2023-03-16, 18:37
Medlem
Dialekter i all ära, men jag är ruskigt trött på att Mia inte kan plural. "Vart" blir "vasch" och så vidare. Detta borde ju svida i journalistlångryggens öron.
Citera
2023-03-18, 19:15
Medlem
TasteMyCoqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Dialekter i all ära, men jag är ruskigt trött på att Mia inte kan plural. "Vart" blir "vasch" och så vidare. Detta borde ju svida i journalistlångryggens öron.

Det faktum att de alla pratar identifierbar dialekt kryddar ju bara podden. Dynamiken och personligheterna kommer ju fram väldigt väl som resultat. Alla norrlänningar säger ju vasch istället för vart. Med plural menar du att hon säger "De är desperat" istället för "De är desperata" antar jag? Det är också dialektalt. Tycker att det blir extra kul när Emma gör sin västerbottniska som lyckas hitta alla de där små grejerna som Mia gör.

Personligen har jag större problem med uttal som "Auswitsch" eller liknande, vilket främst verkar komma från de andra två, nästan framförallt Ina, konstigt nog. Det är ju rena felsägningar.
Citera
2023-03-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyCoq
Det faktum att de alla pratar identifierbar dialekt kryddar ju bara podden. Dynamiken och personligheterna kommer ju fram väldigt väl som resultat. Alla norrlänningar säger ju vasch istället för vart. Med plural menar du att hon säger "De är desperat" istället för "De är desperata" antar jag? Det är också dialektalt. Tycker att det blir extra kul när Emma gör sin västerbottniska som lyckas hitta alla de där små grejerna som Mia gör.

Personligen har jag större problem med uttal som "Auswitsch" eller liknande, vilket främst verkar komma från de andra två, nästan framförallt Ina, konstigt nog. Det är ju rena felsägningar.
Japp, du tolkade rätt. Däremot är jag grymt imponerad när Mia pratar norska och tom skånskan sätter hon bättre än Emma.
Höll på att garva ihjäl mig idag när Emma inte visste vad "gore" var. "Är det typ goretextyg?". (Jag lyssnar slumpmässiga avsnitt på jobbet och har inte koll på vilket jag är på).
Citera
2023-03-19, 01:51
Medlem
Idumeas avatar
Jag hoppas att Mia kommer ta tag i den där satans world of alydia-tråden nån gång. Min bästa underhållning är flippiga senkapitalistiska bedragarföretag som går under. Fyrefestival - underbart. WeWork - älskar det. WoA - Fantastiskt.
Antar att det är svårt att göra pod på tråden eftersom skeppet inte slutat sjunka än, men jag orkar bara skumma tråden, så hoppas på en riktigt underhållande sammanfattning från den norrländska kryptolovern.
Citera
2023-03-21, 16:34
Medlem
Haubits77Bs avatar
Tjejerna undrar i dagens avsnitt om varför Caesar skulle ha pengar.

Hur var det Jesus nu sa?

Jo, det var väl motsvarande "Ge till Gud det Gud ska ha och till kejsaren vad kejsaren ska ha" Caesar är ursprunget till orden kejsaren och tsar.

Detta för att markera att Jesus själv var noll intresserad av världslig makt.
Citera
2023-03-24, 19:12
Medlem
Ealrenzs avatar
Tyckte veckans avsnitt sög lite.
En hel del faktiskt.

Ina lät jävligt övertänd och högljudd.

Ifall ni undrade
Citera
2023-03-26, 11:56
Medlem
Är om möjligt ännu mer förtjust i Mia efter att ha sett showen. Även om showen var ganska dålig, andades skolteater
Citera
2023-04-06, 10:29
Medlem
JoshTees avatar
https://poddtoppen.se/podcast/1680370103/flashback-never

Vafan är det här. Såklart man kan göra en till podd som utgår från flashback. Forever var väl inte ens först men det här är första klassens renommésnyltning. Tänker på namnet då.
Citera
2023-04-06, 12:52
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Vafan är det här. Såklart man kan göra en till podd som utgår från flashback. Forever var väl inte ens först men det här är första klassens renommésnyltning. Tänker på namnet då.

Den där kanske är värd en en egen tråd? Kul om det startas fler och alternativa poddar till monsterpodden FLashback Forever. Gamla Flashbang-podden är ju insomnad sen länge.
Citera
2023-04-06, 14:59
Medlem
hxagoons avatar
Citat:

Lite väl mycket samma koncept ja, de kunde åtminstone haft en annan tagning .. kanske fokuserat på seriösa trådar istället för roliga. Lite knas att inte ha någon USP alls, men jag har inte lyssnat så de kanske håller en helt annan nivå än FF? För är de dessutom sämre än FF så tror jag inte att de kommer nå många lyssnare
Citera
2023-04-06, 15:34
Medlem
Iezs avatar
Pinsamt att försöka med liknande namn, infallsvinkel och tillomed fucking presentationsbild. Hur jävla svårt skulle det vara att komma på ett eget koncept?? Svar: Inte särskilt!

Familjedöd- en podd med det mest komiska från Familjeliv.
Räddit- skummar skojset från reddit.
Status Quora- knäppisar från Quora roar oss..

Och så vidare... det finns så mycket som inte är gjort redan i närliggande format. Det tog mig en minut att komma på ovanstående..
Citera
2023-04-06, 21:07
Avslutad
Citat:

Testar första avsnittet men fan vad jobbiga de är att lyssna på. Skrikiga och störiga i sitt tal.

Edit ostrukturerat och hafsigt rakt igenom. Nej fy fan tjejerna gör det betydligt bättre.
Senast redigerad av americandadfan 2023-04-06 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in