Citat:
Ursprungligen postat av
Idumea
Den är helt olidlig. Tycker det känns som att alla som hänger där har något slags mindervärdeskomplex över att de hänger på tönt-sidan facebook istället för det farliga flashback. Därför lägger de till sig med en edgy jargong som gör stämningen i gruppen otrevligare än något annat ställe på internet (inklusive flashback). Och att varannat inlägg dessutom är ett jättetråkigt skämt som refererar till nåt som sagts i podden gör inte saken bättre. Kommer sticka ut ögonen om jag ser någon skriva ett ord om akademiker igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Tvärtom. Så gott som alla är idioter där.
Citat:
Ursprungligen postat av
brajzilla
Och det är jävligt förståeligt efter som att hela gruppen är som en syratripp på södermalm tillsammans med Pippi Långstrump, kakan hermansson och en jävla massa kuklösa förtidigt flintskalliga genustomtar till piercade tribaltatuerade kommunist-cucks med förtvinade muskler som äter söjabönor och regnvatten morgon, lunch och middag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Vet. Tror att jag var den första som beskrev mitt ogillande av gruppen här. Något om självgoda mähän som gnider sina kön över hur mycket bättre de själva är än röset som hänger här.
Godmorgon hoppas ni får en underbar dag vänner och bekanta ✨👭🤸🍑🕵️🍌🌈👍
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Jag tror jag var den första. Men du är säkert en god 2:a (eller 1:a förlorare som man också kan säga).
Det märks i podden att FF-trion själva inte är förtjusta i gruppen längre. De nämner den inte som de gjorde i början. Gissningsvis blev den för jobbig att moderera.
Någon har nämnt tidigare att det är synd de inte kommunicerar med lyssnarna här på Flashback istället men tror inte de klarar av att själva inte äga eller ha kontroll över debatten. De är ju public service-människor vana vid envägskommunikation eller att åtminstone kunna klippa/klistra som de vill i materialet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyvoice
Smart du är. Ja de har en inre hierarki också som märks väldigt väl tycker jag. Ser man ju t ex i vilken ordning de läser..Emma först sen Ina och sist Mia. Allt verkar väldigt reglerat och kontrollerat.
De är väl trötta på dagiset haha. Måste ta upp mycket tid i förhållande till hur många patrons det ger.
Eftersom att alla intelligenta flashbackare har gjort exakt samma analys och dömt ut Facebook-gruppen som ett kloakhål. Så är det en ganska lågoddsare att även Ina, Emma och Pull-Mia har dragit samma slutsats. Tycker som
Carlbom att det är väldigt talande att de inte längre pratar om Facebook-gruppen alls i avsnitten av podden. Verkar som att de vill distansera sig till den. Till skillnad från hur det tidigare var då den ofta nämndes och de skämtade om att det var Emmas grupp, osv.
Instämmer själv i
brajzillas målande beskrivning av gruppen.
Tror som
Honeyvoice att det är Emma som står överst i poddens hackordning.