• 1
  • 2
2020-02-16, 21:26
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
För att suget är som det alltid varit, även när jag var aktiv.
Det kanske blir än värre än innan om du slutar med campral.
Citera
2020-02-29, 00:47
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

Det är nog inte undermedvetet. Så fort jag blir utskriven och bor i egen lägenhet så kommer jag börja dricka igen, det är jag 100% säker på. Blir aldrig fri från alkoholen, det kommer bli min död. Har ändå inget annat att leva för. En person som betydde allt för mig dog i lungcancer. Varför leva ett nyktert liv när det ända man upplever är sorg och död? Vill inte vara nykter egentligen, ser världen med gråa ögon. Trivs bättre när jag sover, när jag drömmer. I min dröm så träffade jag personen som dog. Iaf vad jag tror.
Alla tror att jag fick vård på rättpsyk under de två år jag var där men sanningen är att jag inte förändrats ett dugg.

Trist att höra att du verkar bestämt dig för att supa. Du har väl en extremt depressiv läggning för det enda man upplever som nykter är inte sorg och död. Antar att du redan fått starka antidepressiva men de funkar inte? Vården på rättspsyk har inte förändrat dig ett dugg skriver du och nu tänker du gå in i dimman igen. Det är ditt val förstås. Du kan ju åtminstone försöka se till att inte skada andra, tydligen satt du på rättspsyk för att du skadat någon.
Citera
2020-02-29, 00:48
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Det kanske blir än värre än innan om du slutar med campral.

Jo men TS har tydligen redan bestämt sig för att supa igen. Med eller utan campral. Trist som fan, hoppas nästan att det handlar om trollning.
Citera
2020-02-29, 08:28
Medlem
Campralen äter du väl hemma?? Det är väl bara att sluta ta det? Annars så får du fråga din läkare om Naltrexon mindre jobb med det.
Citera
2020-03-09, 23:12
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Jo men TS har tydligen redan bestämt sig för att supa igen. Med eller utan campral. Trist som fan, hoppas nästan att det handlar om trollning.

Ursäkta sent svar. Tror egentligen det handlar om den där lilla "djävulen" som sitter på min axel som vill att jag ska dricka om du förstår vad jag menar? Jag kommer nog inte dricka nå mer, tror jag iaf. Inte efter allt som hänt. Men det är jäkligt svårt, det här med suget. Hoppas bara det lättar med tiden, trots att det gått över 2 år redan, sen jag drack sist.

Citat:
Ursprungligen postat av klimat
Campralen äter du väl hemma?? Det är väl bara att sluta ta det? Annars så får du fråga din läkare om Naltrexon mindre jobb med det.

Naltrexon har jag tagit förr, och den ska inte hjälpa mot suget, utan det ska helt enkelt ta bort njutningen en alkoholist får när h*n dricker, så att det tappar intresset för det.
Citera
2020-03-12, 01:16
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursäkta sent svar. Tror egentligen det handlar om den där lilla "djävulen" som sitter på min axel som vill att jag ska dricka om du förstår vad jag menar? Jag kommer nog inte dricka nå mer, tror jag iaf. Inte efter allt som hänt. Men det är jäkligt svårt, det här med suget. Hoppas bara det lättar med tiden, trots att det gått över 2 år redan, sen jag drack sist.

Naltrexon har jag tagit förr, och den ska inte hjälpa mot suget, utan det ska helt enkelt ta bort njutningen en alkoholist får när h*n dricker, så att det tappar intresset för det.

Tror det kommer att lätta för dig. Fortsätt kämpa!
Citera
2020-04-23, 17:10
Medlem
Citat:

Det är nog inte undermedvetet. Så fort jag blir utskriven och bor i egen lägenhet så kommer jag börja dricka igen, det är jag 100% säker på. Blir aldrig fri från alkoholen, det kommer bli min död. Har ändå inget annat att leva för. En person som betydde allt för mig dog i lungcancer. Varför leva ett nyktert liv när det ända man upplever är sorg och död? Vill inte vara nykter egentligen, ser världen med gråa ögon. Trivs bättre när jag sover, när jag drömmer. I min dröm så träffade jag personen som dog. Iaf vad jag tror.
Alla tror att jag fick vård på rättpsyk under de två år jag var där men sanningen är att jag inte förändrats ett dugg.
Har läst inläggen men vet inte hur du mår och varför men får någon slags igenkänning och vill rekommendera / prata med läkare/psyk om venlafaxin, och se till att man kommer upp i EFFEKTIV dos. En vansinnigt effektiv medicin på att dra upp en ur djupaste hål, tog lång tid för mig innan jag hittade den så vill rekommendera den om det är så att du skulle vilja ha en förändring. Ta hand om dig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in