2020-12-07, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Tråkigt avsnitt idag, tyckte jag. Kändes som ett lamt försök till en Varan TV-sketch. Fyllnadsavsnitt de luxe. Men, det får man acceptera, håller väldigt hög klass annars.

Vilken tråd skulle ni vilja se som Julkalender 2021? Spontant känns det som att den stora Lennart Bladh-tråden är i samma klass rent mastodontmässigt som Böglyftet. Och där finns OTROLIGT mycket att reda ut, även om det kanske inte är lika humoristiskt... och kanske väldigt okänsligt nu när slutet blev som det blev.

(FB) Musikhjälpen 2011

Tycker de ska ta upp denna tråd då, när hela Flashback samlades och vann musikhjälpen 2011. Hur folk blev engagerade för att visa att vi på Flashback också har hjärta. Kanske inte som julkalender men som ett avsnitt iallafall
Senast redigerad av Captinhero 2020-12-07 kl. 11:46.
Citera
2020-12-07, 12:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Tråkigt avsnitt idag, tyckte jag. Kändes som ett lamt försök till en Varan TV-sketch. Fyllnadsavsnitt de luxe. Men, det får man acceptera, håller väldigt hög klass annars.

Vilken tråd skulle ni vilja se som Julkalender 2021? Spontant känns det som att den stora Lennart Bladh-tråden är i samma klass rent mastodontmässigt som Böglyftet. Och där finns OTROLIGT mycket att reda ut, även om det kanske inte är lika humoristiskt... och kanske väldigt okänsligt nu när slutet blev som det blev.

Håller med. Men vafan, det är inte lätt att hitta 24 originella och fyndiga vinklar på böglyftsbilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
(FB) Musikhjälpen 2011

Tycker de ska ta upp denna tråd då, när hela Flashback samlades och vann musikhjälpen 2011. Hur folk blev engagerade för att visa att vi på Flashback också har hjärta. Kanske inte som julkalender men som ett avsnitt iallafall

Boooring.
Citera
2020-12-07, 12:31
Medlem
Bananananass avatar
Advokat Sten Hård.
Citera
2020-12-07, 12:41
Avslutad
(FB) Hemligt paket (skattjakt) i sundsvall.

Även sådana här trådar vore ju mysigt om de tog upp

Edit är ju konstigt att ingen har gjort ett drinking game av denna pod än. Hur skulle ett sådant se ut?
Senast redigerad av Captinhero 2020-12-07 kl. 12:50.
Citera
2020-12-07, 20:51
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Håller med. Men vafan, det är inte lätt att hitta 24 originella och fyndiga vinklar på böglyftsbilden.

Hoppas de klarar hålla nivå ända till julafton. Hur de ska lyckas är jag frågande till för 17 avsnitt till i ämnet känns inte som någon liten uppgift. Men de vore inte smarta om de bränt sitt bästa material en vecka in i kalendern.
Citera
2020-12-07, 21:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Hoppas de klarar hålla nivå ända till julafton. Hur de ska lyckas är jag frågande till för 17 avsnitt till i ämnet känns inte som någon liten uppgift. Men de vore inte smarta om de bränt sitt bästa material en vecka in i kalendern.

Rimligen har de spritt ut de bästa avsnitten över perioden, bl a med några riktigt bra som de sista.
Citera
2020-12-07, 22:37
Medlem
Har suttit och lyssnat en del på podden och tycker att den för mestadels är rolig och härlig att lyssna på!

Ni verkar ju i alla fall belysa Flashback och att det är ett riktigt forum med sanna och ärliga åsikter som man kanske inte uttalat i sociala sammanhang.

Däremot, ni verkar ju vara tre härliga och smarta kvinnor. Men ibland känns det som att ni bara spelar dumma för att olika ”problem”.

Hur som helst fortsätt med ert härliga jobb!

Som en sann flashbackare har jag läst många tripprapporter och minns mycket väl i min ungdom när jag läste tråden om muskotnöt. Kan ju säga att jag iallafall är en av dem som blev avskräckt!
Citera
2020-12-08, 01:16
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Hon norrländska låter förresten urcharmig och mysig. Är lite kär.
Håller med. Hennes skratt/fniss är väldigt härligt att lyssna på.
Citera
2020-12-08, 07:42
Moderator
Carlboms avatar
Dagens lucka #8

https://imgur.com/a/GnoEGwY

Dagens QR-kod tar oss till inlägg:

(FB) Historien bakom böglyftet

Citera
2020-12-08, 08:19
Medlem
Kvalitén på Mias avsnitt håller inte, snus avsnittet var det absolut sämsta i mannaminne men dagens avsnitt var nästan sämre
Citera
2020-12-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wenister
Kvalitén på Mias avsnitt håller inte, snus avsnittet var det absolut sämsta i mannaminne men dagens avsnitt var nästan sämre
Tycker hon har levererat många av de starkare avsnitten faktiskt, alla 3 har levererat några kassa avsnitt. Emmas "mjau mjau mjau mjau" avsnitt fick mig nästan att braka in i en långtradare om hade hon sagt det en gång till.
Citera
2020-12-08, 11:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekauk
Tycker hon har levererat många av de starkare avsnitten faktiskt, alla 3 har levererat några kassa avsnitt. Emmas "mjau mjau mjau mjau" avsnitt fick mig nästan att braka in i en långtradare om hade hon sagt det en gång till.

Visserligen är mjaumjau ett uttryck hon använder, men jag antar du menar avsnittet där de pratar om Lotta Bromee, där de i sista stund var tvungen att maska namnet för att inte riskera förtalsanmälan? Det var nog ett försök att variera de vanliga pipen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in