2020-02-13, 08:44
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Men nu börjar även jag bli lite flashbacknegativ. -Ni måste för helvete orka se hela filmen och reflektera lite mera! Budskapet byggs med VIKINGARNA och vår historia. Så djävla farligt är det INTE. Tyvärr så har FB-kollektivet fulat ut sig den här gången. Tråkigt. Försök se helheten och va inte så förbannat lättkränkta!
Du menar negern i filmen som påstår att "vi" inte är bättre än vikingarna, underförstått att vikingarna var det sämsta med oss skandinaver? Lite rätt är det för vikingarna skulle aldrig accepterat den här situationen och hade satt en yxa i skallbenet på alla inblandade.
Citera
Medlem
[Assman]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Kärringen från SAS aka DASS hävdade i morse i Nyhetsmorgon att efter Putins trollarmé försvunnit och dom återpublicerat filmen så har det lugnat ner sig med kritiken.

Stämmer verkligen det?

När dom tog ner filmen fanns det 14.000 dislikes, igår när jag kollade var det 24.000 diss och nu är det uppe i 52.000 dislikes
Är det att tolka som kritiken lugnat ner sig?

’`

Det lär bli 100k lätt innan dagen är slut, detta sprider sig världen över och lär inte avta på ett tag
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Det fixar de danska piloterna vid nästa strejk när det ska förhandlas löner.
Ja, förr eller senare lär det väl komma Jag kan inte tänka mig att ens de inom SAS, de på "golvet" så att säga, inte heller är särskilt nöjda med reklamen, inte bara för att de själva attackeras utan för att de även lär få ta en hel del av skitstormen från resenärer rörande den här reklamfilmen.
Senast redigerad av RobRoys 2020-02-13 kl. 08:48.
Citera
2020-02-13, 08:48
Medlem
BREAKING: SAS byter namn till AAS: It all began in Africa!

https://twitter.com/Reklamprofessor/...311799811?s=20
Citera
2020-02-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Kärringen från SAS aka DASS hävdade i morse i Nyhetsmorgon att efter Putins trollarmé försvunnit och dom återpublicerat filmen så har det lugnat ner sig med kritiken.

Stämmer verkligen det?

När dom tog ner filmen fanns det 14.000 dislikes, igår när jag kollade var det 24.000 diss och nu är det uppe i 52.000 dislikes
Är det att tolka som kritiken lugnat ner sig?

’`

Hahaha. Ja, det är att kritiken lugnat ner sig. Enligt SAS.
Citera
2020-02-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Är det så? Det har jag missat. Om det är så att reklamen är så dålig att inte ens budskapet går fram, jag då är det nog reklammakarna som förtjänar bakläxan. Håller SAS på så här gräver de sig bara djupare och djupare ner - det är lätt att få intrycket att de har för avsikt att driva företaget i konkurs

Visst var det nog några kulturmarxister på en reklambyrå som gjorde grovjobbet, men någon har gett dem instruktioner på vad innehållet skulle vara. Och det måste ha varit många delaktiga i beslutskedjan på SAS, någon ska godkänna resultatet o.s.v. De måste vara totalt pantade i huvudena på det bolaget.
Citera
2020-02-13, 08:52
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Visst var det nog några kulturmarxister på en reklambyrå som gjorde grovjobbet, men någon har gett dem instruktioner på vad innehållet skulle vara. Och det måste ha varit många delaktiga i beslutskedjan på SAS, någon ska godkänna resultatet o.s.v. De måste vara totalt pantade i huvudena på det bolaget.

Ja, faktiskt. Hur man än vrider och vänder på det är det svårt att komma till någon annan slutsats.
Citera
2020-02-13, 08:52
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly

Många ”nationella” romantiserar tiden i fråga och axplockar hejvilt ur vår historia för att bekräfta egen definition om hur svensken ”är” och vilka våra rötter är. Och definierar sig själv utifrån detta. ”Jag är en ättling av den starke vikingen minsann”.

...

Hånfullheten och insinuerandet om okunskap från skribenten visar ju på ett försvarsbeteende. Är inte säker på att ämnet i sig är så viktigt för denne. Självbilden är nog viktigare.

Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Men det här är det ni inte fattar. Du tror att man ser med beundran på vikingatiden? Ur svenskt perspektiv var vikingatiden lika nattsvart som katolicismen. Man hade väldigt få influenser och man hade det jävligt svårt. Många dog av svält och sjukdomar. Röveriet var utom all kontroll och landsvägen var mer eller mindre omöjlig att fara på. Och det är detta ni vänstertroll aldrig fattar. Kultur och traditioner kommer från dessa hårda tider. Nästan allt vi gör idag. Undantaget är ni feta hipsters som trycker i er kebabpizza dagligen och avgudar Mona Sahlin. Fan vad ni är okunniga alltså.

Som sagt..
Citera
2020-02-13, 08:55
Medlem
Hyfundans avatar
Vilket haveri av SAS i SVT Morgon nyss. Kommunikatörerna framhärdar alltså: den extremt politiska filmen a´ 2014 är inte politisk men reaktionerna är politiska och "attacker".

SAS kommunikatörer håller sig och därmed bolaget till den svenska mediaklassens skruvade narrativ och krigföring mot uppfattningar som är normala hos normalt folk--de där som bl.a. inte lider av påstådd "flygskam".

De tänkte nog inte heller på att filmen inte bara angriper svenskar utan även danskar och norrmän. Hela Skandinavien. Framgångsrecept, verkligen.

Bästa skademinimering SAS kan göra nu är att sätta i gång och sparka folk. Visa att de har återtagit kontrollen över bolaget efter att det varit tillfälligt kapat av krafter som vill bolaget illa.
Citera
2020-02-13, 08:57
Medlem
Jag vill bara säga eftersom jag ogillar filmen är jag utsänd av Putin. Det säger iallafall PK journalister.

Hur lyckades de få in Putin i detta sammanhang? Var det en slump? Kunde det lika gärna vara Trump?

Jag är utsänd av Trump? Allt dåligt i vänsterögon beror på Trump. Putin kan jag däremot inte förstå efter som vänstern bottnar i forna kommunismen.
Citera
2020-02-13, 08:59
Medlem
Det breda motståndet mot SAS' vidriga, folkföraktande reklam är ett utmärkt exempel på vit organisering och på hur vita människor faktiskt kan slå tillbaka mot ett system som är riggat mot dem, bara vi förmådde samarbeta.

Vit organisering är det makten fruktar mest av allt, det är bara att se de hysteriska mediereaktionerna de senaste dagarna. Det är mer som står på spel än bara reaktionerna på en reklamfilm. Man vill kväsa allt typ av motstånd på etnisk grund. Det kommer inte att lyckas. Det vi sett nu är bara en början på de konflikter som oundvikligen kommer - framöver kommer det dessutom handla om mer än bara kommentarer och nedåttummar på sociala medier.

Även hur SD i Norrköping lyckades göra effektivt motstånd mot stadsmuseets utställning, där de utmålades som "nazister", är ett bra exempel på hur motståndet faktiskt kan se ut.

Journalisterna kommer att kvida och gråta, de kommer att skrika i falsett om Putin och trollarméer och "hot mot det öppna samhället", men deras räckvidd är inte vad den har varit och den som ropar på varg tillräckligt många gånger tror snart ingen längre på. Folk är dessutom trötta på dessa självupptagna, arroganta journalister, systemets sopkvastar, och har ingen anledning att vara lojala med människor som pissar på dem.
Senast redigerad av Amriswil 2020-02-13 kl. 09:01.
Citera
2020-02-13, 09:00
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Jag tror att det är sårande för alla som är av uppfattningen att vi svenskar/skandinaver visst har ett kulturellt sammanhang. I den ständigt pågående debatten kring integrationen i Sverige förfäktar somliga styrande politiker att det inte finns någon särpräglad svensk kultur eller tillhörighet. Samma budskap prånglas ut igen i denna reklamfilm och det är olycklig tajming och därför extra provocerande.
Man är upprörd p g a att man efter frågan vad är rent skandinaviskt säger: absolut ingenting! Vilket naturligtvis är fel - till skillnad från t e x den rent påhittade bosniska historian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in