• 4
  • 5
2020-02-10, 10:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Misstänker spyware.
Installer om win 10, inga problem. Men hur formaterar jag och skriver över disken?
Om du installerar Windows 10 från USB eller DVD och bootar från USB/DVD så kan du både formatera och även partitionera om disken innefrån Win 10s installationsprogram och då tas spionprogram, virus osv. bort.
Enda läget du behöver köra med särskilda Wipeprogram är om du haft olagligheter som skulle intressera CIA och liknande myndigheter på datorn som dessa myndigheter skulle kunna plocka fram med hjälp av avancerade specialverktyg.
Citera
2020-02-10, 19:10
Medlem
SkyRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om du installerar Windows 10 från USB eller DVD och bootar från USB/DVD så kan du både formatera och även partitionera om disken innefrån Win 10s installationsprogram och då tas spionprogram, virus osv. bort.
Enda läget du behöver köra med särskilda Wipeprogram är om du haft olagligheter som skulle intressera CIA och liknande myndigheter på datorn som dessa myndigheter skulle kunna plocka fram med hjälp av avancerade specialverktyg.

Fast virus etc. kan ju roota sig. Så utav den anledningen vill jag skriva över Hd:n.

P.s. Datorn är mycket snabbare nu. Går som en klocka trotts att samma saker är installerade
Citera
2020-02-10, 23:53
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Fast virus etc. kan ju roota sig. Så utav den anledningen vill jag skriva över Hd:n.

P.s. Datorn är mycket snabbare nu. Går som en klocka trotts att samma saker är installerade
Formatera går att göra under Windows-installationen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in