2023-04-07, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Känns samtidigt ganska Flashback att skrika. Men gubben-lilla får väl fortsätta lyssna på SR om det var för mycket för herrns trumhinnor och det är svårt att vrida ner volymen på hörapparaten.
SR är ju hönshuset jag nämner. Du kan dumma dig hur mycket du vill men några idioter som tror det finns något värdefullt eller vettigt i att skrika i en pod är löjligt dummt, varför skulle nån vilja höra det? Hur tänker man när man gör så?

Kan dock säga att jag föredrar skriket framför den superbögiga musiken dom spelar i forever.
Men bättre är inte = bra.

Hoppas några fler gör ett försök så vi kan få nått bra en dag.
Citera
2023-04-08, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Haha, seriöst? Så folk i denna tråden blir upprörda för att det startas en andra Flashback-podd när den första knappt ens pratar om Flashback längre. Vad är ni för simps? Cucks som försvarar några kvinnor från gammelmedia som låtsas göra en podd om Flashback.

Flashback Forever var alltid mellanmjölk. De skrattade åt flashbackare och tog aldrig upp något djupt, seriöst eller edgy. Jag hoppas att ingen flashbackare sponsrar dem med pengar. Men att döma av reaktionerna här, när det kommer en andra Flashback-podd från några nobodies som knappt ens har någon chans att utmana denna semi-SR-podden, så är det säkert många simps här som donerar pengar till Flashback Forever.

För min del får det gärna finnas 10 eller 100 Flashback-poddar. Ju fler desto bättre.

Men Flashback Forever har aldrig gjort ett bra eller ärligt jobb med att täcka Flashback. Det är bara kontrollerad opposition menat till att förlöjliga Flashback. Så de är på tiden att det alternativ kommer.

Jag tog och lyssnade igenom de två avsnitten av Flashback Never idag. Kul att de bl.a. läste en tråd om sexfantasier, med någon tjej som fantiserade om att bli våldtagen. Nu var det länge sedan som sagt som jag lyssnade på Flashback Forever, men om tonen är densamma idag som då, så har jag svårt att tänka mig att de skulle våga prata om en kvinna på Flashback som tänder på att bli våldtagen.
Jag skrev inte att de knappt pratar om flashback längre. Det låter som att du borde lyssna på flashbang om du inte gjort det.
Den blandade humor och allvar och gjordes av en flashbackare och hade medlemmar som gäster några gånger.
Citera
2023-04-10, 16:16
Medlem
Flashback är ju inte på något sätt unikt när det gäller områden som invandring, nationalism, mediekritik m.m. Här är Flashback bara en spegling av den globala nyhögern. All terminologi är hämtad från USA (se inlägget ovan om simps, cucks och "kontrollerad opposition") och åsikterna kan inhämtas från tusentals olika ställen världen över. Här är Flashback bara ett forum för folk att släppa lös sin ilska. Det är tråkig lyssning. Vill ni ha en podd som går ut på att bara sitta och hålla med i en timme? Är det underhållning?

Den största förtjänsten med Flashback Forever är att de hittar saker som inte går att hitta någon annanstans i det algoritmförstörda internethelvetet. Där den kaosartade och anarkistiska atmosfären leder till att knäppgökar och oförlösta genier kan mötas i helt otippade sammanhang. Det är ju det som skapar bra lyssning.
Citera
2023-04-12, 13:31
Avstängd
Sagodjurs avatar
Jag har redan glömt vad gårdagens avsnitt handlade om, det är inte bra va?
Citera
2023-04-12, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Jag skrev inte att de knappt pratar om flashback längre. Det låter som att du borde lyssna på flashbang om du inte gjort det.
Den blandade humor och allvar och gjordes av en flashbackare och hade medlemmar som gäster några gånger.
Flashbang var hästlängder bättre än den här svammelpodden. Salgouds lite torra Lundensiska uppläsning med sina skorrande R blev en fantastisk kontrast mot vansinnet i exempelvis Raffa Pancamo-avsnitten. Dessutom läste Salgoud bara trådarna så som de var, utan att försöka spinna ett narrativ runt dem. Flashbackanvändarna fick själva föra hela sin talan utan att passera genom ett medelklassfilter av ömsom förfäran och ömsom förtjusning över tidigare nämnda förfäran.

Flashback Forever spelar inte ens i samma liga, framförallt eftersom det under avsnittens gång blivit tydligt att det inte är Flashbacks användare som är Flashback Forevers målgrupp utan de här tre kvinnornas väninnor och hangarounds och andra som är som dem/bor som dem/tänker som dem; folk som tidigare aldrig satt sin fot på forumet. Flashback och folket här är bara det verktyg som används för att uppnå kändisskap. Det har blivit lite för lite Flashback och rätt rejält för mycket "allt-ljus-på-oss-för-vi-är-kändisar-nu", blandat med ett förakt som allt oftare skiner igenom.

Det var synd, för det började så bra. Den egentliga dippen kom med scenshowen. Sedan har det bara varit skit rakt igenom.

Kanske lite väl hård recension men fuck it... Jag slutade lyssna för någon månad sedan eftersom det helt enkelt retar mig mer än det roar mig numera. Salgouds podd kan man däremot lyssna om lite då och då. Ganglandavsnitten och Skjuta damen med en puffra är favoriterna.
Citera
2023-04-12, 14:21
Medlem
orrtupps avatar
Jag blev inte förvånad att Mia och Ina har koll på Proletären.
Citera
2023-04-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Flashbang var hästlängder bättre än den här svammelpodden. Salgouds lite torra Lundensiska uppläsning med sina skorrande R blev en fantastisk kontrast mot vansinnet i exempelvis Raffa Pancamo-avsnitten. Dessutom läste Salgoud bara trådarna så som de var, utan att försöka spinna ett narrativ runt dem. Flashbackanvändarna fick själva föra hela sin talan utan att passera genom ett medelklassfilter av ömsom förfäran och ömsom förtjusning över tidigare nämnda förfäran.

Flashback Forever spelar inte ens i samma liga, framförallt eftersom det under avsnittens gång blivit tydligt att det inte är Flashbacks användare som är Flashback Forevers målgrupp utan de här tre kvinnornas väninnor och hangarounds och andra som är som dem/bor som dem/tänker som dem; folk som tidigare aldrig satt sin fot på forumet. Flashback och folket här är bara det verktyg som används för att uppnå kändisskap. Det har blivit lite för lite Flashback och rätt rejält för mycket "allt-ljus-på-oss-för-vi-är-kändisar-nu", blandat med ett förakt som allt oftare skiner igenom.

Det var synd, för det började så bra. Den egentliga dippen kom med scenshowen. Sedan har det bara varit skit rakt igenom.

Kanske lite väl hård recension men fuck it... Jag slutade lyssna för någon månad sedan eftersom det helt enkelt retar mig mer än det roar mig numera. Salgouds podd kan man däremot lyssna om lite då och då. Ganglandavsnitten och Skjuta damen med en puffra är favoriterna.
Avsnitten om Raffa och gangland är riktigt bra. Om jag inte minns fel hade han med en annan användare i avsnitten om gangland som både suttit i fängelse och är/har varit nazist.
Jag lyssnar fortfarande och ibland är det rätt roligt men lika ofta kanske det ger ett leende eller två tyvärr.
Citera
2023-04-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Jag har redan glömt vad gårdagens avsnitt handlade om, det är inte bra va?

Mias prata om aprilskämt var ju jävligt rolig och Emma var som vanligt underbar när hon gjorde tävling av några sjuka trådar (en på tips från Carlbom). Springsteen är väl inget jag fastnat för direkt men Ina fick ju iaf prata om något som ligger henne varmt om hjärtat.
Citera
2023-04-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
https://poddtoppen.se/podcast/1680370103/flashback-never

Vafan är det här. Såklart man kan göra en till podd som utgår från flashback. Forever var väl inte ens först men det här är första klassens renommésnyltning. Tänker på namnet då.

Riktigt pinsamt är vad det är
Citera
2023-04-14, 14:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
https://poddtoppen.se/podcast/1680370103/flashback-never

Vafan är det här. Såklart man kan göra en till podd som utgår från flashback. Forever var väl inte ens först men det här är första klassens renommésnyltning. Tänker på namnet då.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Den där kanske är värd en en egen tråd? Kul om det startas fler och alternativa poddar till monsterpodden FLashback Forever. Gamla Flashbang-podden är ju insomnad sen länge.

Citat:
Ursprungligen postat av hxagoon
Lite väl mycket samma koncept ja, de kunde åtminstone haft en annan tagning .. kanske fokuserat på seriösa trådar istället för roliga. Lite knas att inte ha någon USP alls, men jag har inte lyssnat så de kanske håller en helt annan nivå än FF? För är de dessutom sämre än FF så tror jag inte att de kommer nå många lyssnare

Citat:
Ursprungligen postat av Iez
Pinsamt att försöka med liknande namn, infallsvinkel och tillomed fucking presentationsbild. Hur jävla svårt skulle det vara att komma på ett eget koncept?? Svar: Inte särskilt!

Familjedöd- en podd med det mest komiska från Familjeliv.
Räddit- skummar skojset från reddit.
Status Quora- knäppisar från Quora roar oss..

Och så vidare... det finns så mycket som inte är gjort redan i närliggande format. Det tog mig en minut att komma på ovanstående..

Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Testar första avsnittet men fan vad jobbiga de är att lyssna på. Skrikiga och störiga i sitt tal.

Edit ostrukturerat och hafsigt rakt igenom. Nej fy fan tjejerna gör det betydligt bättre.
Jag blev ju intresserad och försökte lyssna igenom första avsnittet, men det gick helt enkelt inte, utan jag stängde av.
De lanserar sig som "någonting helt nytt för Sverige - två grabbar som tar sig an trådarna på Flashback"...
Det var ju tråkigt för dessa grabbar att det redan finns tre tjejer som gör det så sanslöst mycket bättre. Att de dessutom försöker åka snålskjuts tjejernas pod genom ett snarlikt namn gör det hela ännu mer pinsamt.
Det blir 1 överkryssad Axl Jansson i betyg.
Citera
2023-04-18, 16:05
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Vad tyckte ni om Mias intervju i dagens avsnitt?

Jag ÄLSKADE den.

Jag hoppas innerligt att intervjuer med diverse experter, "experter" (eller vem som helst av någorlunda relevans för olika trådar) blir ett stående inslag. Eller åtminstone att de gör dessa frekvent.

Insåg nu att jag saknar de delarna av julkalendern.

Ina känns som klippt och skuren för att ge sig ut (eller ringa upp) och tjöta med folk (sånt kan hon ju sedan länge), så det var kul att det istället var Mia som gjorde det. Men hoppas att de kommer turas om alla tre med detta. Känns som ett perfekt sätt att variera podden lite mer på.

Förövrigt undrar jag om det kom helt naturligt för Mia att säga "bös". (Har aldrig hört det ordet på den dialekten innan, men tycker att det hela gifte sig rätt okej.)
Citera
2023-04-19, 14:51
Medlem
Idumeas avatar
Jag tyckte att intervjuerna i julkalendern oftast var lite sådär (förutom de med flygarn och humbug såklart), men det här var så himla roligt. Överlag ett väldigt starkt avsnitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in