2020-02-17, 15:06
Medlem
Mina 5 cent: Våldet mot huvudet utövar han säkert för att kvinnor tidigare kommit undan våldtäktsförsök där han varit mindre hårdhänt. Han kommer inte att sluta. Snart dödar han någon. Därav fantombilden.

Fyfan vilken mardröm. En modern Paul Ogorzow (googla), i Stockholm. Tur att tekniken går framåt.
Citera
2020-02-17, 15:11
Medlem
Krickerts avatar
Expressens signalement.:
Ljus hy

Mörkt skäggstubb, som går ner på halsen

Upplevs ha kraftig kroppsbyggnad, men inte vara tjock

Svart mössa. Beskrivs vid ett tillfälle som skallig

Grön militärjacka i parkasmodell

Svarta kängor

Beskrivs lukta ”gammal svett, alkohol och tobak”

Utför oftast överfallen under tystnad, men vid de få tillfällen han pratar

beskrivs det som svenska med brytning

Jag noterar att Expressen skriver ljus hy och inte ljusa(mörka) kläder.
Varför skrivs det inte ut lika bra signalement om kläder os v när GM är kolsvart eller brun?

Blir det dessutom inte syntax error när det viktigaste verkar vara att GM är vit(Säkert en SDáre...) för att sedan på sista raden påtala att han pratade Svenska med brytning?
Citera
2020-02-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Från fantombilden
Vad är polskt med den bilden?
Citera
2020-02-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Vad är polskt med den bilden?
Ser ju polsk ut.
Citera
2020-02-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Ser ju polsk ut.

Knappast. Ett europeiskt utseende som lika gärna kunde varit irländskt som schweiziskt. Vad är din erfarenhet av polacker?
Citera
2020-02-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ser ju polsk ut.
En polack som blivit hemlös.
Citera
2020-02-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Knappast. Ett europeiskt utseende som lika gärna kunde varit irländskt som schweiziskt. Vad är din erfarenhet av polacker?
Jag träffar dem dagligen i jobbet. Luktar ofta armsvett, röker och dricker mycket alkohol.
Citera
2020-02-17, 15:18
Medlem
Citat:
Jag träffar dem dagligen i jobbet. Luktar ofta armsvett, röker och dricker mycket alkohol.

Ok, men att fantombilden ser specifikt polsk ut är helt enkelt inte sant. Din beskrivning stämmer också överens med många svensk byggare (även om den matchar fler östeuropéer) men det är lite OT.
Citera
2020-02-17, 15:21
Medlem
Kan ju vara en annan östeuropé oxå. Jag tycker det e glasklart. Hur många irländare el schweizare begår brott i Sverige? Inte många nä.
Citera
2020-02-17, 15:23
Medlem
Citat:
Kan ju vara en annan östeuropé oxå. Jag tycker det e glasklart. Hur många irländare el schweizare begår brott i Sverige? Inte många nä.

Irländska asfaltsläggare begår många brott i Sverige. Men visst, du har en poäng. Glasklart är det dock inte. Det kan vara en ljus arab, egentligen vem som helst som inte är svensk.
Citera
2020-02-17, 15:24
Medlem
Citat:
Vem har påstått att personen är östeurope överhuvudtaget?
Citera
2020-02-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Irländska asfaltsläggare begår många brott i Sverige. Men visst, du har en poäng. Glasklart är det dock inte. Det kan vara en ljus arab, egentligen vem som helst som inte är svensk.
Jo du har en poäng. Men jag tycker det e glasklart var man ska söka, bland östeuropéer. Men kurder el kosovoalbaner är ju oxå tänkbara. Många av dem dricker alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in