2020-02-14, 00:50
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/varmerekord-i-antarktis-over-20-grader-varmt/

Citat:
Det har slagits värmerekord i Antarktis – med över 20 grader Celsius. Forskare beskriver värmerekordet som ”otroligt och onormalt”, rapporterar The Guardian.

Kanske dags att börja göra något åt det här nu? Och då menar jag inte skatt på plastpåsar, börja äta insekter och sånt trams. Rent spontant känns det som att vi behöver plantera träd. Massor med träd. Det ska inte kosta pengar att rädda planeten och oss själva. Det här ska vi fixa gratis tycker jag.
2020-02-14, 00:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/varmerekord-i-antarktis-over-20-grader-varmt/

Kanske dags att börja göra något åt det här nu? Och då menar jag inte skatt på plastpåsar, börja äta insekter och sånt trams. Rent spontant känns det som att vi behöver plantera träd. Massor med träd. Det ska inte kosta pengar att rädda planeten och oss själva. Det här ska vi fixa gratis tycker jag.
Inte kosta pengar? Tror du det är gratis att plantera träd?

Plastskatten är ju högst frivillig, det bästa är ju att inte köpa plastpåsar alls. Men lösningen ligger såklart inte där utan på killar som Donald Trump och Xi Jinping.
2020-02-14, 00:56
Medlem
Ree81s avatar
Ingen på Flashback bryr sig. Pratar du klimat här blir du bemött med en av de hundratals olika ryktena som klimatförnekare sprider, och inget mer.

Möööööjligtvis någon som halvhjärtat håller med, men inte vill verka "fjollig", så han vågar inte göra mer än så.

Klimatförnekarna vann. Om 10 år är det för sent att hinna med ens 2 graders uppvärmning, och det är alltså en konstant global katastrof, med den globala ekonomin i spillror. Grattis högern. Ni är anledningen till hundratals år av framtida lidande.
2020-02-14, 01:00
Medlem
Håller med ovanstående. Nästintill poänglöst att diskutera klimatkrisen här. Enligt FB är det vänsterpropaganda. Globala institut "styrs av judar blablabla etablissemanget blablabla". Här lyssnar man på gråa gubbar som doktorerat i gastronomi.
2020-02-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Ingen på Flashback bryr sig. Pratar du klimat här blir du bemött med en av de hundratals olika ryktena som klimatförnekare sprider, och inget mer.

Möööööjligtvis någon som halvhjärtat håller med, men inte vill verka "fjollig", så han vågar inte göra mer än så.

Klimatförnekarna vann. Om 10 år är det för sent att hinna med ens 2 graders uppvärmning, och det är alltså en konstant global katastrof, med den globala ekonomin i spillror. Grattis högern. Ni är anledningen till hundratals år av framtida lidande.

Räcker med att bara läsa lite på flashback för att få bilden av banjospelande halvnakna individer klädda i jeanshängsleoveraller och doften av moonshine... Tyvärr speglar verkligheten bilden man får av att läsa här.
2020-02-14, 01:03
Medlem
Citat:

Det är högerns fel att jorden är överbefolkad? Så vad anser du borde göras? Jag förväntar mig att lösningen innebär en kraftig minskning av jordens befolkning (och därmed miljöpåverkan, då inte bara klimatet, utan alla miljöproblem, hänger ihop med överbefolkningen).
2020-02-14, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Inte kosta pengar? Tror du det är gratis att plantera träd?

Plastskatten är ju högst frivillig, det bästa är ju att inte köpa plastpåsar alls. Men lösningen ligger såklart inte där utan på killar som Donald Trump och Xi Jinping.

Det är ju klart jag fattar att killar som Trump och Jinping bär yttersta ansvaret med sin vanvettiga politik. Men skatter är ingen lösning. Och skatter är ALDRIG frivilliga. Ge mig inte det tugget. Skatter ÄR en form av utpressning mer eller mindre.

https://media.makeameme.org/created/taxation-is-theft-ggl16s.jpg

Och varför ska det kosta pengar att plantera träd? Tillstånd är en sak. Jag menar, man kan ju inte springa omkring och plantera på andras tomter och privata egendom typ. Varför kostar saker som frön, rent jävla vatten etc. pengar? Alltid funnit det absurt. Men det är väl bara lilla jag.
2020-02-14, 01:07
Avslutad
Citat:

Varför måste klimatfrågan vara en höger vs vänster grej? Varför blev det så här? Det här är något vi alla borde enas kring, inte hålla på och gräva ner oss och skylla ifrån oss. Högern förnekar blint problemen med huvudet i sanden och motiveras också av girighet medans vänstern mest använder miljöfrågan för att godhetssignalera och försöka använda frågan som en ursäkt att skatta sönder medelklassen ytterligare.
2020-02-14, 01:08
Medlem
Haha ja, ett gäng Brasilianska forskare som fått cash för att säga detta.

Korruption de luxe.

Följt temperaturerna över Antarktisk noggrannt hela vinter. Inte en enda mätstation har fått 20 grader.

Och även om det var 20 grader, så behöver det inte betyda att det är rekord. Bara det att ingen varit där när det varit så varmt och lyckats fånga det. För sånt sker väldigt lokalt. Några mil därifrån kan det vara minus 40.
Senast redigerad av DonTrump 2020-02-14 kl. 01:14.
2020-02-14, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Haha ja, ett gäng Brasilianska forskare som fått cash för att säga detta.

Korruption de luxe.

Följt temperaturerna över Antarktisk noggrannt hela vinter. Inte en enda mätstation har fått 20 grader.

Och även om det var 20 grader, så behöver det inte betyda att det är rekord. Bara det att ingen varit där när det varit så varmt och lyckats fånga det. För sånt sker väldigt lokalt. Några mil därifrån kan det vara minus 40.

Där har du ju iofs en poäng. Och i Yakutsk (världens kallaste stad) är det just nu -37. Men det kanske förskarna tycker är ovanligt varmt för det området? Vad vet jag?
2020-02-14, 01:19
Medlem
Citat:
Där har du ju iofs en poäng. Och i Yakutsk (världens kallaste stad) är det just nu -37. Men det kanske förskarna tycker är ovanligt varmt för det området? Vad vet jag?

https://www.windy.com/sv/-Temperatur-temp?temp,2020-02-23-12,-67.540,32.397,3,m:nVah3g

här kan du se.
2020-02-14, 01:26
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Ska vi plantera? Du menar väl dom? Var ska träden vara och vem betalar planterna och arbetet?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in