2020-02-12, 20:50
Medlem
Återpublicerar?? Dog de inte nog av första skottet i huvudet? Hahahah
Citera
2020-02-12, 20:51
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Det som gör mig mest irriterad är hur man med raljerande epitet försöker förminska och förringa sina meningsmotståndare istället för att bemöta sakargument.

Tidningarna tillskriver mig samröre med förlöjligande grupper som järnrörsdebattör, rysstroll och svärjevän i syfte att devalvera mina åsikters värde.

Jag har inga problem med att man har olika åsikter men när man använder den här typen av tillmälen i syfte att få folk att distansera sig från vad som inte alls är några kontroversiella åsikter av rädsla för att associeras med några ljusskygga typer.

Tidigare epitet har ju som bekant varit lågutbildade, arbetslösa och låginkomsttagare och livets hårda skola.

Den här typen av knep är bara så lågt och förvånande att man får se på kvällspressens ledarsidor.
Citera
2020-02-12, 20:53
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Enligt bt.dk

Det skriver SAS i en pressemeddelelse.

»Vi er stolte af vores skandinaviske arv. Den er en del af SAS' DNA og grundlaget for vores eksistens. Vi fortsætter nu den planlagte kampagne ved at offentliggøre en kortere og klarere version.« skriver de i pressemeddelelsen.

»Det er beklageligt, at filmen er misforstået, og at nogle vælger at fortolke budskabet og bruge det til deres eget formål,« skriver de i pressemeddelelsen.
De häller alltså bränsle på elden. Idag hade de behövt vara snabba för att kunna minska skadorna, genom att be om ursäkt och dra tillbaka sina uttalanden. Istället försöker de med rak rygg ställa sig och fortsätta stå bakom detta. Det innebär att SAS tillhör det mest hatade företaget i Skandinavien och hör till de mer prominenta, utstuderat antivita företagen. Jag hoppas att SAS-anställda som läser detta omedelbart säger upp sig (sabotera gärna för företaget innan) ni som väljer att jobba kvar för detta företag är legitima föremål för hat och avsky.

Budskapet gick inte att missförstå, det är helt tydligt; Vita ska utrotas.
Citera
2020-02-12, 20:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det är väl inte så svårt? Exempelvis luciatåg genomförs på ett väldigt speciellt vis i norden och har sett lika ut i många år, det är samma sånger osv. Det har blivit tradition. Det förekommer inte i andra länder, även om det går att spåra luciatåget historiskt till andra länder. Vi har gjort det till något eget och unikt.

Du har uppenbart inte förstått reklamfilmen. Har du ens sett den?

Nothing is truly Scandinavian
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Exakt, vanligt folk. Jag kan gå i god för att just den här vanliga människan är en helt vanlig svensk. Tror inte ryska bottar eller troll skulle bemöda sig med att gå in på trustpilot och lämna en ärlig review med 1 stjärna, vilket jag nu har gjort.

Och ja, jag kryssade i rutan "skicka en kopia till info@flysas.com".
Ha, ha, fyndigt 😁👏
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
KGB-agenten Yuri Bezmenov om ideological subversion.

"What it basically means is: to change the perception of reality of every American to such an extent that despite of the abundance of information no one is able to come to sensible conclusions in the interest of defending themselves, their families, their community, and their country."

Visst känner man igen sig?

"Jo vi tjänar på massinvandringen. Vem ska annars rädda pensionerna?"
"Det finns inget som svenskt förutom ur-barbariet. All utveckling har kommit utifrån."
"Hur kan man säga vem som är svensk eller inte? Vi har ju alla invandrat någon gång, icke sant?"
"Mångkultur är bra."
"Självfallet är islam en del av svensk kultur."
"Vi måste föda färre barn för att rädda klimatet men vi måste även ha massinvandring för att rädda pesnionerna."
Ryska troll eller inte. Grejen är att det hade aldrig lyckats med några troll på 70 talet. Om det finns troll i detta ärendet, vilket jag är tveksam till så beror det på att makthavarna har givit dom öppet mål. Det är makten i väst som successivt skadat sitt eget förtroende genom massinvandring och självhat.

Faktum är att många Svenskar idag är närmare Putin ideoliskt än hata Sverige typerna Reinfeldt och Löfven. Och det har ingenting med ryska troll att göra. Det har att göra med att sen 70/80 talet har makthavarna styrt om skutan. Det priset får ni och vi alla betala nu.
Citera
2020-02-12, 20:55
Medlem
SAS är stolta!! Märkligt att om man vore så stolt över denna film varför tar man då bort den? Vore de inte kallas dubbelmoral?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaligulasTeacher
Det som gör mig mest irriterad är hur man med raljerande epitet försöker förminska och förringa sina meningsmotståndare istället för att bemöta sakargument.

Tidningarna tillskriver mig samröre med förlöjligande grupper som järnrörsdebattör, rysstroll och svärjevän i syfte att devalvera mina åsikters värde.

Jag har inga problem med att man har olika åsikter men när man använder den här typen av tillmälen i syfte att få folk att distansera sig från vad som inte alls är några kontroversiella åsikter av rädsla för att associeras med några ljusskygga typer.

Tidigare epitet har ju som bekant varit lågutbildade, arbetslösa och låginkomsttagare och livets hårda skola.

Den här typen av knep är bara så lågt och förvånande att man får se på kvällspressens ledarsidor.

Samtidigt har de inga sakliga argument, så vad ska de göra istället? Därför blir det bara tillmälen, smutskastning och ad hominem-argument. Det finns en anledning till att jag slutade läsa svensk ljugmedia för länge sedan.

Edit: Notera att även alla etablissemangstrogna i den här tråden försöker också endast använda sig av tillmälen och härskartekniker. Varendaste en ska skriva att alla som inte omfamnar narrativet i reklamen är "kränkta", följt av diverse härskartekniker, men däremot inga sakliga argument:

Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Känner du dig kränkt av den reklamen? Vad får dig att tro att du representerar svenskarna, du kan ju inte ens formulera dig på svenska och ännu mindre precisera vad som är svenskt.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-02-12 kl. 20:58. Anledning: Edit
Citera
Medlem
Varför ska man ens acceptera SAS efterblivna grundpremiss? Vem bryr sig vad några idioter till reklamare - som bara tänker på sin egen lön och att ha hög status inom den egna gruppen - sitter och spånar fram under sina kackiga brainstormingmöten, eller vad SAS överbetalda ledning rapar fram? Det där är människor vi ska placera i arbetsläger, inte betrakta som några auktoriteter. De är mänskligt avskräde. Man diskuterar inte med sådana, man hånar dem.

Den skandinaviska regionen (och den vita världen i stort) har inte främst haft extrem framgång för att vi hämtat saker utifrån och varit öppna för influenser, utan för att vi på gruppnivå har haft genetiska förutsättningar som överglänser de allra flesta andra folkslag. Intelligensnivå, impulskontroll, kompromissvilja, behärskning, samarbetsförmåga, logiskt tänkande, rationalitet, ihärdighet etc. Utifrån detta utgångsläge, som är ett resultat av evolutionen och att vi tvingats prestera under mycket kärva yttre omständigheter under årtusenden för att alls överleva, har vi hämtat saker utifrån, gjort dem till våra egna, förädlat och förbättrat dem, och allt detta har också sin direkta grund i våra unika rasegenskaper. Vi har också påverkat andra folk och kulturer i hög grad, och gör det än i dag.

SAS kan satsa på etnomasochism, negrer som låtsas att de varit vikingar, dumma feminister, hen-kärringar och reklambyråslavar, om de anser att det känns relevant. Det är inget som kommer att föra dem in i framtiden eller ge någon framgång på längre sikt, men för all del, varför hindra fienden från att göra misstag? Deras agerande har ökat polariseringen, vilket är mer än välkommet. Svenskarna behöver väckas ur sin välfärdsslummer och sluta vara så förbannat väluppfostrade.
Citera
2020-02-12, 20:56
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Håller med dig i det mesta!

Bara den där sista meningen som sticker i ögonen. Det finns ingen som helst anledning att påtala att man inte röstar på Sverigedemokraterna. När någon gör så vid leverans av obekväm sanning/åsikt är man ett levande exempel på en del av problemet.

Nej men jag har inget emot demokrati
Citera
2020-02-12, 20:57
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Svensk media känns mer och mer absurd, vissa kolumnister skriver med sk härskarteknik.
Det är bara deras åsikter som gäller, tycker du något annat så är du en idiot.
Citera
2020-02-12, 20:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Enligt ett tidigare inlägg i tråden har Mina Dennert varit aktiv på SAS hemsida med följande inlägg:
"Vilken superfin film! Precis så - vart något eller någon kommer ifrån från början avgör inte om det är skandinaviskt nu. Heja demokrati, wienerbröd, köttbullar och midsommarstänger och Heja Skandinavien! #jagärhär"

Hashtaggar hon in JÄH så är de aktiva.

Jag har inte sett hennes kommentar själv (det rör sig om 2 400 kommentarer totalt) däremot har jag sett #jagärhär på en rad inlägg samt även den norska varianten #ViErHer.

De brukar skryta om sina systerorganisationer - jag skulle tro att de anropat även dem här.

Edit:
Har nu sett Mina Dennerts inlägg. Det skrevs för en timme sedan på SAS Facebooksida och inlägget stämmer ordagrannt med vad som tidigare uppgivits i tråden.

Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in