2020-02-09, 20:44
Medlem
AndersM79s avatar
Hej.
Jag har en bok i PDF-format som är scannad sida för sida. Där en hel del bilder och kartor som täcker två sidor. Dessa kommer då på två blad, vilket är störigt då man måste ändra till dubbelsidig visning varenda gång man vill titta i den.

Finns det något sätt att slå ihop sidorna två-och-två, typ göra om två stående A4 till en liggande A3?

Jag har Adobe DC på jobbet som jag kan mygla med på kafferasterna, men har inte hittat denna funktion där...
Citera
2020-02-09, 20:54
Medlem
Har du betalversionen av Acrobat Reader så kan du göra det där. Annars kan du googla efter någon hemsida där du kan ladda upp och fixa det också.
Citera
2020-02-09, 20:55
Medlem
Fredrik81s avatar
Google PDF merge
Citera
2020-02-09, 21:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hej.
Jag har en bok i PDF-format som är scannad sida för sida. Där en hel del bilder och kartor som täcker två sidor. Dessa kommer då på två blad, vilket är störigt då man måste ändra till dubbelsidig visning varenda gång man vill titta i den.

Finns det något sätt att slå ihop sidorna två-och-två, typ göra om två stående A4 till en liggande A3?

Jag har Adobe DC på jobbet som jag kan mygla med på kafferasterna, men har inte hittat denna funktion där...

pdf sam (split and merge) är en bra feeware.
Citera
2020-02-09, 21:17
Medlem
pelle_snusks avatar
Sök på PDFill. I gratisversionen kan du göra detta och mer. Betalversionen kostar 20 USD
Citera
2020-02-09, 22:08
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Har du betalversionen av Acrobat Reader så kan du göra det där. Annars kan du googla efter någon hemsida där du kan ladda upp och fixa det också.

Vet du vad funktionen heter? De har ju inte speciellt logiska namn...
Citera
2020-02-10, 00:18
Medlem
systems avatar
I Acrobat:
Ctrl-D (Cmd på Mac) öppnar ett fönster för dokumentegenskaper. Under en av flikarna ställer du in hur dokumentet visas vid öppning. Om det är rätt paginerat bör du välja ”2 sidor med försättsblad”. Spara och stäng.
Nu ska det vara rätt i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in