2020-02-15, 14:52
Medlem
Apologists avatar
Träffade på gymmet, här i Thailand, igår en vit amerikanskt vänstervriden anti~trump PK feministisk manlig lärare som turistade i Sydostasien.

Han frågade mig varför jag inte bor i Sverige. Jag svarade att det är så mycket våld o osäkerhet i Sverige pga invandringen.

Han tog illa upp o svarade att USA är lika osäkert.

Därefter föreslog han att jag bor i Sydostasien pga "White man privileges", att man blir behandlad bättre än andra.

Argumentet håller inte därför det förutsätter att lokalbefolkningen i Sydostasien är rasistiska o behandlar vita män bättre.
Och jag vet att så inte är fallet.

Så mina frågeställningar är följande:

Är inte "antirasisten" den verkliga rasisten som förutsätter att lokalbefolkningen behandlar människor olika?
Finns det någon som helst logik i "vita mannens privilegier" argument?
Är feminister rasister?
Citera
2020-02-15, 14:55
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Träffade på gymmet, här i Thailand, igår en vit amerikanskt vänstervriden anti~trump PK feministisk manlig lärare som turistade i Sydostasien.

Han frågade mig varför jag inte bor i Sverige. Jag svarade att det är så mycket våld o osäkerhet i Sverige pga invandringen.

Han tog illa upp o svarade att USA är lika osäkert.

Därefter föreslog han att jag bor i Sydostasien pga "White man privileges", att man blir behandlad bättre än andra.

Argumentet håller inte därför det förutsätter att lokalbefolkningen i Sydostasien är rasistiska o behandlar vita män bättre.
Och jag vet att så inte är fallet.

Så mina frågeställningar är följande:

Är inte "antirasisten" den verkliga rasisten som förutsätter att lokalbefolkningen behandlar människor olika?
Finns det någon som helst logik i "vita mannens privilegier" argument?
Är feminister rasister?

Men tycker du inte att vita har högre status och får mer respekt i Thailand än i tex Sverige?
Citera
2020-02-15, 14:57
Medlem
franges avatar
Bara det faktum att han utgår ifrån att vissa raser/hudfärger minsann gör si och så mot andra (raser/hudfärger), är ju skolboksdefinitionen på rasism. Uppenbarligen är hudfärg/ras det första han tittar på när han ser en ny person - snarare att se just en person.

Och givetvis ser han vissa raser/hudfärger som "dumma" (vita), medans han hyllar andra raser/hudfärger (bruna, svarta, gula) och aktivt försvarar och skyddar dem oavsett sammanhanget.

Ja - det är just "anti"rasisterna som är de största rasisterna av alla.
Citera
2020-02-15, 15:24
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Men tycker du inte att vita har högre status och får mer respekt i Thailand än i tex Sverige?

Nej. Svarta o andra hudfärger blir lika respekterade. Däremot är kineserna ökända här nere för att missköta sig fast thailändare behandlar dem per person basis, dvs de får chansen att behandlas väl först (until proven otherwise).
Citera
2020-02-15, 20:24
Medlem
Den verklige rasisten tror inte att tiggaren klarar ett jobb och att dom därför måste tigga, att invandrarna är för dumma för att kunna ställas krav på, att dom är genetiskt underlägsna svenskarna och därför måste ha "mer resurser".
Den verklige rasisten tror att det behöver vara olika regler för personer från olika länder och kulturer, att muslimer och ryssar får slå sina fruar och att dessa fruar inte klarar av det svenska kvinnor gör.

Jag tycker inte om rasister.
Citera
2020-02-15, 20:26
Medlem
Ja rika människor blir oftast bättre behandlade än fattiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in