2020-04-17, 13:55
Medlem
Känns som att Mergim har distanserat sig från Lennie sedan Lennies blev inlåst och nu utsläppt. Tror att han har fått lite perspektiv nu när han har umgåtts med andra.

Han har ju Sami och Martin som några slags idoler nu och söker febrilt efter deras respekt. Kanske därför han inte gillade Alex som hängde med dem. Kan definitivt se honom ge sin nominering till Amilia och Lennie framför någon av sina idoler i framtiden.

Lennie kommer i sin tur få stå ut med Amilia ensam nu.
2020-04-17, 13:55
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Jag kommer då att taktikrösta på Martin. Av de 5 är den enda jag mest vill ha kvar Julia men jag tror att hon kommer att få så pass många röster att hon klarar sig. Martin står sig nog dåligt hos oss i publiken och eftersom det uppenbarligen finns en grupp trollare där ute som har uppskattningsvis 15% av rösterna så kan deras 15% vara tillräckligt för att få ut Martin om Martin inte kommer över 20%.

Jag tänker såhär. Om vi ska rädda någon och vi måste välja mellan alla 5 så innebär detta att så fort en av de 5 får över 20% av rösterna så sitter de säkert. Den/de som riskerar att åka ut är de som får under 20%. Exempelvis, om Julia får 30%, Merghim 30% och Jasse 20% så återstår 20% att delas mellan Martin och Amilia. Om trollarna då lägger sina 15% på Amilia så får Martin bara 5% och åker ut.

Men om vi omfördelar rösterna (vilket vi såklart gör i blindo eftersom vi inte har ett kontinuerligt live-resultat) så att Julia kanske får 25%, Merghim 20% och Jasse 20% då finns det 35% kvar att dela mellan Martin och Amilia. Så även om trollarna lägger 15% av rösterna på Amilia så får fortfarande Martin 20% och då blir säker.

Det här är ju såklart vanskligt eftersom jag gör ett antagande att de som inte sitter och funderar på det här lika mycket som vi inte kommer att taktikrösta utan rösta på dem de verkligen vill ha kvar. Om alla taktikröstar på Martin så kommer det ju gå åt pipan ändå. Men jag utgår ifrån att det bara är jag (och några få till) som övertänker det här så pass mycket när det gäller röstningen

TL;DR: Taktikrösta på Martin så borde det vara en bra chans att få ut Amilia.
Tack! Klockrent.
2020-04-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Men fy fan vad dåligt de har klippt i appen med bråket från inatt! Trodde det var stört omöjligt att vinkla det till amilias fördel men det är precis vad de har försökt göra. Klippet avslutas med att lennie ber om ursäkt. När han tryckte tillbaka henne i skorna finns naturligtvis INTE med.
De borde tagit med när hon skrek som en galning i rummet på honom ”NEJ!” varje gång han försökte uttrycka sina känslor. Och när han sa ”Ursäkta mig Amilia men världen kretsar inte runt dig”. Men jag var besviken redan innan jag spelade upp klippet, vet ju vad man kan förvänta av hennes älskade vänner i produktionen!
2020-04-17, 13:57
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Bråket inatt uppe:
https://www.tv4play.se/program/big-brother-sverige/12581271

Hur fan formulerade de rubriken och texten då? Som att Lennie startat allt och blir utskälld av Amilia för hur illa han betett sig. SUCK! Vet inte om jag orkar se klippet för det är väl klippt till hennes fördel så klart!.
2020-04-17, 13:57
Medlem
Citat:
Jag kommer då att taktikrösta på Martin. Av de 5 är den enda jag mest vill ha kvar Julia men jag tror att hon kommer att få så pass många röster att hon klarar sig. Martin står sig nog dåligt hos oss i publiken och eftersom det uppenbarligen finns en grupp trollare där ute som har uppskattningsvis 15% av rösterna så kan deras 15% vara tillräckligt för att få ut Martin om Martin inte kommer över 20%.

Jag tänker såhär. Om vi ska rädda någon och vi måste välja mellan alla 5 så innebär detta att så fort en av de 5 får över 20% av rösterna så sitter de säkert. Den/de som riskerar att åka ut är de som får under 20%. Exempelvis, om Julia får 30%, Merghim 30% och Jasse 20% så återstår 20% att delas mellan Martin och Amilia. Om trollarna då lägger sina 15% på Amilia så får Martin bara 5% och åker ut.

Men om vi omfördelar rösterna (vilket vi såklart gör i blindo eftersom vi inte har ett kontinuerligt live-resultat) så att Julia kanske får 25%, Merghim 20% och Jasse 20% då finns det 35% kvar att dela mellan Martin och Amilia. Så även om trollarna lägger 15% av rösterna på Amilia så får fortfarande Martin 20% och då blir säker.

Det här är ju såklart vanskligt eftersom jag gör ett antagande att de som inte sitter och funderar på det här lika mycket som vi inte kommer att taktikrösta utan rösta på dem de verkligen vill ha kvar. Om alla taktikröstar på Martin så kommer det ju gå åt pipan ändå. Men jag utgår ifrån att det bara är jag (och några få till) som övertänker det här så pass mycket när det gäller röstningen

om alla tänker så åker Julia ändå så rösta inte så
2020-04-17, 13:58
Medlem
Citat:
ja fast jag tror det blir "vem vill du rädda" så som förra veckan när Sami och Mergim räddades.
Då blir det för utspritt mellan martin, jass, julia och då vinner Amolia
Men det blir utspritt mellan Mergim och Amilia också då de har samma fans. Och jag tror Mergim får mest röster av de två.
2020-04-17, 14:00
Medlem
mscatzys avatar
Jag är rädd att Amilia sitter till final så som det vinklas och gullas med henne från produktionen.
2020-04-17, 14:00
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
ja fast jag tror det blir "vem vill du rädda" så som förra veckan när Sami och Mergim räddades.
Då blir det för utspritt mellan martin, jass, julia och då vinner Amolia

Jasmine och Martin borde inte gå att rädda då de straffnominerats! Men BB ändrar så det passar dem.
2020-04-17, 14:01
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Hur fan formulerade de rubriken och texten då? Som att Lennie startat allt och blir utskälld av Amilia för hur illa han betett sig. SUCK! Vet inte om jag orkar se klippet för det är väl klippt till hennes fördel så klart!.
Jag förstod att det skulle bli så här, dunk, dunk (bankar huvudet i väggen)!!
2020-04-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prop
Känns som att Mergim har distanserat sig från Lennie sedan Lennies blev inlåst och nu utsläppt. Tror att han har fått lite perspektiv nu när han har umgåtts med andra.

Han har ju Sami och Martin som några slags idoler nu och söker febrilt efter deras respekt. Kanske därför han inte gillade Alex som hängde med dem. Kan definitivt se honom ge sin nominering till Amilia och Lennie framför någon av sina idoler i framtiden.

Lennie kommer i sin tur få stå ut med Amilia ensam nu.
Tror mer han är sur på Lennie för någon grej som ingen fattar, som hände igår när barnen skulle pröjsa på sig massa av de vuxnas godsaker. Han skulle aldrig rösta ut sin stora kärlek. Men jag tror han kommer rösta ut Amilia om han får reda på hur hon pratar bakom ryggen på honom. Jag har ställt någon fråga om det till henne. Men om vi har tur åker hon redan på måndag ändå!
2020-04-17, 14:02
Medlem
__Alez__s avatar
Undra om alla fem går iuppdragsrummet på måndag eller om vi ska rädda en imorgon.
2020-04-17, 14:06
Medlem
julita55s avatar
Citat:

Tyvärr, det inte många som tänker som du Det enda sättet att få ut amilia är att dela röster på dem andra 4. Det blir det svåraste Malin har sagt (i måndags) att det blir " rädda röstning"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in