Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Alla ni som älskar Lennie kan väl åtminstonde tänka till nu inför utröstningen och ge honom en viss frihet resten av tiden istället för att ha en klängranka på sig 24/7. Mergim har ingen rätt att kräva odelad tillgivenhet från Lennie men ändå gör han det. Lennie är för snäll eller han klarar inte att hantera Mergim. Han blir kanske ledsen först men sanningen är att det är vad Lennie behöver, han är fånge i Mergims känslor som han tydligen inte kan kontrollera och bara tar för givet att gå över Lennies gränser och han berättade för Amilia i deras samtal i barnrummet att han upplever problem vad gäller Mergims närgångna stil men han visste inte hur han skulle hantera det. T.om Sami tycker synd om Lennie. Spelar ingen roll vad det beror på att han inte säger ifrån men vem som helst kan ju se hur hämmad och okomfortabel Lennie egentligen måste känna sig om han i dessa situationer inte klarar/törs att säga åt honom på skarpen . Nu skickar vi hem Mergim på Måndag och Låter Lennie få känna att han gör detta för sig själv istället för att gå och hålla Mergim i handen tiden som är kvar!
Jag röstar hem Mergim. Nu hos psykologen fick jag det bekräftat som jag misstänkt.. Han spelar och håller igen nu och säger positiva saker men fortfarande är han negativ i huvudet, men visar det inte som han gjorde i början.. Hans egna ord, vilket betyder att han inte har förändrats utan bara lägger band på sig fram till miljonen.. Bort ska han!