Citat:
Ursprungligen postat av
GIK26
om alla tänker så åker Julia ändå så rösta inte så
Jo, precis. Det var lite det jag försökte få fram i fjärde stycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
julita55
Tyvärr, det inte många som tänker som du

Det enda sättet att få ut amilia är att dela röster på dem andra 4. Det blir det svåraste

Malin har sagt (i måndags) att det blir " rädda röstning"

Ja, jag har hört att flera påstår det. Skulle gärna vilja ha en tidskod när detta sägs (jag orkar inte kolla hela avsnittet bara för att hitta det

)?
Det enda sättet jag kommer på för att "enkelt" fördela rösterna är att säga att exempelvis, "Ni som är födda på dag 1 till 7 i en månad röstar på Julia, dag 8 till 15 röstar på Merghim, dag 16 till 23 röstar på Jasmine och ni som är födda på dag 24 till 31 röstar på Martin." Statistiskt sett så borde folks födelsedagar vara hyfsat jämnt fördelade över alla dagar sett över alla månader. Sen måste tillräckligt många göra detta för att det ska ge effekt. Några influencers därute med ett par 100K följare som nappar kanske?
DOCK, om det finns minst 20% Amilia-fans/trollare därute så spelar det ingen roll. Då kommer hon klara sig oavsett. Och det finns en möjlighet att det finns det med tanke på att Amilia blev räddad av "publiken" för ett par veckor sedan där hon satt mot 3 andra. I det fallet behövdes minst 25%, vilket hon uppenbarligen fick, och bestämmer sig dessa 25% för att rädda Amilia på Måndag så är ju kört oavsett hur mycket vi planerar...