunde inte replikeras med alla världens endorfiner. Alla vinklar och skrymslen man som människa har blev stimulerade.

Nu fattar ni grejen? Väldigt känsloladdad bergodalbane-relation som tog avfart i 230km direkt för att sedan skena ur spåren fullständigt in i en bergsvägg.

Nu ett år senare kan jag fortfarande inte sluta tänka på henne i sexuella termer. Jag våndas av tankar om vad hon frestar sig med för andra män konstant. Det har emellanåt kommit till en sådan grad att jag nästan får sympati för de gamla patriarkala strukturerna i Mellanöstern med konservativa regler om kvinnas orätt att enbart befinna sig inom familjens väggar och med endast iförd slöja röra sig fritt. Vid minsta angivelse för otrohet väntar stening på torget. sså starkt känner jag även om vi gjort slut och att hon får göra precis vad sjutton hon vill.

Dessa tankar är jag nog inte ensam om hysa, de flesta skulle nog bara inte våga erkänna sin primalistiska ådra.
Hur sluter jag fred med min fruktansvärda ångest och hittar lugn i min läkta om än ärrade själ??
Jag vill absolut inte ha tillbaka henne men jag behöver gå vidare och detta pronto.

Någon med tips? Tack!

Enkla saker: blockat på allt som går och blocka, inga barn, mycket liten chans att träffas i övrigt. Vi lever separata liv och har inte någon genensam nämnare såsom vänner eller liknande överhuvudtaget. Hon bara figurerar som en sorts påminnelse för hur omtilltucktade människans kärleksreceptorer kan verka. Och nej det är bränt för evigt mellan oss två och det finns ingen chans att mitt undermedvetna kan acceptera en återkomst i hennes famn, så det psykologiska dravlet kan vi lägga åt sidan.

Jag har försökt både knulla och supa henne ur min skalle men det hjälper inte det heller.

Tacksam för hjälp!

Varför gjorde du slut? Jag antar att du hade en god anledning? Spelar den anledningen ingen roll längre?
Citera
2020-02-19, 11:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Tipset att träffa andra kvinnor vet jag av erfarenhet inte fungerar. Jag träffade en hel drös kvinnor efter mitt ex men ingen av dem gjorde att jag kom mer över henne, det kändes bara tomt och meningslöst och fungerade inte...

Ändå tills den kvällen då jag träffade en kvinna som var signifikant hetare än mitt ex. Har inte blickat bakåt en enda gång sedan dess och så pass enkelt var det faktiskt. Alla nostalgi försvann efter att jag lade ribban betydligt högre, och där har du det.

Till exempel så var mina vänner hyfsat imponerade över mitt ex:s utseende och hur jag kunde landa henne, någon av mina vänner tyckte hon var skitsnygg medan någon tyckte hon inte var det men idag är de alltid överns om att kvinnorna jag träffar verkligen är sjukt heta. Det är ju ett kvitto på att jag har förbättrat kvaliteten på kvinnorna åtminstone vad gäller utseende.

Jag brukar fundera på det ibland men när jag var med mitt ex tyckte jag å ena sidan att hon nog var så pass fin och bra som jag kunde få men samtidigt visste jag någonstans också även när jag var med mitt ex att jag var menad för en ännu vackare och bättre kvinna men där fick jag det också bevisat för mig själv och det gjorde all skillnad.

Oneitis är en sjukdom som kidnappar ens amygdala och ens logik värre än ett corona-virus, bara att titta på den patetiska inledningen i trådstarten. Den framträder vanligtvis i två former:

Vacker tjej + lite dejtande = Akut oneitis

Vacker tjej + massor av delade minnen = Långvarig oneitis

Botemedlet är helt enkelt att gå tillbaka på dejtingmarknaden och fokusera på att träffa tjejer som är betydligt hetare än vad du är van vid och som var hetare än ditt ex. Ungefär som med gymträningen; du måste successivt gå upp i vikter för att se utvecklingen och utmaningen gör att man håller sig koncentrerad på nuet istället för dåtiden.
Mm problemet är att de blir svårt att hitta en person med både 10poäng utsida och 10poäng insida vad gäller allt som har med förförelse och sex att göra. Jag kan nog inte lägga ribban högre än vad jag hade där.
Citera
2020-02-19, 11:19
  #11
Medlem
Lorenzis avatar
TS, du får nog redogöra för varför du gjorde slut. Utan den pusselbiten blir det svårt att förstå helheten.
Citera
2020-02-19, 11:21
  #12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorenzi
TS, du får nog redogöra för varför du gjorde slut. Utan den pusselbiten blir det svårt att förstå helheten.

Håller med. Det man läser nu är en romantiserad bild av något som inte alls säger något om relationen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in