Citat:
Ursprungligen postat av
cracker-jack
Det tog 5 år att komma tillbaks till inomhusodlingsscenen. Nu är jag äntligen tillbaks. Det finns så mycket bra saker som hänt i cannabisvärlden, främst USA där många stater har legaliserat marijuana och många stater ändrar sina lagar till en mer stonervänlig plats att vara i, samma sak verkar ske sakta men säkert i Europa också. En positiv våg helt klart.
Den här dagboken kommer i jämförelse med den förra att uppdateras långsammare, varannan dag som skedde i v1 är för mycket, 1 gång per vecka kan bli mer lagom.
Har en del fröer kvar sen tidigare, men de lagrades dåligt och det har gått 36 timmar utan att något frö visar svans. Så det blir till att köpa in nya intressanta fröer, men de är väldigt dyra, vem vill betala mer än 25kr per frö? Finns inte en chans att de klassiska stora återförsäljarna kommer få en krona av mig. Tyvärr verkar cannaseeds lagt ner och det är de enda frösäljare som hade ett vettigt pris vad jag vet.
Är även intresserad av att odla med LED den här gången, tekniken verkar ha kommit ifatt HPS och det kan vara riktigt kul att göra experiment med 2 tält sida vid sida!
Funderar också på att göra CBD-olja i både fullspektrum och vanlig.
36h.. skulle nog ge de lite mer tid.
Vet inte hur du sproutar men ibland har det tagit lite längre tid, ska nog inte va nå problem bara de väl kommer igång.
Gener som gener i suppose.