Citat:
Ursprungligen postat av
Uncorruptable
Jag är absolut för Swexit. Alla som har IQ över 88 är Swexitförespråkare.
Är man inte Swexit-förespråkare med över sagt IQ har man antigen inte högt IQ över 88 eller så har man levt som eremit i skogen (de enda två alternativen som finns).
Man kan sammanfatta det med frågeställningen: Blev det som vi trodde? Svaret är ett rungande N E J.
Det gick åthelvete under EU. Dags att dra sig ur "samarbetet" och börja bygga nationen Sverige igen.
Hehe.. Det var ju inte mycket till argument du kom med, det inser du hoppas jag. Det var ju lite IQ.. Ja, hrrmm.. Nåväl.
Själv vill jag ju egentligen ha swexit eftersom jag avskyr EUs marknadsliberalismflum.
Tyvärr tror jag att vi, som världen ser ut idag, inte har så mycket val än att vara med.
Världen består av större och större block och det finns inga tecken på vändande trend för det.
Det blir mao mycket svårare maktpolitiskt att hävda sig i världen som ett litet enskilt land.
Däremot så tillhör vi nu pga tillhörigheten i EU ett av de starkaste ekonomiska blocken.
Om utvecklingen fortsätter på inslagen väg så kommer dessutom en federalisering vara en naturlig konsekvens.
Vi är fast helt enkelt.