Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
En 35-årig knarklangare som inte tidigare är känd av polisen tycker jag låter lite konstigt.
Ja, men så går uppgifterna tydligen i sär en hel del, om det nu rör sig om samma fall i AB och Expressen, vilket man väl ändå får tro.
Expressen, mitt fetade:
Citat:
Robin Simonsson på åklagarmyndighetens presstjänst säger:
– Målsäganden är en 14-årig flicka. Det finns en misstänkt man, som är i 20-årsåldern.
Mannen anhölls först i sin frånvaro och greps sedan vid 11.45 på förmiddagen.
Han är skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden.
Aftonbladet, mitt fetade:
Citat:
Tidigt på lördagsmorgonen larmades polisen till en adress i Märsta.
På platsen ska en 14-årig flicka ha blivit våldtagen och drogad av en knarklangare, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Langaren, en man i 35-årsåldern, ska ha krävt att få sex. När flickan vägrade ska han ha tvingat sig på henne.
Vid lunchtid kunde mannen gripas misstänkt för våldtäkt mot barn.
Enligt Expressen är han i 20-årsåldern och "skäligen misstänkt".
Enligt AB är han i 35-årsåldern och misstänkt för "våldtäkt mot barn". Det senare tycker jag är anmärkningsvärt, då han ska ha tvingat sig på henne. Normalt borde det väl bli "grov våldtäkt mot barn" eftersom redan ett samlag som är helt frivilligt från barnets sida räknas som våldtäkt.
Förutom åldersskillnaden i de olika snaskblaskornas rapportering om MGM, verkar det vara oklart vad han egentligen har gjort. Att han officiellt är bara skäligen misstänkt (enligt citatet i expressens artikel) kan tala för att han är falskanmäld av BO och att polisen även misstänker detta. Eller så avvaktar man medicinsk undersökning av flickans fitta m.m. innan misstankegraden höjs. Den rörigheten kan ju också ligga bakom AB:s förminskande av våldtäktens grovhetsgrad. Ja, ja. Vi får väl se.