• 1
  • 2
2020-02-08, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
1) Korkat att köpa spelet, sedan köpa till en massa, utan att ens ha börjat spela det. Varför inte köpa bara spelet först, se om du gillar det, och sedan köper du till mer.

2) Googla på spelet, och gå inte bara till tillverkarens sida. Leta upp recensioner från oberoende personer eller testare.

3) Gör en charge-back på kreditkortet du använde (givetvis inte om det inte gått flera månader, men inom ett par veckor borde fungera).

Fast det låter som om du fått betala dumhets-skatt.

1. Det var inte så jag gjorde. Jag hade ett val. Antingen köper jag orginalspelet för 600. Eller så lägger jag till 300 för ett special edition med 4 nya gubbar och alla dlc's... (trodde jag.) Efter det så tänkte jag "Fan vad nice. Nu har jag allt.".

Det var bara det att när jag kom in i spelet sen så fanns det 5-6 stycken gubbar till som jag inte kunde använda. För att kunna spela med dem var jag tvungen att köpa mera och då tänkte jag fuck det här så fort jag märkte det och bad om en refund.

Då tycker dom att jag har spelat för länge. Så nu kan jag inte be om en refund.

3. Det hade varit perfekt om jag kunde göra något sånt där. Går det att göra via Swedbanks hemsida? Kan man bara rycka pengarna ifrån dem och tvinga dem att ta tillbaka varan så man slipper diskutera med dom mera?
Citera
2020-02-08, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Bomba sönder varje jävla forum i varje land du kommer åt av vilket skitspel det är och vad du gick igenom. Förstör för bolaget ifråga så dom helt enkelt förlorar kunder.

Kanske vinner du lite "revenge feeling" på det

Jag gav deras kundtjänst en stjärna och bad dom fara åt helvete och aldrig mera höra av sig igen.

Det får räcka
Citera
2020-02-08, 04:30
Medlem
En liten läxa där lärde du dig säkert.

Köp aldrig extra saker till ett spel, utan att ha spelat det några dagar först.

Alla spel är så idag, att du kan köpa till dig designer prylar för spelet.
Citera
2020-02-08, 05:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
En liten läxa där lärde du dig säkert.

Köp aldrig extra saker till ett spel, utan att ha spelat det några dagar först.

Alla spel är så idag, att du kan köpa till dig designer prylar för spelet.

Jag vet att det fungerar så redan. Brukar ha bra ögon och kunna se en cash grab innan jag köper nått.

Men denna gången var dom listiga. Du har en sida där du kan se alla gubbar. Och alla gubbar ser spelbara ut.. Du märker det först när du trycker på den manuellt och ska pröva att denna behöver du dlc för. Förr brukade de vara gråzonade och svartvita. Och man kunde också alltid låsa upp gubbarna via singleplayer om man bara harvade lite.

Not anymore.

Det irriterande nu, är att dom säger "men nu har du spelat en massa timmar så nu får du ingen refund." Och man har 14 dagars ångersrätt..
Men man ska inte få röra produkten under dessa 14 dagar och känna på den innan man lämnar tillbaka den?

Vad är det som blev förstört liksom? Om dom refundar mitt spel och säljer det till dig. Får du mina achivements då?

(ofc not)

Därav min fråga.Jag vet att det går på vissa platser att säga att man lider av spelmissbruk och behöver bromsa kontot och få sina pengar tillbaka.

Men vem fan orkar sitta och åka till USA för en rättegång med Microsoft för bara 1000 spänn? Det är fan löjligt. Och det hade förmodligen gått utan problem om man bara kämpade lite. Men nu har dem skyddsnät dom sätter sig bakom. "14 dagar ångerrätt, men du får inte öppna produkten." WHAT?

Är det det här ni använder alla ekonomerna till era jävla råttor?
Senast redigerad av EricssonS700 2020-02-08 kl. 05:13.
Citera
2020-02-08, 12:05
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
1) Korkat att köpa spelet, sedan köpa till en massa, utan att ens ha börjat spela det. Varför inte köpa bara spelet först, se om du gillar det, och sedan köper du till mer.

2) Googla på spelet, och gå inte bara till tillverkarens sida. Leta upp recensioner från oberoende personer eller testare.

3) Gör en charge-back på kreditkortet du använde (givetvis inte om det inte gått flera månader, men inom ett par veckor borde fungera).

Fast det låter som om du fått betala dumhets-skatt.

Gör en charge back kan vara lurigt ofta blir man avstängd från den tjänst man nyttjar tex PSN,Xbox live etc om gör en charge back via sin bank och kortutgivaren.
Citera
2020-02-08, 22:41
Bannlyst
Citat:
Kortreklamationer - så reklamerar du dina korttransaktioner

Har dina beställda varor inte dykt upp? Har du upptäckt ett kortköp som du själv inte har gjort? Har du blivit belastad två gånger för ett köp? Fick du inte ut det begärda beloppet från automaten? Du har i dessa situationer möjlighet att göra en kortreklamation.

När du upptäcker att något blivit fel ska du i första hand kontakta säljföretaget för att försöka reda ut problemet. Spara alltid alla underlag på din kontakt med säljföretaget, exempelvis datum och tid för telefonsamtal samt vem du pratat med, kvitton eller e-post och brev. Swedbank Kortreklamationer rekommenderar att alltid kommunicera skriftligt med säljföretag.

Mastercard och Visa har regler som behöver följas vid en reklamation. Detta gäller för att du som kund och banken inte ska förlora sin reklamationsrätt. Därför är det viktigt att agera snabbt vid en reklamation.

Om du behöver spärra kortet
Om reklamationen avser obehöriga köp eller uttag behöver du även spärra kortet omgående och göra en polisanmälan. Spärra kort gör du via Spärrservice dygnet runt på 08-411 10 11 eller +46 8 411 10 11 från utlandet. Gäller både ditt bankkort eller ditt betal-och kreditkort.

Reklamera en bankkortstransaktion
Om du vill reklamera en transaktion på ditt bankkort loggar du in på internetbanken. Under Ekonomisk översikt/ Kortöversikten gör du kortreklamationen direkt i din internetbank. Du kan även kontakta ditt lokala bankkontor eller ringa 0771-22 11 22.

Tänk på att läsa och fylla i din kortreklamation så noggrant som möjligt. Bifoga alltid underlag som styrker din reklamationsorsak. Det kan vara kopia på eget köp, orderbekräftelse, kopia på kommunikation med säljföretag eller polisanmälan.

Kortreklamation - reklamera bankkortstransaktion i internetbanken

Reklamera en betal- och kreditkortstransaktion
Om du vill reklamera en transaktion på ditt betal-och kreditkort gör du det på EnterCards webbplats.

Nja. Jag har fått varan men den levde inte upp till förväntningarna. Med tanke på vad jag blev lovad och hur det blev till slut så är jag långt ifrån nöjd med köpet.

Frågan är kan jag göra det? Duger det som argument?
Senast redigerad av EricssonS700 2020-02-08 kl. 23:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in