Citat:
Ursprungligen postat av
Hunden309
Jag skrev inte att de knappt pratar om flashback längre. Det låter som att du borde lyssna på flashbang om du inte gjort det.
Den blandade humor och allvar och gjordes av en flashbackare och hade medlemmar som gäster några gånger.
Flashbang var hästlängder bättre än den här svammelpodden. Salgouds lite torra Lundensiska uppläsning med sina skorrande R blev en fantastisk kontrast mot vansinnet i exempelvis Raffa Pancamo-avsnitten. Dessutom läste Salgoud bara trådarna så som de var, utan att försöka spinna ett narrativ runt dem. Flashbackanvändarna fick själva föra hela sin talan utan att passera genom ett medelklassfilter av ömsom förfäran och ömsom förtjusning över tidigare nämnda förfäran.
Flashback Forever spelar inte ens i samma liga, framförallt eftersom det under avsnittens gång blivit tydligt att det inte är Flashbacks användare som är Flashback Forevers målgrupp utan de här tre kvinnornas väninnor och hangarounds och andra som är som dem/bor som dem/tänker som dem; folk som tidigare aldrig satt sin fot på forumet. Flashback och folket här är bara det verktyg som används för att uppnå kändisskap. Det har blivit lite för lite Flashback och rätt rejält för mycket "allt-ljus-på-oss-för-vi-är-kändisar-nu", blandat med ett förakt som allt oftare skiner igenom.
Det var synd, för det började så bra. Den egentliga dippen kom med scenshowen. Sedan har det bara varit skit rakt igenom.
Kanske lite väl hård recension men fuck it... Jag slutade lyssna för någon månad sedan eftersom det helt enkelt retar mig mer än det roar mig numera. Salgouds podd kan man däremot lyssna om lite då och då. Ganglandavsnitten och Skjuta damen med en puffra är favoriterna.