Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyryder
Men är snack bakom ryggen verkligen mobbning? Frågar för att jag faktiskt inte vet själv. När jag hör ordet mobbning så tänker jag på saker som sker framför personen som blir mobbad, eller att personen blir ignorerad osv.
Har hört vad Amilia och Victoria har sagt nu om Frida de senaste dagarna och jag tycker det är vidrigt, mest för att Frida är en snäll person som faktiskt inte förtjänar skitsnacket. Men är det mobbning?
Fast deras snack har passerat skitsnack för längesedan. Att systematiskt och upprepande kränka en person på det sättet de gör är mobbning, ja. Det behöver inte ske framför ansiktet på någon för att det ska räknas som mobbning. Det är rätt uppenbart att hon inte är önskad av deras grupp, de pratar om henne så fort hon går ut (som idag när Mergim sa "Alltså jag pallar inte med henne" literally SEKUNDEN efter hon vänt ryggen till), de lägger spydiga kommentarer mot henne osv.
Det behöver inte vara direkt i en persons ansikte för att det ska vara mobbning, så ja. Det är det. 100%. Det som skett innan har inte varit det, det de gör mot Frida är det.