2020-06-15, 00:13
Medlem
Hur kan man f 5% cashback?

Du skulle ju kunna handla av dig sjlv och d tjna en 2% typ.

Tex om du ger en pos med kopplat bankkonto. Sg det r 2% avgift varje gng du drar kortet. Du kper fr 100kr, 2kr i avgift men fr 5kr tillbaka p cashback.

Betalar du 10k s fr du tillbaka 500kr.

Det jvligt skumt ut.
Citera
2020-06-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Lgsta tier r ett bltt plastkort som ger 1% cashback, det r "gratis".

Men rekommenderar starkt att iaf staka 50MCO fr att f 2% cashback och gratis Spotify. Samt hjs grnsen fr gratis bankomat-uttag till 400 dollar, istllet fr 200 dollar.

Har skickat PM med instruktioner. Annars finns de skert YT videos som visar om du inte frstr.
Appen i telefonen r dr man gr allt, inkl bestller korten. Den r ganska logisk.

Kolla dina PM 👍🏻😁
Citera
2020-06-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
ISO certifieringar, r du seris? Trams! (Meningslsa certifieringar r ngot som bolag kopplade till ekonomisk brottslighet grna anvnder sig av i Sverige fr att framst som mer "serisa". Dessa datalagringscertifieringar etc r snarare ett tecken p att ngot r skumt)

Har du hittat deras "cold" wallet etc? Har du p ngot vis kunnat hitta information om hur de kan ge avkastning om upp till 20 % rligen bara genom att deponera dina BTC p deras exchange? Har du hittat info om hur de ven kan ge 2 % deponeringsbonus bara genom att skicka dina BTC till exchangen? Har de p ngot vis kunnat bevisa avkastning (tillvxt) utan nya deponeringar? Om de hade kunnat gra detta s hade vl det varit bsta marknadsfringen ngonsin och d hade de vl varit transparenta med detta?

Var kommer alla dessa BTC ifrn om det inte r en mer avancerad ponzi? Vissa ponzi har kunnat pg i rtionde innan det gick t skogen s bara fr att de har funnits ett tag r ingen garanti p att de r legitima. Hade nskat lite mer transparens frn deras sida fr att gra en rttvis bedmning dock.

De hr verkar vara lite mer sofistikerade d de ser till att saker verkar fungera till ytan men jag hade dock nd varit frsiktig. Just nu verkar de vara i en tillvxtfas och d r de vldigt mna ver att allt fungerar s de kan lura in s mnga som mjligt. Detta projekt "Monaco" oj nej just det de bytte namn till Crypto.com efter det gick sdr med "monaco" verkar lite skumt.

Men ni gr vad ni vill med era pengar. Jag kan ha fel dock men man kan inte frlora om man ger fan i dylika "projekt".

Knns som att du inte tittade 1 sekund av videon jag lnkade. Props!
Din sista mening r vl den mest vettiga av ditt inlgg. Orkar inte svara emot, om du hade lagt ner tiden du la p att skriva en roman till att ska upp svaren p dina frgor s hade du ju sett hur det ligger till. Sk p engelska och kolla deras reddit.
Du har inte ens koll p vad de erbjuder. Det r inte 20% p BTC. Mellan 4-6.5% APR beroende p niv. Samma som andra De-Fi tjnster erbjuder. Du kanske blandar ihop med ngon annan scam?

9/10 projekt r scams. Och flera av dem i Topp 10 har inte ngon riktigt use-case eller produkt. Men CRO/MCO r nog en av de f projekt som verkligen levererat (riktiga saker). Vet du hur svrt det r att flja alla regulationer (som dessutom r olika i mnga lnder) fr att f sammarbeta med banker och VISA och slppa ett kort? Om de jobbar och sliter ihjl sig och det visar sig vara en scam, appld till dem haha

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kolla dina PM 👍🏻😁
Skickat svar.
Skriv grna hr om du bestller ett kort. Kul och hra vad andra tycker.
Citera
2020-06-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Knns som att du inte tittade 1 sekund av videon jag lnkade. Props!
Din sista mening r vl den mest vettiga av ditt inlgg. Orkar inte svara emot, om du hade lagt ner tiden du la p att skriva en roman till att ska upp svaren p dina frgor s hade du ju sett hur det ligger till. Sk p engelska och kolla deras reddit.
Du har inte ens koll p vad de erbjuder. Det r inte 20% p BTC. Mellan 4-6.5% APR beroende p niv. Samma som andra De-Fi tjnster erbjuder. Du kanske blandar ihop med ngon annan scam?

9/10 projekt r scams. Och flera av dem i Topp 10 har inte ngon riktigt use-case eller produkt. Men CRO/MCO r nog en av de f projekt som verkligen levererat (riktiga saker). Vet du hur svrt det r att flja alla regulationer (som dessutom r olika i mnga lnder) fr att f sammarbeta med banker och VISA och slppa ett kort? Om de jobbar och sliter ihjl sig och det visar sig vara en scam, appld till dem haha

https://crypto.com/en/earn.html 20 % om du stakear mer n 5000 CRO. Upp till 8 % p BTC. (enligt deras hemsida)

Det har funnits massvis av tidigare projekt som lyckats ge ut kredit/debit-kort som sen gtt t skogen. Bara fr att de har lyckats ge ut ett kort r ingen garanti fr att de r rliga/legitima. Bernie Madoff ansgs som legitim i 30 r (av hela finansbranschen) innan hans ponzi kraschade.

Jag nskar att dessa "crypto.com" hade varit lite mer ppna med sina siffror etc. Finns ju ingen som helst information om hur det gr fr dem rent ekonomiskt osv. Varfr delar de inte med sig av detta? Har de brnt allt frn ICO.n?

Varfr har de inte ngon revisor som granskar deras rkenskaper? r deras skattehemvist Hong Kong? Finns det ett bolag bakom och vad r namnet p detta? Varfr delar de inte med sig av deras rkenskaper/wallets etc? Tusen frgor som jag inte kan hitta svar p hur mycket jag n googlar och lser p deras sida s du kanske kan hjlpa mig att finna detta d du har s bra koll p "crypto.com". ?

Edit: Ytterligare saker som talar emot denna sida. Ingen konsumentsupport ver huvud taget (inget telefonnummer, bara en chat dr ingen svarar, prova sjlv) om de vore serisa s skulle detta vara en viktig del fr att ha njda kunder. De har ven en email som jag testade skicka till fr ver 24h sen utan att ftt ntt svar. Lser man runt lite p internet s verkar det som att mnga anvndare har svrt att f ut pengar frn sidan ocks. Ni gr som ni vill men jag hade inte skickat ngra strre pengar till denna sida.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2020-06-17 kl. 19:14.
Citera
2020-06-19, 11:46
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Ngon som vet om Crypto.com samarbetar med Skatteverket n?
Citera
2020-06-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesnaggletooth

Har ingen direkt svar p det men jag antar att skv kan f ut precis vilken information dem vill ur crypto.com
Dem krver KYC och alla ens uppgifter. Saknas bara att dem ska veta kuk storleken ocks.
Citera
2020-06-26, 15:45
Medlem
Funkar era kort efter Wirecard-skandalen?
Citera
2020-06-29, 07:37
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesnaggletooth
De rapporterar enligt strngaste EU regler. Ls villkoren.
Citera
2020-06-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soerrrr
Funkar era kort efter Wirecard-skandalen?
Nu ska korten ha blivit teraktiverade s om jag fattat det rtt s ska de nu fungera som vanligt igen.

Utdrag frn ett e-mail frn crypto.com (som de flesta som lser hr skert redan har sett sjlva men postar nd)
Citat:
On 29 June 2020, the FCA provided written consent to allow Wirecard to resume payment services. The restriction on activities lifted at 00:01 UTC on 30 June 2020.

We have resumed the operation of all Europe / UK MCO Visa Cards.

Sen sljer de tydligen btc fr halva priset fram tills klockan 08:00 imorgon svensk tid.
Det lter ju intressant men samtidigt fr bra, s det mste ju finnas ngon hake.
Har sjlv inte hunnit lsa alla detaljer kring kampanjen nnu men det kanske finns ngon hr som r mer insatt och kanske till och med redan kpt btc till det rabatterade priset frn crypto.com under dagen?
Senast redigerad av Gangstah4life92 2020-06-30 kl. 14:11.
Citera
2020-06-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Nu ska korten ha blivit teraktiverade s om jag fattat det rtt s ska de nu fungera som vanligt igen.

Utdrag frn ett e-mail frn crypto.com (som de flesta som lser hr skert redan har sett sjlva men postar nd)

Sen sljer de tydligen btc fr halva priset fram tills klockan 08:00 imorgon svensk tid.
Det lter ju intressant men samtidigt fr bra, s det mste ju finnas ngon hake.
Har sjlv inte hunnit lsa alla detaljer kring kampanjen nnu men det kanske finns ngon hr som r mer insatt och kanske till och med redan kpt btc till det rabatterade priset frn crypto.com under dagen?

Det r helt sant gllande 50% off p BTC, dremot r det baserat p hur mycket man stakear fr eventet och hur pass oversubscribed det blir.
Gr man inte in med en hel del pengar s kanske man kan f kpa BTC till halva priset fr ca 500kr s det r knappt vrt det, det finns dock lite shyssta taktiker fr att maximera sin vinst dr som vissa verkar kra (min max) osv

Mitt kort r issued fortfarande s jag hoppas att det vergr till shipped inom kort
Blev brutalt besviken nr Wirecard hll p att g i graven 2 dagar efter att mitt kort blev issued, hoppas dock att de i lngden blir sin egen issuer
Citera
2020-07-09, 09:47
Medlem
72mms avatar
Lser man deras whitepaper s trycker de ganska mycket p sin vision (att "ta krypto till folket") som baseras p mycket av de klassiska krypto-sikterna; saker som decentralisering, Open Source, personlig integritet och rtt till gande av sina egna pengar sgs vara viktigt. Vgen dit r dock nog mer brutalt kommersiell.

Plattformen "Crypto.com Chain" som de hller p att bygga ska bli mer decentraliserad ver tid (psts det). Grund-token i systemet r CRO. MCO anvnds av Crypto.com.

Vinnande koncept och seris verksamhet eller pyramid-spel som kommer gra massa kunder fattigare? Tja, sg det.

Min analys r dock att Crypto.com r ett fretag vars ideologiska vision (ppet, krypto-baserat globalt decentraliserat betalnings-ntverk) ska ns via smart och aggressiv affrsverksamhet. Det r den verksamheten vi ser i Crypto.com. Det hela r lite fr polerat fr att jag ska tro det r en ren exit-scam, pyramid eller ponzi. Att Crypto.com kommer gra grova pengar p sin verksamhet ser jag inte som ngon nackdel, snarare tvrt om.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
MCO inte fyller ngon funktion frutom berika Crypto.com. De har en meningsls token fr att det r extremt lnsamt att generera sin egna ERC20-token och sedan slja den och ta vinsten rakt i fickan. Lika lnsam som deras ICO.
Du mste ju inte kpa och lsa MCO. Skulle det inte bara kunna vara en konstruktion fr att lsa alla ev. likviditetsproblem? Kan man f kunder att betala en insats istf. en avgift varje mnad (fr kort) mste rkenskaperna se ganska trevliga ut frn ett cash-flow perspektiv menar jag.

Det r ju onekligen ett intressant upplgg. r man kund med "stake" i MCO har man samma intresse som Crypto.com i kursen. Den typen av kund-relationer kan nog vara vl s vrdefulla som de utan ngon form av investering. Om man tror att Crypto.com r ngorlunda rliga i sin affrsutvning s har de inte ngot lngsiktigt incitament att manipulera kursen s att de fr massa missnjda kunder. Att Crypto.com skulle "ta vinsten rakt i fickan" r vl ett antagande? Det r ju en ganska konkurrens-utsatt nisch, s mycket av vinsten gr nog till att kpa nya kunder i det hr lget.

Citat:
Ursprungligen postat av ath0
Blev brutalt besviken nr Wirecard hll p att g i graven 2 dagar efter att mitt kort blev issued, hoppas dock att de i lngden blir sin egen issuer
Haha, ja, det mste knts som tokdlig timing. Jag gjorde lite det omvnda, var p vg att skaffa ett kort, men vntade och sg hur Crypto.com skulle hantera hela Wirecard-situationen innan jag bestmde mig.
Citera
2020-07-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Lser man deras whitepaper s trycker de ganska mycket p sin vision (att "ta krypto till folket") som baseras p mycket av de klassiska krypto-sikterna; saker som decentralisering, Open Source, personlig integritet och rtt till gande av sina egna pengar sgs vara viktigt. Vgen dit r dock nog mer brutalt kommersiell.

Plattformen "Crypto.com Chain" som de hller p att bygga ska bli mer decentraliserad ver tid (psts det). Grund-token i systemet r CRO. MCO anvnds av Crypto.com.

Vinnande koncept och seris verksamhet eller pyramid-spel som kommer gra massa kunder fattigare? Tja, sg det.

Min analys r dock att Crypto.com r ett fretag vars ideologiska vision (ppet, krypto-baserat globalt decentraliserat betalnings-ntverk) ska ns via smart och aggressiv affrsverksamhet. Det r den verksamheten vi ser i Crypto.com. Det hela r lite fr polerat fr att jag ska tro det r en ren exit-scam, pyramid eller ponzi. Att Crypto.com kommer gra grova pengar p sin verksamhet ser jag inte som ngon nackdel, snarare tvrt om.

Du mste ju inte kpa och lsa MCO. Skulle det inte bara kunna vara en konstruktion fr att lsa alla ev. likviditetsproblem? Kan man f kunder att betala en insats istf. en avgift varje mnad (fr kort) mste rkenskaperna se ganska trevliga ut frn ett cash-flow perspektiv menar jag.

Det r ju onekligen ett intressant upplgg. r man kund med "stake" i MCO har man samma intresse som Crypto.com i kursen. Den typen av kund-relationer kan nog vara vl s vrdefulla som de utan ngon form av investering. Om man tror att Crypto.com r ngorlunda rliga i sin affrsutvning s har de inte ngot lngsiktigt incitament att manipulera kursen s att de fr massa missnjda kunder. Att Crypto.com skulle "ta vinsten rakt i fickan" r vl ett antagande? Det r ju en ganska konkurrens-utsatt nisch, s mycket av vinsten gr nog till att kpa nya kunder i det hr lget.

Haha, ja, det mste knts som tokdlig timing. Jag gjorde lite det omvnda, var p vg att skaffa ett kort, men vntade och sg hur Crypto.com skulle hantera hela Wirecard-situationen innan jag bestmde mig.

Skulle crypto.com bedriva ngon form av scam (Ponzi/pyramid r det redan fastslaget att det inte r) men exempelvis att de lmnar tvrt eller p ngot vis frsker frskingra pengar s r det fr mnga som r offentliga personer i dagslget.
Jag tror helt enkelt att de r fr stora i dagslget fr att faktiskt kunna komma undan med ngot liknande och jag tror de sjlva ocks inser det vilket ocks gr det "ovrt" att ens ha det i bakhuvudet.

Deras MCO "moon stopover" genom deras whitelabels knns dock lite lngskt i dagslget ven om jag tror p MCO eftersom vrdet skapas av att folk faktiskt vill ha ett kort, och att det historiskt sett varit en bra investering (Frutom fr mig d jag sklart kpte ATH) men jag har inte slt nnu s d har jag inte heller ngot egentlig frlust

I en AMA med CEO Kris s hvdade de ju nu att de kan kontrollera om de vill ha profits, vilket inte varit mjligt fr en tid sedan, dvs behver de bygga upp kapital i fretaget s gr detta, men de har ju en ganska agressiv marknadsfring istllet, ngot som kommer gynna dem fortsttningsvis.
Jag tror verkligen p deras id, och egentligen r det bara frgan vilket fretag som hinner frst i att lgga den sista tegelstenen i bryggan mellan konsumenter och crypto, min frhoppning r sklart Crypto.com, men det kan lika grna vara Binance med deras senaste uppkp av Swipe.

Jag kpte fr vrigt ocks aktier i Wirecard nr jag inte trodde att de kunde rasa mer, men ack s fel jag hade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in