2020-02-18, 18:07
Medlem
Hej jag är för Swexit, men röstar inte på SD, tänker inte heller göra det. Jag röstar på Frihetliga Rättvisepartiet och har alltid gjort det, de senaste 22 åren.
Att rösta på riksdagsparti är att slänga bort rösten på en person som gillar NWO det gör inte jag. NWO skapa kriget i Jugoslavien.
Citera
2020-03-03, 19:50
Medlem
Aakerbocks avatar
Swexit? Njaaaa…..svår fråga. Vi borde aldrig gått med.....
Citera
2020-03-03, 22:07
Bannlyst
Nej förfan, isf aldrig gått med från början men vilket trams att lämna plötsligt! Fred och samarbete! Fast har svårt att tro att EU finns kvar om hundratals år, människan är en rastlös varelse och verkligheten är i ständig förändring.
Citera
2020-03-05, 18:53
Medlem
Vryzass avatar
*viftar frenetiskt med båda händerna*

Har seglat upp mer och mer som min huvudfråga jämsides massinvandringen (och de är även relaterade till varandra).

Jag drömmer om ett självständigt och fritt Sverige. En dag ska vi återfå vår frihet att helt och hållet styra oss själva.
Citera
2020-03-05, 19:02
Medlem
Uncorruptables avatar
Jag är absolut för Swexit. Alla som har IQ över 88 är Swexitförespråkare.

Är man inte Swexit-förespråkare med över sagt IQ har man antigen inte högt IQ över 88 eller så har man levt som eremit i skogen (de enda två alternativen som finns).

Man kan sammanfatta det med frågeställningen: Blev det som vi trodde? Svaret är ett rungande N E J.

Det gick åthelvete under EU. Dags att dra sig ur "samarbetet" och börja bygga nationen Sverige igen.
Citera
2020-03-06, 09:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag
Citera
2020-03-06, 09:20
Medlem
Neroxxs avatar
Jag är inte nödvändigtvis för ett utträde då jag tror det finns en hel del positiva aspekter med EU. Däremot är jag inte förtjust i överstatlighet som EU vill ha. Att hs generella riktlinjer kan vara okej, men att gå in och detaljstyra är inte en positiv riktning.
Citera
2020-03-08, 08:27
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag är absolut för Swexit. Alla som har IQ över 88 är Swexitförespråkare.

Är man inte Swexit-förespråkare med över sagt IQ har man antigen inte högt IQ över 88 eller så har man levt som eremit i skogen (de enda två alternativen som finns).

Man kan sammanfatta det med frågeställningen: Blev det som vi trodde? Svaret är ett rungande N E J.

Det gick åthelvete under EU. Dags att dra sig ur "samarbetet" och börja bygga nationen Sverige igen.
Hehe.. Det var ju inte mycket till argument du kom med, det inser du hoppas jag. Det var ju lite IQ.. Ja, hrrmm.. Nåväl.

Själv vill jag ju egentligen ha swexit eftersom jag avskyr EUs marknadsliberalismflum.
Tyvärr tror jag att vi, som världen ser ut idag, inte har så mycket val än att vara med.
Världen består av större och större block och det finns inga tecken på vändande trend för det.

Det blir mao mycket svårare maktpolitiskt att hävda sig i världen som ett litet enskilt land.
Däremot så tillhör vi nu pga tillhörigheten i EU ett av de starkaste ekonomiska blocken.

Om utvecklingen fortsätter på inslagen väg så kommer dessutom en federalisering vara en naturlig konsekvens.

Vi är fast helt enkelt.
Citera
2020-06-01, 23:19
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Finansanalytikern och Dagens Industrikrönikören Henrik Mitelman lyfter frågan om Swexit i samband med att EU inför EU:s räddningsfond.
Citat:
Hopplös kamp – Sverige måste välja: Gå med i EMU eller lämna EU
Nu bildas ”Europas Förenta Stater” med gemensam finanspolitik. Så stort är beslutet om EU:s räddningsfond. Nästa steg blir att införa skatter. Stefan Löfven är föredömligt skeptisk till att betala bistånd till Italien.
https://www.di.se/analys/hopplos-kam...ller-lamna-eu/
Citera
2020-06-02, 00:06
Medlem
Jag vill ha ett Swexit. Om Afs ser ut att nå 4% spärren lägger jag min röst på dem, annars får det bli SD.
Citera
2020-06-02, 00:15
Medlem
Sooks avatar
Jag är solklart mot Swexit. EU är bra och ett mer federalt eu vore ännu bättre. Vi lever i en global värld och EUs samarbete måste öka. Swexit vore katastrof.
Citera
2020-06-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag vill ha Brexit av många anledningar. Men de största anledningen är att EU IDAG är inte det EU svenskarna fick rösta ja eller nej till. EU var tänkt som en frihandelsunion för varor och tjänster skulle kunna röra sig fritt mellan länderna. Idag är EU inne och pillar i allt. De har t.o.m bestämt hur formen på en gurka ska se ut.

Det hela har blivit absurt. Där sitter människor i Bryssel som vi inte kunnat välja själv och bestämmer över oss. Det är en form av indirekt diktatur. Dessutom är det Tyskland och Frankrike som i princip bestämmer. Det är inte ett land en röst. Sverige är en liten flugskit i rymden och har noll möjlighet att påverka. Det är bara Löfven som inbillar sig det och springer leker storfräsare i EU. Han är så ägd av Merkel och Macron.

Sen har jag massa andra anledningar mer i detalj som jag inte tänker dra här på FB. Anledningar som kostar skattebetalarna många många miljarder årligen bara i ren byråkrati. Ett exempel är nya GDPR som har kostat och kommer kosta skattebetalarna stora summor. Princip nästan omöjligt att efterleva det regelverket. Och lyckas man komma nära, så har man tvingats investera stora summor som företagare. Och vem får betala det? Kunden så klart.

EU har idag blivit ett monster. Tillbaka till ursprungsidén med EU så kan jag tänka mig att vi kan vara kvar. Men inte som EU ser ut idag och var EU är på väg. Man måste vara idiot eller okunnig, kanske båda om man vill vara kvar i EU.

Väl skrivet. UK drog vinstlotten när de gick ur EU för man märker att EU bara spårar ur mer och mer med fanatiker som Angela Merkel och Emmanuel Macron.

Om EU bara handlade om handelsavtal så skulle det vara helt ok, men så är det ju tyvärr inte.

Nu kommer det antagligen spåra ur ordentligt och "fredsprojektet" kommer antagligen skapa konflikter istället.

Att EU ska skuldsätta sig är vansinne och enda anledningen jag kan komma på är att EU ska likt maffian skuldsätta sina offer/länder så de aldrig kan ta sig ur skiten. Ondsinta, desperata, maktkåta och pengakåta EU-politiker-jävlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in