2020-07-28, 09:46
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja precis och jag fattar inte grejen, vill man så gärna synas och sticka ut att man hellre gör det av dåliga anledningar, än inte alls?

Det är inte lönt du spånar (funderar) på sånt .. Det har med genetiska skillnader att göra och kultur...
Citera
2020-07-28, 09:49
Medlem
Ja de flesta invandrare varken bryr sig eller vill lära sig om vad svensk vett och etikett är. Lagar och regler fattar man inte eftersom man inte kan/vill lära sig språket.

Det som gör folk invandringsfientliga är invandringen själv.

Hade Sverige fört en ansvarsfull invandringspolitik de senaste 30 åren skulle svenskar inte drivas till att leva i det avskyvärda samhället som är dagens Sverige.

Den ansvarsfulla invandringspolitiken innebär att man bryr sig om svenskar, samhället och invandrarna.
Klara och tydliga krav för motprestation finns för språk, utbildning och försörjning.
Uppfyller man inte dessa kan man inte bli medborgare och ska utvisas.
Begår man brott ska man utvisas.
Har man blivit medborgare och begår brott ska medborgarskapet återkallas och utvisning ske.

Eftersom denna tydlighet om vad som gäller inte finns, så kommer en ny regering som instiftar detta att tillsättas.

Svenskar är inte rasister men folk behöver ordning och reda för dagens läge är helt oacceptabelt.

Inbördes oroligheter och konflikter väntar bakom hörnet oavsett vad som görs.
Frågan är om kaoset ska fortgå eller om släggan ska svingas, nu är det nog.
Senast redigerad av Din-Granne 2020-07-28 kl. 09:59.
Citera
2020-07-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Ja de flesta invandrare varken bryr sig eller vill lära sig om vad svensk vett och etikett är. Lagar och regler fattar man inte eftersom man inte kan/vill lära sig språket.

Det som gör folk invandringsfientliga är invandringen själv.
Den är så urbota korkad också, varför ska MENA-folk resa 1000 mil och flytta till ett land som är helt annorlunda sitt eget? De borde ta sig till första bästa land som liknar deras men som är bättre. Ska alla MENA-länder utarmas med folk hela tiden som inte vill ha krig å elände så att fler och fler som vill det blir kvar, och så börjar man igen?
Jag är typ helt emot invandring ens om det är flyktingar. De ska få hjälp på plats eller på närmsta säkra plats man kan åstadkomma. Då hjälper man fler, och man flyttar inte runt folk över hela jorden hela tiden mellan mycket varierande samhällen. Invandring ska bara föregå mellan länder som liknar varann, eller med en bryggande partner, tex om en svensk man tar emot en libyisk kvinna. Då följer liksom integrationen med.
Citera
2021-07-13, 10:12
Medlem
Senaste 10 ggr jag blev förbannad på folk har 9 varit invandrare.
Kul. Bra intergration här.
Citera
2021-07-14, 08:44
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det mest kanske inte roliga men det är ändå lite kul. Är att de få gånger numera det handlar om en svensk så märks inte minst i trådarna om brott här hur vissa kommer in och glädjer sig. Ha se där en svensk gjort skit! Ja precis som det här till ovanligheterna idag att en svensk begår skit i fucking Sverige. Det visar hur långt gånget eländet är.

Jag upplever att svenskar har börjat sköta sig extra mycket. Som att man inte vill sjunka till samma låga nivå som mena. Som att man finner något slags gemenskap där. ”Vi som sköter oss.” För vi behöver en svensk gemenskap även om det är fult att säga det. Men det är en trygghet i förfallet, falsk eller ej. Man måste på något sätt påminna sig om att även om man blir matad med motsatsen - att vår kultur är bättre, att svenskarna överlag är jävligt mycket sjystare och hänsynsfulla människor helt enkelt.
Citera
2021-07-14, 11:11
Avslutad
Jävla svammel här.

Vad det handlar om är att de ser ner på er. Ni är mindre värda helt enkelt. Allt ifrån att de enligt deras religion helt enkelt står över er och ni finns där bara som värdfolk och slavar åt dem till att de ser ner på er svaghet och total avsaknad av ryggrad. Vem vill vara kompis med en ryggradslös jävel som inte står för nåt?

..och som vanligt är det kärringar och feminister som står längst fram med koögon och mottar dem. För dem är det bara ett sim-city spel ändå. De behöver inte ta de stora konsekvenserna och har aldrig heller det gjort. Det enda Svenska kärringar och feminister kan är att gnälla och leva på andras lidande för att få en offerroll, trots att de är den mest privilierade (och mest otacksamma) folkgruppen genom tiderna.

Jag menar, t.o.m. när svenska kvinnor huserat s.k. ensamkommande 'barn' som våldtagit deras 12 åriga dotter så har de övertalat sitt egna barn att inte anmäla honom. ALLT för att kunna behålla den där fiin fiiina positionen de fått i sin sim-city värld.

Svenska kvinnor är det lägsta skräpet av alla världens kvinnor och deras inkvotering till politik och beslutsfattande myndigheter ÄR orsaken till vad ni ser idag.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-07-14 kl. 11:17.
Citera
2021-12-10, 09:51
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Invandare är så vitt jag vet inte överrepresenterade inom alla brott. Personrån och våldtäkter finns det inget att diskutera. Det är solklart. Men hur är det med tex inbrott och stölder? Jag som narkoman har begått 100-tals inbrott och många många stölder i butiker. Jag har dessutom träffat 100-tals svenskar som har sysslat med samma saker.

Som jag ser det är utomeuropeiska invandrare överrepresenterade när det gäller våldsbrott, och brott där du på något sätt ger dig på någon personligen, som tex hot. Men när det gäller stölder generellt sett, känns det som 50-50. Kanske tom en överrepresentation bland svenskar.

Jag har hört att svenskar är överrepresenterade när det gäller pedofilbrott, vilket är väldigt sorgligt och skamligt. Jag hade hellre velat att mitt folk skulle varit överrepresenterat inom alla brott istället för pedofilbrott.
Citera
2021-12-10, 11:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Alla vet väl att registrerade brott över en viss nivå tydligt tydligt överrepresenteras av invandrare, men nu tänker jag mer på brott mot lokala regler etc.

Jag drar mig till minnes de tio senaste "irritationsmomenten" för mig, och inser att alla utom ett var pga en invandrare.

De tre senaste var parkering på förbudsområde som blockerar bommarna in till vår innergård. En invandrare.

Sen lämnade en bommarna öppna efter att ha hämtat möbler på innergården, trots att BRF-styrelsen precis satt upp en lapp om sånt. En invandrare.

Tredje var en som gick in med blöta uteskor på gymmet efter receptionen stängt. En invandrare.

Om det ALLTID (citat) är en invandrare som gör fel och tvärtemot regler och normer, varför ska jag acceptera dem? Varför är det så?

Sverige är världens största underlag för att gro rasism. Och kanske legitimerad sådan!

Många utomeuropeiska invandrare tror att det är coolt att va stökig, slarvig, hafsig, ovanligt otrevlig, och allmänt störande för omgivningen. De har helt enkelt en annan kultur än oss där vi inriktar oss på att vara mer för propert bemötande, hjälpsam, normalt trevlig, inte rota för mycket i andras angelägenheter, återställa saker som det var när man lämnade platsen eller stället. Mycket mer hänsyn till hur man själv vill ha det och bli bemött med samma respekt som man ger och tar

Svartingar ligger inte alls på samma nivå ang dessa intresse områden. De är vildar som tyvärr inte fått tillräckligt med stryk så de fattar vår poäng
Citera
2021-12-10, 11:34
Medlem
Muslimer kan aldrig anpassa sig till vårat samhälle då deras guds ord står över våra lagar och regler som vi har i vårat samhälle.
1+1=2
Citera
2021-12-10, 11:45
Medlem
Homofants avatar
Dålig integration, Information och Assimilation

Tyvärr är det så enkelt som dessa tre ledord
Citera
2022-07-18, 20:30
Medlem
-GGs avatar
Det är alltid en invandrare.

I dag på tåget var det en arab-jävel som totalt dampade ur på kontrollanten. Helt utan anledning. Han blev sekundärkränkt åt en annan blattes vägnar som inte fattade vilken sida man skulle gå av på.

För den mentaliteten slår rot i en rasande fart i landet. Att man ska hämnas och någon ska straffas om det inte blir precis som araberna och negrerna vill just där i stunden även om situationen inte är någons fel eller gjort med flit. Därför som en neger eller arab som är frustrerad kan gå ut och våldta eller klubba ner någon oskyldig. De har så mycket närmare till våld.
Eller att "samhället" ska lösa alla problem och de själva kan egentligen inte ta ansvar ens för sina egna ungar.

Särskilt araber är oförmögna till självanalys.
Senast redigerad av -GG 2022-07-18 kl. 20:58.
Citera
2022-07-18, 21:10
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ja precis och jag fattar inte grejen, vill man så gärna synas och sticka ut att man hellre gör det av dåliga anledningar, än inte alls?

Det har att göra med att de inte har samma slags skamkänslor som oss, om de ens har några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in