Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-24, 08:21
Medlem
Asmodeusvults avatar
Kan inte ni som hänger på fejan starta en ”Facebook Forever”-podd och tråd så kan vi andra diskutera den här podden i den här tråden?
Citera
2020-07-24, 09:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tvärtom. Så gott som alla är idioter där.

Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Falskt. Majoriteten här stör sig på klientelet i Facebook-gruppen.

Vet. Tror att jag var den första som beskrev mitt ogillande av gruppen här. Något om självgoda mähän som gnider sina kön över hur mycket bättre de själva är än röset som hänger här.

Godmorgon hoppas ni får en underbar dag vänner och bekanta ✨👭🤸🍑🕵️🍌🌈👍
Citera
2020-07-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Utgår från att denna Demondeath är någon av de tre poddarna. Ingen vanlig människa skriver på det sättet (och endast i denna tråd samt några verklighetsfrämmandei inlägg i någon kroppsbyggartråd)
Funderade också på det faktiskt. Men tror det är mot reglerna att nämna det.
Citera
2020-07-24, 09:46
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet. Tror att jag var den första som beskrev mitt ogillande av gruppen här. Något om självgoda mähän som gnider sina kön över hur mycket bättre de själva är än röset som hänger här.

Jag tror jag var den första. Men du är säkert en god 2:a (eller 1:a förlorare som man också kan säga).

Det märks i podden att FF-trion själva inte är förtjusta i gruppen längre. De nämner den inte som de gjorde i början. Gissningsvis blev den för jobbig att moderera.

Någon har nämnt tidigare att det är synd de inte kommunicerar med lyssnarna här på Flashback istället men tror inte de klarar av att själva inte äga eller ha kontroll över debatten. De är ju public service-människor vana vid envägskommunikation eller att åtminstone kunna klippa/klistra som de vill i materialet.
Citera
2020-07-24, 09:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror jag var den första. Men du är säkert en god 2:a (eller 1:a förlorare som man också kan säga).

Det märks i podden att FF-trion själva inte är förtjusta i gruppen längre. De nämner den inte som de gjorde i början. Gissningsvis blev den för jobbig att moderera.

Någon har nämnt tidigare att det är synd de inte kommunicerar med lyssnarna här på Flashback istället men tror inte de klarar av att själva inte äga eller ha kontroll över debatten. De är ju public service-människor vana vid envägskommunikation eller att åtminstone kunna klippa/klistra som de vill i materialet.

Ständig tvåa, Flashbacks Cliff Barnes.
Citera
2020-07-24, 10:20
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:

Smart du är. Ja de har en inre hierarki också som märks väldigt väl tycker jag. Ser man ju t ex i vilken ordning de läser..Emma först sen Ina och sist Mia. Allt verkar väldigt reglerat och kontrollerat.

De är väl trötta på dagiset haha. Måste ta upp mycket tid i förhållande till hur många patrons det ger.
Citera
2020-07-24, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Och det är jävligt förståeligt efter som att hela gruppen är som en syratripp på södermalm tillsammans med Pippi Långstrump, kakan hermansson och en jävla massa kuklösa förtidigt flintskalliga genustomtar till piercade tribaltatuerade kommunist-cucks med förtvinade muskler som äter söjabönor och regnvatten morgon, lunch och middag.
Haha bästa beskrivningen ever! Jag tror faktiskt att poddarna håller med dig!
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Kan inte ni som hänger på fejan starta en ”Facebook Forever”-podd och tråd så kan vi andra diskutera den här podden i den här tråden?
Kan inte du ha lite överseende med andra skribenter som inte skriver exakt det du vill läsa?
Citat:
Godmorgon min bäste herr Doft! Skönt att ditt hat mot samhället verkar ha avtagit. 😁
Citat:
Ständig tvåa, Flashbacks Cliff Barnes.
Ja du är Robin. Guran. Flava Flav. Men vi älskar dig ändå!
Senast redigerad av Dekorima 2020-07-24 kl. 12:12.
Citera
2020-07-24, 13:17
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Den är helt olidlig. Tycker det känns som att alla som hänger där har något slags mindervärdeskomplex över att de hänger på tönt-sidan facebook istället för det farliga flashback. Därför lägger de till sig med en edgy jargong som gör stämningen i gruppen otrevligare än något annat ställe på internet (inklusive flashback). Och att varannat inlägg dessutom är ett jättetråkigt skämt som refererar till nåt som sagts i podden gör inte saken bättre. Kommer sticka ut ögonen om jag ser någon skriva ett ord om akademiker igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tvärtom. Så gott som alla är idioter där.

Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Och det är jävligt förståeligt efter som att hela gruppen är som en syratripp på södermalm tillsammans med Pippi Långstrump, kakan hermansson och en jävla massa kuklösa förtidigt flintskalliga genustomtar till piercade tribaltatuerade kommunist-cucks med förtvinade muskler som äter söjabönor och regnvatten morgon, lunch och middag.

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Smart du är. Ja de har en inre hierarki också som märks väldigt väl tycker jag. Ser man ju t ex i vilken ordning de läser..Emma först sen Ina och sist Mia. Allt verkar väldigt reglerat och kontrollerat.

De är väl trötta på dagiset haha. Måste ta upp mycket tid i förhållande till hur många patrons det ger.

Eftersom att alla intelligenta flashbackare har gjort exakt samma analys och dömt ut Facebook-gruppen som ett kloakhål. Så är det en ganska lågoddsare att även Ina, Emma och Pull-Mia har dragit samma slutsats. Tycker som Carlbom att det är väldigt talande att de inte längre pratar om Facebook-gruppen alls i avsnitten av podden. Verkar som att de vill distansera sig till den. Till skillnad från hur det tidigare var då den ofta nämndes och de skämtade om att det var Emmas grupp, osv.

Instämmer själv i brajzillas målande beskrivning av gruppen.

Tror som Honeyvoice att det är Emma som står överst i poddens hackordning.
Citera
2020-07-24, 13:27
Medlem
Honeyvoices avatar
Är det därför de är så skraja? Lite comedy att poddarna satt just på svt häromdan och var vad ska man säga…kulturella om flashan. Det är fredag idag…yikes. Tur man inte är journalist.

"studie som visar vilken sorts personer som riktar näthat mot journalister på forumet Flashback.
Studien indikerar att det främst är män som verkar vara mellan 40 och 60 år som skriver hatiska inlägg och inläggen skrivs främst på fredagskvällar."

https://www.svt.se/kultur/nathatare-mest-aktiva-pa-fredagskvallar
Citera
2020-07-24, 15:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Hörde Emma på P1 idag. Eller om det var P4. Det var en god intervju (där hennes kärlek för FB blev tydlig). Minns inte heller att någon har tagit upp intervjun i Två Dagar i GP i slutet av juni?

Podden har kärlek för Flashback precis som dönicksen som här kritiserar den med långskott och koketterier för att snöa in på obegripligheter.

Flashback är allt annan än den här tråden och det är ett fåtal skribenter här som jag läst ett vettigt ord av annorstädes.
Citera
2020-07-24, 16:36
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hörde Emma på P1 idag. Eller om det var P4. Det var en god intervju (där hennes kärlek för FB blev tydlig). Minns inte heller att någon har tagit upp intervjun i Två Dagar i GP i slutet av juni?

Podden har kärlek för Flashback precis som dönicksen som här kritiserar den med långskott och koketterier för att snöa in på obegripligheter.

Flashback är allt annan än den här tråden och det är ett fåtal skribenter här som jag läst ett vettigt ord av annorstädes.

Forumet är den här tråden på samma gång som det inte är det. Om det bara funnits en enda definition av forumet så skulle det inte leva på det sätt som det ändå gör. Jag definierar forumet på mitt vis, du på ditt och FF-trion på sitt.

Forumet skiter i vad vi faktiskt tycker, det vill bara att vi ska få tycka. Så ser jag på det i alla fall.
Citera
2020-07-24, 16:37
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Det var fan det dummaste jag har hört... Tror du själv att dom skulle kunna sitta och spy galla på flashback rakt ut i radio när dom drar in hundra papp i månaden på tramsandet, samt att dom vill tjäna mer? undertonen är ju helt klart ironisk det hör väl vem fan vem som helst... "djupdyka i kunskapens källa flashback" som det står i deras beskrivning o.s.v. sen tar man upp trådar om nån som bygger en kärnkraftsreaktor hemma i köket liksom! självklart fattar ju alla att dom skiter i flashback totalt men det finns ju mycket komiskt material att hämta som aldrig sinar om man nu vill göra en sån här podd, så enkelt är det nog.

Dom älskar flashback lika mycket som man säger nått snällt om ett mongolidbarn som försöker gå på styltor men ligger som ett jävla plockepinn på marken "Vilken snittsare du är! och vad duktig du är på det där!"

Det är bara en stor jävla pengatutte för dom som dom kommer suga tills den blir torr.
Senast redigerad av brajzilla 2020-07-24 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in