Citat:
Ursprungligen postat av
CaligulasTeacher
Det som gör mig mest irriterad är hur man med raljerande epitet försöker förminska och förringa sina meningsmotståndare istället för att bemöta sakargument.
Tidningarna tillskriver mig samröre med förlöjligande grupper som järnrörsdebattör, rysstroll och svärjevän i syfte att devalvera mina åsikters värde.
Jag har inga problem med att man har olika åsikter men när man använder den här typen av tillmälen i syfte att få folk att distansera sig från vad som inte alls är några kontroversiella åsikter av rädsla för att associeras med några ljusskygga typer.
Tidigare epitet har ju som bekant varit lågutbildade, arbetslösa och låginkomsttagare och livets hårda skola.
Den här typen av knep är bara så lågt och förvånande att man får se på kvällspressens ledarsidor.
Samtidigt har de inga sakliga argument, så vad ska de göra istället? Därför blir det bara tillmälen, smutskastning och ad hominem-argument. Det finns en anledning till att jag slutade läsa svensk ljugmedia för länge sedan.
Edit: Notera att även alla etablissemangstrogna i den här tråden försöker också endast använda sig av tillmälen och härskartekniker. Varendaste en ska skriva att alla som inte omfamnar narrativet i reklamen är "kränkta", följt av diverse härskartekniker, men däremot inga sakliga argument:
Citat:
Ursprungligen postat av
Erty0192
Känner du dig kränkt av den reklamen? Vad får dig att tro att du representerar svenskarna, du kan ju inte ens formulera dig på svenska och ännu mindre precisera vad som är svenskt.