2020-05-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Oj, nu blev jag förvånad när jag läste 2 av dina inlägg. Vi är alla olika och jag respekterar absolut dina åsikter och att jag blir förvånad är inte negativt, utan bara att vi har så olika uppfattning. Här kommer min och jag varnar redan här för långt inlägg.

Lennie har inte varit underhållande på eget bevåg, utan bara på vissa uppdrag där han överdrivit sin positivitet eller sina nej-skrik i skräckveckan som höll på att förstöra hela upplevelsen istället.

Hjälpa till i huset med hushållssysslor anser inte jag är BB, och inget jag som tittar vill se, och dessutom inte när man inte ser vad han lagar och inte lär ut och delegerar ut uppgifter till sina sambos. Sami har flera gånger sagt att han vill lära sig. Dessutom det lilla jag sett så är Lennie inte så bra som det belys. Kaffe tror jag faktiskt inte han lagat ngn gång väl...?

Aktiv ja han hoppar ständigt, även i direktsändning när Malin pratar kan han inte låta bli att springa ett var runt soffan vilket jag ser mer som respektlöst.. Han sitter och hoppar i soffan med skorna i soffan dessutom och det ser så illa ut med stora hål i byxan. Han går många var på utegården.. och ja det kan vara underhållande och aktivt för vissa, men jag byter då till en annan kamera. Han ställer sig upp och springer och dansar på soffbordet.. Hua.

Att han blev räddad var ju för att han hade 2 stalkers hela tiden och sen 3 st ibland.. och när tittarna räddade honom var det väl nga sämre som satt mot honom?

Vara en bra människa är man inte när man stjäl av de andra och uppmanar andra att också stjäla som om det vore en rättighet. Man är heller ingen bra människa när man sitter med när folk mobbar och snackar skit utan att ingripa eller gå därifrån. Man är heller ingen bra människa när man tröstar den som just har kränkt och skrämt en ung tjej..

Vet inte om vi sett samma program, och jag har dessutom sett live, och även om Sami kan visa ett bryskt sätt och utseende ibland, så är han så genuint snäll, stöttar och ställer upp när det behövs och han har varit givmild på sina kläder och annat till de andra, men inte fått ngt tillbaka och speciellt Lennie och Mergim har flera av hans saker, både stulna och som gåvor, men inte gett honom ngt tillbaka.. Frida fick också en tröja av honom och som tack för det så smetade hon ner hans gym och sen bad han om ursäkt för att han blivit arg..?! Men Frida sa att hon inte ångrade det i direktsändning.. Men sami tog det som en man och sa inget.

Sami har verkligen bjudit på mycket underhållning i sina karaktärsroller och utan detta hade det blivit totalt fiasko för BB. Han har också varit behjälplig att förklara breven för deltagarna som inte förstår det skrivna ordet. Hans humor och butterhet misstolkas ofta, men han är väldigt underhållande och menar verkligen inget illa och är inte sur som det verkar många gånger. Det är hans jargong vilket han också förklarat.

Sami har inte fått ngn bekräftelse av tittarna nämnvärt under säsongen förrän nu på slutet och därför tror jag han har varit oroligare än kanske många andra där. Hans bästa vänner blir alltid utröstade en efter en och han tvingas hitta nya vänner och nya sätt att klara dagarna där och jag tycker han lyckas väldigt bra med det. Vi får heller inte glömma den tandvärk (ända ner till nerven och pulpan) han gick med länge och ändå var han glad och humoristisk och höll humöret uppe.

Han har fått tuffa uppdrag och konsekvenser och även om han lite sarkastiskt låtit sur så har han tagit sig an dessa med bravur och det är därför han nu är en av topp 3. Ta bara skidtävlingen i 48 timmar som han skulle staka sig fram i. Han vann och fick ett liftkort som inte dök upp förrän 70 dagar senare och som inte var ngt gyllene utom färgen..

Hörde honom i morse säga när han precis vaknat "åh, vad ska jag göra med mitt liv.." och det skar i hjärtat på mig att veta att han är så orolig att komma ut till sina skulder, och veta att kronofogden är på honom direkt.

Han tror inte han kan vinna mot dessa två som blivit hans vänner och som han har hört få så fint tittarstöd också. Dessutom är han inte dum och har nog precis som vi märkt att produktionen favoriserar de andra vid tävlingar och dyl. Nu sist var det ju bara Lennie som fick en karaktärsroll och Sami sa till Jasmine att vi får nog också något, men det kom inget.. inte än i alla fall och nu är det ju snart slut..

Detta är min uppfattning om just Lennie och Sami i huset och det är bara det som vi ska bedöma, för alla har ju ett förflutet och det är ju inte BB, utan det som har skett i huset under denna säsong är det som vi tittare ska grunda vår röstning på.
Långt men delar din uppfattning exakt. Sami är vinnaren för mig.
2020-05-18, 11:32
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Har ni också lagt märke till hur Lennie-skutt helt slutat skutta efter pojkens uttåg?
Men om du sett så har han ju skitont i ryggen. Jag fattar faktiskt inte att han ens fixar vissa saker han gör. Hade väl haft diskbråck och han kände igen smärtan. Han kan ju knappt gå rakt ibland. Så nej det har nog inget med det andra att göra
2020-05-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
https://www.youtube.com/watch?v=_CB8RwwOKco Såhär såg det ut 2006 när Jessica vann.

https://www.youtube.com/watch?v=ZwV-hZ70cqI&t=2337s Sista dagen innan finalen 2004 när Gynning vann.

Helt annan klass förr!!!

Jag minns när BB gjorde comeback 2014 och 2015. Budgeten gick ner rejält!

2014 gick Anders ut i en studio med lika mycket publik som under ”vem vill bli miljonär”

2015 vann Christian och kolla hur lame final:

https://youtu.be/_FpzRBzMET0

Dom har alltså fått gå ur huset och stå i studion - där blir vinnaren dragen?

Efter 2012 sjönk BB rejält. Om det ska bli stort igen får de gå tillbaka till förr
2020-05-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Nu pratar Jasmine återigen att hon ska skriva böcker när hon kommer ut. Hon har verkligen ingen självinsikt. Hon tycker verkligen att hennes ”hypnossagor” är fantastiska. Lennie och Sami är för snälla för att berätta för henne hur usel hon är på allt!
De behöver bara hålla färgen några timmar till! 🤣🤣🤣
2020-05-18, 11:34
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Fan vad kul med freeze direkt på morgonen! Vet ni vad som hade gjort den ännu bättre? Om Jasmine Armstrong hade förstått reglerna och varit tyst + inte rört sig hela tiden.
2020-05-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robcore
Jasmines skrik och överdoserande av nässpray har verkligen satt sina spår. Hon låter som en 45 årig kedjerökare när hon pratar.
Som intagit något man får hallisar av...🤨🤨🤨
2020-05-18, 11:37
Medlem
Sändningsuppehåll hur länge som helst?
2020-05-18, 11:40
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorni
Hon är inte usel på allt.
Det har du helt rätt i! Hon är usel på allt hon testat. Det är faktiskt en jävla skillnad!
2020-05-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorni
Hon är inte usel på allt.
Såååå sant! Hon har lyckats få mig att skratta så tårarna rinner åt henne, duktig på att irritera så jag varit tvungen att ta en paus, sjungskrikit osv. Heeeelt korrekt!
2020-05-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Långt men delar din uppfattning exakt. Sami är vinnaren för mig.

Förlåt... har svårt att sluta när jag väl börjar skriva. Låter bra att höra att Sami även är din favorit.

OnT Har det kommit upp ngn planering för dagen?
2020-05-18, 11:43
Medlem
CombatCows avatar
Kvittar vem av Lennie och Sami som vinner. Bara inte Jasmine. Hon är dock en värdig finalist.
2020-05-18, 11:44
Medlem
Hur ser ni på BB, är det en tävling i snällhet eller ett underhållningsprogram?

Sami har varit underhållande bl a i sina olika roller, Amor var ljuvlig. Han har även sagt bra och roliga saker. Han bjuder på sig själv genom sina roliga kläder, genom att ändra frisyr, det blir ngt att titta på. Han bryr sig om de andra, han var väldigt stöttande t ex mot Martin när han hade problem med Jass. Han har stått ut att inte dricka, vilket är starkt gjord för en fd alkoholist, huset var fullt av gratis sprit som de andra drack. Han vill ändra sitt liv till det bättre genom att bli skuldfri och jag vill i alla fall stötta en sån person.

Jass är underhållande med sin makalös dumhet och total avsaknad av allmänbildning. Men hon har även varit väldigt klarsynt vad gäller Amilia, hon har aldrig lyckats lura Jass med sitt rollspel. Om hon låtit bli att skrika hade hon säkert fått mer röster.

Lennie är en snäll och tråkig mes, ingen underhållning där. Roligast har väl varit hans och pojkvännens blindhet var gäller deras relation. Han har varit omdömeslös med val av vänner, hur är han som person om han har ngn som Amilia som vän? Han har ingen personlighet, ingen karisma och de flesta av oss har glömt honom inom en vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in