2020-02-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Jag är mentalt och fysiskt starkare än dig.
Har jag då rätt att bestämma över dig?

Rent tekniskt sett har du det, eftersom om det du säger så kan han inte hindra dig.

Ungefär som vita i Afrika / tidigt i amerika.

De kunde inte sätta emot så vi gjorde dem till slavar. Helt naturligt i alla djursläkten, inkl Homo sapiens.

Stark äter svag, som sig bör för rasens bästa i längden .
Citera
2020-02-06, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Ingenting irriterar normalbögar så mycket som när man säger att kvinnor skiljer sig markant från mäns kompetens. Det sjuds rejält framför skärmarna märker jag och tyvärr verkar argumenten utebli. Märkligt.

Kanske för att män och kvinnor överlag inte tycker om att bli kallade för "dumma kossor", "cucks" och "normalbögar". Bara en tanke.

Du kommer säkerligen att få med dig likasinnade dock, kanske inte så mycket till diskussion, men å andra sidan verkar du inte så öppen för att diskutera.
Citera
2020-02-06, 21:53
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Hörde ett bra uttryck från en polare för ett par år sen. Den enda orsaken till varför ”valfri byggnad finns här” är för att en man bestämde att det skulle ske.

Det är ingen hemlighet att män står bakom i princip alla teknologiska framgångar.

Även under tiden som män och kvinnor varit någorlunda jämställda i företagslivet och i arbetet så är ovanstående någorlunda oförändrat.

Mvh
TorOchPederInkasso

Exakt. Fast man kan dra det ännu längre då det inte bara rör byggnader och man kan peka på vilken bil som helst, vilken elektronisk apparat som helst och vi vet alla att den enda orsaken till att den existerar är för att en man skapade den. Män är den drivande kraften - de som konstruerar, planerar och utför - men nu ska vi låtsas att kvinnor kan lika mycket precis som män.

Jag kan rekommendera den här 18 min långa filmen som heter "Why Women DESTROY NATIONS - - CIVILIZATIONS - and other UNCOMFORTABLE TRUTHS" och är fruktansvärt bra.

https://archive.org/details/youtube-lWXkn1dqBBA
Citera
2020-02-06, 22:00
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Beror på hur man ser på saken
Att jaga och knulla hårt är fysiskt jobbigt

MEn att sitta hemma med 4 barn som skriker är psykiskt jobbigt.

Vi hade nog inte överlevt om det va männen som fick sitta hemma med barnen.
Männen hade nog sprungit iväg
Tråden handlar om fysisk styrka. Varför blandar du in mentalitet i detta? helt oväsentligt.
Citera
2020-02-06, 22:02
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
För att det inte är lönt att argumentera med en idiot.

Oj. Hade jag varit elak hade jag sagt att dina argument tryter för att du är kvinna och är mer känslomässigt styrd.
Citera
2020-02-06, 22:15
Medlem
Jag tycker tjejer brukar se imponerade ut när man bär runt saker osv. De verkar som om den fysiska styrkan är tilltalande. På något barnsligt plan. Eller är de bara teater : )?
Citera
2020-02-06, 22:15
Medlem
Citat:
Mina herrar, vad ska vi börja kalla det här "argumentet"? Argumentum ad vagina?

Kvinnor är både svagare och mer korkade än män och det är ett faktum. Deal with it, cuck.

du vet detta intelektuellt eller faktuellt, men du tror inte på det. hade du trott på det så hade du ju kontrollerat alla kvinnor runtom dig, och det gör du ju inte.
Citera
2020-02-06, 22:27
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Jeremy Morris, then a doctoral student and now an assistant professor at Wofford College, designed an experiment with Carrier, doctoral student Jenna Link and associate professor James C. Martin to explore the sexual dimorphism, or physical differences between men and women, of punching strength. It's already known that males' upper bodies, on average, have 75% more muscle mass and 90% more strength than females'. But it's not known why.

"The general approach to understanding why sexual dimorphism evolves," Morris says, "is to measure the actual differences in the muscles or the skeletons of males and females of a given species, and then look at the behaviors that might be driving those differences."

/.../

"Twenty men and 19 women participated. "We had them fill out an activity questionnaire," Morris says, "and they had to score in the 'active' range. So, we weren't getting couch potatoes, we were getting people that were very fit and active."

But even with roughly uniform levels of fitness, the males' average power during a punching motion was 162% greater than females', with the least-powerful man still stronger than the most powerful woman. Such a distinction between genders, Carrier says, develops with time and with purpose."

https://phys.org/news/2020-02-males-powerful.html

Varför ska kvinnor som i regel är både mentalt och fysiskt svagare än men ha rätt att bestämma över män? Jag får det inte att gå ihop öht.

Ja det handlar ju om en sak och en sak endast, gissa?
Citera
2020-02-06, 22:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jeremy Morris, then a doctoral student and now an assistant professor at Wofford College, designed an experiment with Carrier, doctoral student Jenna Link and associate professor James C. Martin to explore the sexual dimorphism, or physical differences between men and women, of punching strength. It's already known that males' upper bodies, on average, have 75% more muscle mass and 90% more strength than females'. But it's not known why.

"The general approach to understanding why sexual dimorphism evolves," Morris says, "is to measure the actual differences in the muscles or the skeletons of males and females of a given species, and then look at the behaviors that might be driving those differences."

/.../

"Twenty men and 19 women participated. "We had them fill out an activity questionnaire," Morris says, "and they had to score in the 'active' range. So, we weren't getting couch potatoes, we were getting people that were very fit and active."

But even with roughly uniform levels of fitness, the males' average power during a punching motion was 162% greater than females', with the least-powerful man still stronger than the most powerful woman. Such a distinction between genders, Carrier says, develops with time and with purpose."

https://phys.org/news/2020-02-males-powerful.html

Varför ska kvinnor som i regel är både mentalt och fysiskt svagare än men ha rätt att bestämma över män? Jag får det inte att gå ihop öht.
Av samma orsak varför man inte låter de största grottdjuren på gymmet automatiskt bli stadsministrar och kommunalråd, ledarskap och dugligheten för detta har inget med hur mycket du lyfter i bänkpress eller hur duktig du är på att kura utan det handlar om helt andra faktorer.

Rätt självklart kan man tycka.
Citera
2020-02-06, 22:32
Medlem
De flesta kvinnor vill ha riktiga män.

Aggressiva, Macho, Stora, vältränade, självsäkra, rika, män

Change my mind
Citera
2020-02-06, 22:33
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Ska den fysiskt starkare alltid bestämma?
Stenåldern igen, asså
Citera
2020-02-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Rent tekniskt sett har du det, eftersom om det du säger så kan han inte hindra dig.

Ungefär som vita i Afrika / tidigt i amerika.

De kunde inte sätta emot så vi gjorde dem till slavar. Helt naturligt i alla djursläkten, inkl Homo sapiens.

Stark äter svag, som sig bör för rasens bästa i längden .

Nja! Har haft gamla ”vänner” ( för 100 år sedan) som har slagit ihjäl folk, och en skjöt ihjäl en ( iof i självförsvar) Kan inte riktigt se hur de skulle vars någon större förebild för samhället eller att de skulle kunna ha driva samhället framåt på något positivt sätt övht. Även om de en ggn i tiden va vettiga pojkar/barn.
Men visst kanske i krig eller så! Men att i Sverige prata om män som på sin höjd protesterar mot höjd bensinpriser på fejsbook och låter kvinnor och barn våldtas och rånas på löpande-band så känns det bara skrattretande att prata om manlighet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in