2020-02-08, 07:12
Medlem
Bästa sverige småbolag fonden, den är dyr men den levererar ser det ut som. Avgiften på 1.62 betyder ingenting om den kan ge en 40-50% avkasting, vad tycker ni ska man satsa på en sverige småbolag fond?
Citera
2020-02-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Bästa sverige småbolag fonden, den är dyr men den levererar ser det ut som. Avgiften på 1.62 betyder ingenting om den kan ge en 40-50% avkasting, vad tycker ni ska man satsa på en sverige småbolag fond?

Jo har funnits i många år. Den är bra men gör djupdykningar som kan vara länge. Skulle säga att du måste ha en horisont på +5 år om du ska ha den. På Morningstar.se kan man se historik över 15 år. Trist om du kommer in fel. Jag anser att fonden hänger mycket samman med konjunkturen. Om vi i övrigt är på väg in i lågkonjunktur, eller redan befinner oss där, eller om lågkonjunkturen redan varit, det vet jag inte. Har också lagt en mindre andel (väldigt liten andel) i denna fond. Vi får se. Lycka till!
Citera
2020-02-08, 08:43
Medlem
Mullrets avatar
Har denna fond. Och har haft den i ca 20 år. Inte besviken...
Kort horisont kan vara jobbig, men över sikt en vinnare.
Citera
2021-07-24, 15:54
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Har ägt denna fond i omgångar under åren, ångrar att jag sålt den tidigare. Jag har ägt ett antal småbolagsfonder genom åren men det här är en av de bättre enligt min mening. Man får hoppas den fortsätter prestera bra.
Citera
2021-11-06, 13:58
Medlem
Lyckades fånga dippen 11 oktober och köpte en större andel av denna fond. Gjorde 400k på det. Lite flyt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in