2020-02-18, 15:58
Medlem
Mingla101s avatar
Från tråden (FB) Dambrottaren Jenny Fransson fast för Doping 2020-02-03

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Dambrottaren Jenny Fransson fast för Doping 2020-02-03
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Hon kanske var i en könsbytar fas bara ?

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Den kvinnliga brottaren tog anabola steroider precis som kvinnor som byter kön gör.
Visst var det menat som ett skämt men det är knappast trams/off topic.
… [ Visa mindre ]
Möjligt att det var ett skämt, men det var ju bra tramsigt ändå.

Kanske tramsigt men inte så att jag förtjänar en varning. För jag höll mig till ämnet se ovan.
Citera
2020-02-18, 16:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och du har följt detta -> (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2020-02-18, 16:03
Medlem
Kan faktiskt hålla med dig.

Jag tycker att jag har fått se farligare kommentarer än sådär och sällan som jag påträffat någon som fått sådan varning.

Varför har inte de inläggen raderats och användarna fått varning för?

Aldrig hört talas om att denna forum är såhär känsligt. Nej, jag tyckte inte alls du förtjänar en varning. Däremot tillsägelse för jag kan säga att jag inte tyckte att skämtet var roligt och bara onödig förolämpade.

Men jag utgår ifrån hur atmosfären är här på denna forum och kan fortfarande ändå säga att du inte förtjänar en varning, då denna forum är lite mer av en sådan här miljö, så att säga.
Citera
2020-02-18, 17:46
Medlem
Redivivuss avatar
Det är något som inte stämmer med alla dessa inte sällan helt godtyckliga varningar och i förlängningen avstängningar. Den saken är klar.

Så var det inte förr.
Citera
2020-02-18, 19:51
Moderator
Protons avatar
Jag antar att TS anser att hans alster förde diskussionen framåt i tråden i fråga.

Jag har redan i PM meddelat min avvikande åsikt härom och den står jag fast vid.

TS påstår att det är hans humor och den har han givetvis rätt att ha, det säger jag inget alls om.

Problemet uppstår dock när han ger utlopp för den i en tråd som inte handlar om humor, där blir det ett tramsigt inlägg istället.
Citera
2020-02-24, 17:45
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Jag antar att TS anser att hans alster förde diskussionen framåt i tråden i fråga.

Jag har redan i PM meddelat min avvikande åsikt härom och den står jag fast vid.

TS påstår att det är hans humor och den har han givetvis rätt att ha, det säger jag inget alls om.

Problemet uppstår dock när han ger utlopp för den i en tråd som inte handlar om humor, där blir det ett tramsigt inlägg istället.

Jag förstår att du vill stå fast vid ditt beslut. Men man kan faktiskt även i en icke humor tråd ha en poäng även om det råkar låta komiskt. Jag hittar ingen regel som förbjuder humor oavsett forumdel i "regelboken".

Så häv din varning nu, tack.
Citera
2020-02-25, 00:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag förstår att du vill stå fast vid ditt beslut. Men man kan faktiskt även i en icke humor tråd ha en poäng även om det råkar låta komiskt. Jag hittar ingen regel som förbjuder humor oavsett forumdel i "regelboken".

Så häv din varning nu, tack.

Jag menade faktiskt allvar med mitt inlägg. Den har vi sett förr. Och det är ju klart att man kan påstå vad man än skrivit. Om man älskar att framstå som småkorkad. Eller helt enkelt ÄR det och inte fattar att andra ser igenom det.

Det finns ingen normalbegåvad medlem på forumet som tror en sekund på att du hade en allvarlig avsikt. Så klart du inte trodde ett ögonblick på att denna brottare höll på med ett könsbyte och samtidigt förberedde sig för OS*. Det var bara ett skämt som inte ens var särskilt roligt. Dessutom var skiten till råga på allt särskriven, vilket inte direkt stärker din argumentation om man säger så.

Skriver man ett inlägg enbart i avsikt att skämta så är det per definition 0.03. Ibland kan det kännas trist att den regeln gör att betydligt roligare och mer intelligenta skämt än ditt blir raderade. Jag har själv fått en eller annan varning som så många andra och fått lära mig den hårda vägen att man bör låta bli det. Eller väva in skämtet i en lite längre text som håller sig till topic.

* Okej, det finns en liten risk att extremt korkade personer postar saker som är så dumma att ingen fattar att de menar allvar och att en 0.03-radering blir följden. Det har säkert hänt en eller annan gång i forumets historia, men är i så fall ett problem på marginalen.
Citera
2020-02-25, 19:04
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Från tråden (FB) Dambrottaren Jenny Fransson fast för Doping 2020-02-03

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Dambrottaren Jenny Fransson fast för Doping 2020-02-03
Citat:
Hon kanske var i en könsbytar fas bara ?

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Den kvinnliga brottaren tog anabola steroider precis som kvinnor som byter kön gör.
Visst var det menat som ett skämt men det är knappast trams/off topic.
… [ Visa mindre ]
Möjligt att det var ett skämt, men det var ju bra tramsigt ändå.

Kanske tramsigt men inte så att jag förtjänar en varning. För jag höll mig till ämnet se ovan.

Berättigad varning, jag hade gjort detsamma.
Att du tar dig rätten att posta något som du i stunden tyckte var lustigt får som resultat att övriga användare behöver scrolla förbi skräpet i jakten på läsvärd information.
Och du är tyvärr inte ensam. Tråden innehåller gott om numer raderade men genomoriginella och helskojiga kommentarer om läppcerat, avsugning, och personliga insikter i dambrottning.
Har man inget att tillföra, så låter man fingrarna vila.
Citera
2020-03-03, 23:09
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Berättigad varning, jag hade gjort detsamma.
Att du tar dig rätten att posta något som du i stunden tyckte var lustigt får som resultat att övriga användare behöver scrolla förbi skräpet i jakten på läsvärd information.
Och du är tyvärr inte ensam. Tråden innehåller gott om numer raderade men genomoriginella och helskojiga kommentarer om läppcerat, avsugning, och personliga insikter i dambrottning.
Har man inget att tillföra, så låter man fingrarna vila.

"Att du tar dig rätten att posta något som du i stunden tyckte var lustigt" Är det ett brott mot 0.03 ?

Jag har redan påvisat argumenten för att jag postade det. Är humor ett brott i flashbacks regelverk, är min personliga åsikt (humor) reglerat i flashbacks regler ? Länka gärna i så fall

"Problemet uppstår dock när han ger utlopp för den i en tråd som inte handlar om humor, där blir det ett tramsigt inlägg istället."

När du anmälde inlägget hade du ingen som helst aning om vad jag tyckte om mitt inlägg.
Du har rätt däremot att man kan låta fingrarna vila, så även dina.
Citera
2020-03-04, 18:32
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
"Att du tar dig rätten att posta något som du i stunden tyckte var lustigt" Är det ett brott mot 0.03 ?

Jag har redan påvisat argumenten för att jag postade det. Är humor ett brott i flashbacks regelverk, är min personliga åsikt (humor) reglerat i flashbacks regler ? Länka gärna i så fall

Ja inlägget blir ju OT när det.. (du underlät ju att citera hela min mening!):
får som resultat att övriga användare behöver scrolla förbi skräpet i jakten på läsvärd information.
Eftersom ditt inlägg bara var avsett som humor, så tycker du inte att det snarare hör hemma i humorforumet - istället för i en tråd där andra försöker diskutera dopning? Det är lite poängen med att ha olika delforum istället för att trycka in Flashbacks samtliga 70 miljoner trådar i ett och samma forum. Då avkrävs användarna förmågan att posta rätt sak på rätt plats, och är man medvetet trotsig så får man många gånger en varning för det.
Citera
2020-03-06, 22:16
Medlem
Mingla101s avatar

Och jag tycker inte att humor sålänge man håller sig till TS är ett problem..

Men jag lägger ner nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in