2020-02-17, 13:19
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Visst, det kan vara en kanadensare, vitryss, tysk, fransman, australiensare, men med tanke på området och den demografiska sammansättningen av området är det nog mest sannolikt att gärningsmannen är från Lettland, Litauen, Polen, Vitryssland, Ryssland eller Ukraina. Vi har massor med svart arbetande män från dessa länder i Sverige inom många branscher och de brukar inte bo med flickvänner utan med 5-6 landsmän som luktar svett och tobak. Hoppas att de får fast äcklet och slänger in honom i djupaste källarhålan för minst 10 år, sedan utan återvändo till hemlandet.
Personer från Lettland, Litauen, Polen är EU medborgare och har rätt att arbeta i EU land, dvs behöver inte arbeta svart. Ukrainare har endast fri visum för att vistas i EU länder utan arbetstillstånd, de brukar arbeta svart. Ryssar brukar vara vanliga turister.
Citera
2020-02-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det står KLART OCH TYDLIGT på expressen:
Utför oftast överfallen under tystnad, men vid de få tillfällen han pratar beskrivs det som svenska med brytning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/serievaldtaktsmannen-jagas-for-grova-overfall/
Klart och tydligt? Citera var man säger att personen är polack.
Citera
2020-02-17, 13:42
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Haha, va? Vad baserar du det på? Jag kommer från ett ställe fullt av negrer, araber och polacker. Aldrig någonsin har jag hört om en polack som våldtagit.

Det finns massvis med svenskar som pratar med brytning i Stockholm. Jag gissar på en sådan, alternativt en blandras som kan tas för svensk men med zigenare/arab-gener.

*EDIT*

Jag ser nu dina tidigare inlägg om Öst- och Centraleuropa. Ditt påstående grundar sig alltså i någon form av besatthet/ilska mot de folken. Känslor och inte fakta, med andra ord.

Jag baserar det på signalementet men även platsen.
Blev ett jävla tjat om polacker när jag skriver att signalementet tyder på Östeuropa.
Andra exempel är Lisa Holms mördare, även han https://samnytt.se/svt-utelamnade-ursprung-pa-domd-valdtaktsman-den-uppgiften-var-ny-for-mig/
Citera
2020-02-17, 13:50
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Personer från Lettland, Litauen, Polen är EU medborgare och har rätt att arbeta i EU land, dvs behöver inte arbeta svart. Ukrainare har endast fri visum för att vistas i EU länder utan arbetstillstånd, de brukar arbeta svart. Ryssar brukar vara vanliga turister.

Arbetande turister? Och visst, de behöver inte arbeta svart, men de skulle kunna göra det och bryta mot lag och ordning precis som varje Snickar-Svenne som arbetar svart.
Citera
2020-02-17, 14:00
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Jag baserar det på signalementet men även platsen.
Blev ett jävla tjat om polacker när jag skriver att signalementet tyder på Östeuropa.
Andra exempel är Lisa Holms mördare, även han https://samnytt.se/svt-utelamnade-ursprung-pa-domd-valdtaktsman-den-uppgiften-var-ny-for-mig/
Ja, men bara för att du kan hitta en eller två fall de senaste 20 åren, så betyder det inte att det är vanligt att Östeuropéer begår den här typen av brott.

Ett helt banalt påstående. Men jag förstår att du har en agenda.
Citera
2020-02-17, 14:20
Medlem
Kan den här liraren vara kvar i landet?
(FB) Brutal våldtäkt vid Skanstull i Stockholm i februari 2015 - MGM fångad på bild + DNA
Citera
2020-02-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Målade de inte husen också i ett försök att piffa upp området?

Husen har alltid varit färgglada, sedan de byggdes på ~70 talet.

En teori jag hört är att om man tittar på satellitbilderna så ser sjukhuset ut som en parkering och husen sticker ut, för att om det skulle bli krig vill man inte att sjukhusen blir en lätt måltavla utan snarare de färgglada husen så att sjukvården kan fortsätta vara operativ (Då var det Skandinaviens största byggprojekt).

Låter helt banalt men ändå logiskt
Citera
2020-02-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ja, men bara för att du kan hitta en eller två fall de senaste 20 åren, så betyder det inte att det är vanligt att Östeuropéer begår den här typen av brott.

Helt klart är de mer benägna att våldta t.ex, jämför sifforna i deras länder där det knappt finns invandring, kontra mot Sveriges siffror (om man bortser från invandrarbrottsfallen)

Lite off-topic dock så släpper det.

Skulle nog säga att det är lägre risk att någon utav dessa "hårt, svartarbetande östeuropeerna", än att det vore en svensk eller flykting.

De arbetar hårt från tidig morgon, till sen kväll.
Sedan håller de sig inomhus, fixar mat och dricker alkohol.. inte precis som att de går på våldtäktsturné efter att ha arbetat hårt 12 timmar
Citera
2020-02-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Var får du Polen i från?

Från fantombilden
Citera
2020-02-17, 14:54
Medlem
Citat:

I BRÅs analys från 2005 var personer från EU:s nya medlemsstater överrepresenterade i brottsstatistiken jämfört med inrikes födda. Överrepresentationen var dock liten i relation till personer med ursprung i MENA. Vi som i yrkesväg kommer eller kommit i kontakt med häktade och dömda vet också att de flesta brottsbelastade östeuropéer sitter för olika tillgreppsbrott.

Sedan 2005 har mycket hänt. Gästarbetare från nya EU-länder – som alltså är här helt lagligt och inte svart – har idag mycket bättre levnadsstandard än då. Och Stockholms bygg- och anläggningsbransch verkligen skriker efter folk. Det är inte restaurangbranschen vi talar om. Schablonbilden av den svartarbetande polacken som jobbar med usla villkor och bor i husvagn blir alltmer inaktuell.

GM kan absolut vara östeuropé. Jag vill dock öppna för att GM också kan vara hitrest rom. Signalementet ”ljus” och ”kraftig kroppsbyggnad, men inte tjock” talar förvisso emot det. Lukten talar dock för det. Exakt så luktar många manliga tiggare på tunnelbanan. Svett, tobak, alkohol, ibland också lägereld.

Att han överhuvudtaget talade svenska (vad det nu betyder att ”tala svenska med brytning”) tycker jag talar emot gästarbetarspåret. östeuropéer som arbetar här några månader brukar knappt lära sig en mening svenska.
Senast redigerad av TorAndreFlo 2020-02-17 kl. 15:14.
Citera
2020-02-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ändå lite skumt med tanke på att tingsrätt, polis, häkte mm ligger alldeles bredvid, det är mycket "säkerhets/rättspersonal" i området...

Förlåt, men de sitter ju inomhus eller i sina bilar på väg någonstans. Har aldrig sett en polis eller häktesvakt gåendes i Flemingsberg. Tingsrättsmänniskorna smälter iofs in så hur de rör sig vet jag inget om.
Citera
2020-02-17, 15:04
Medlem
Östeurope är en logisk gissning, men finns ju massa kurder o afghaner med ljusare hy som dricker o röker också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in