• 3
  • 4
2023-06-18, 15:06
Medlem
Dofternas avatar
Såg herr Bergström på Facebook, där han erkänner att han brukar kontakta motdebattörers arbetsgivare.

"Namn, du lever ju själv i utanförskap. Är 53 år och bor hos din gamla mamma och tar inga jobb. Men du smälter ju in i gänget av sådana i SD. De andra SD:arna här är väl likadana ungefär. Jag vet vem en av dem är, och det är ett vrak som lever ensam och som jag har anmält för grovt förtal. Dessvärre ville din f.d. arbetsgivare inte lämna ut ditt personnummer, Namn, så jag kan inte kolla upp dig i Lexbase. Synd. Det hade jag sett fram emot, för på din extremt nervösa reaktion förstod alla att du har något riktigt smutsigt där att dölja. Nu får vi gissa vad det handlar om. Såvida du inte ger mig ditt personnummer. Men jag vet vad du heter, och det är Namn."

Karln verkar skvatt galen.
Citera
2023-06-18, 15:40
Medlem
OrmurinLanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Såg herr Bergström på Facebook, där han erkänner att han brukar kontakta motdebattörers arbetsgivare.

"Namn, du lever ju själv i utanförskap. Är 53 år och bor hos din gamla mamma och tar inga jobb. Men du smälter ju in i gänget av sådana i SD. De andra SD:arna här är väl likadana ungefär. Jag vet vem en av dem är, och det är ett vrak som lever ensam och som jag har anmält för grovt förtal. Dessvärre ville din f.d. arbetsgivare inte lämna ut ditt personnummer, Namn, så jag kan inte kolla upp dig i Lexbase. Synd. Det hade jag sett fram emot, för på din extremt nervösa reaktion förstod alla att du har något riktigt smutsigt där att dölja. Nu får vi gissa vad det handlar om. Såvida du inte ger mig ditt personnummer. Men jag vet vad du heter, och det är Namn."

Bergström verkar förtjust i ad hominem-argumentation. Det fungerar säkert bra att utveckla sin teknik till rena ärekränkningar.

Varför en person utan privatliv eller större lycka i livet skulle ha fel i sina åsikter därav, är såklart inget gilltigt argument.

Utan han använder tekniken för att förnedra meningsmotståndare.

Det är lite som att påstå att Isaac Newton inte visste vad han pratade om, för att Newton var oskuld.
Citera
2024-04-24, 17:31
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Namn, du lever ju själv i utanförskap..
Citat:
Ursprungligen postat av OrmurinLange
Bergström verkar förtjust i ad hominem-argumentation. Det fungerar säkert bra att utveckla sin teknik till rena ärekränkningar.
Varför en person utan privatliv eller större lycka i livet skulle ha fel i sina åsikter därav, är såklart inget gilltigt argument.
Utan han använder tekniken för att förnedra meningsmotståndare.
Ni båda har verkligen helt rätt. JAg har skrivit om Bergström på min hemsida. JAg fick tillbaka påhopp, glirningar, personangrepp. Och fick höra hela tiden att jag inte svarade och duckade från frågor.

Ett ex är Spanska inbördeskriget, han säger jag har fel och vill ha källor.
Jag kollar upp saken och inser att jag HAR tagit med källan! Den finns i länken i meningen .https://www.pilum.nu/3-personer/christer-bergstrom/
Men herr Bergström låtsas inte om att han ser den!?

Vad farao håller han på med?
Jag har kontanktat honom igen och sagt att jag kommer lägga in hans svar om han inte replikerar.
Citera
2024-05-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Har nu uppdaterat min hemsida med recension av tre böcker av Bergström: http://www.pilum.nu/3-personer/christer-bergstrom/

Jag läste lite och ser att du tydligen tar avstånd från pariskommunen. De argument du framför skulle man dock lika gärna kunna använda för att fördöma februarirevoluotionen eller vilken form av motstånd som helst som inte faller de styrande i smaken.
Citera
2024-05-07, 23:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baverr
Jag läste lite och ser att du tydligen tar avstånd från pariskommunen. De argument du framför skulle man dock lika gärna kunna använda för att fördöma februarirevoluotionen eller vilken form av motstånd som helst som inte faller de styrande i smaken.
"Menar Bergström att en regering skall tillåta att en (huvud-)stad tas över av ett gäng självutnämnda revolutionärer?"

Bergström -
Citat:
Nej. Vad anser du själv om den amerikanska revolutionen på 1700-talet? Om du är för USA:s självständighet så betyder det väl inte att du tycker att britterna skulle ha tillåtit det våld som patrioterna använde?

Ställ frågan till dig själv: Hur tycker du att den sovjetiska regeringen skulle ha reagerat på Kronstadtupproret, som innebär ett väpnat maktövertagande?
Citera
2024-06-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
"Menar Bergström att en regering skall tillåta att en (huvud-)stad tas över av ett gäng självutnämnda revolutionärer?"

Bergström -

Jag har aldrig försvarat att man slog ner kronstadtupproret, men nu var det väl pariskommunen som diskuterades '+
Citera
2024-06-27, 19:15
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baverr
Jag har aldrig försvarat att man slog ner kronstadtupproret, men nu var det väl pariskommunen som diskuterades '+
Ja, det var det. Och Bergström kunde inte hålla i en rak tråd/kurs, utan hoppade till annat ämne.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in