Citat:
Ursprungligen postat av
waelissimo
Ofyåthelvete... Det var bland det värsta jag hört! Var det privatkonto som du körde din firma på eller? Hur långt spårade dom transaktionerna, ringde dom upp varenda person du angav som referens? Kunde du inte bara skriva kvittenser på alla belopp? Vad gjorde dom åt beloppen som du inte kunde redovisa? Var det några utlandstransaktioner? Revision? Låste dom kontot?
Berätta gärna ALLT du kan för att hjälpa oss, dina ärliga medmänniskor, som gör allt för att inte göda våra dåraktiga politiker...
Jag blev lite nojjig nu då jag kommer att hamna i en liknande sits om jag har lite otur... Jag har visserligen utlandskonto numer med kort kopplat till sig (utanför CSR, det kostade skjortan att skaffa och runt €5000 om året i driftkostnad)..
Jag använde privatkonto då jag äger hyreshus och hus för uthyrning privat. Jag kör ingen firma men skattemyndigheten ser alla med hyreshus med fastighetskod 320 som egna företagare.
Jag har bokföring för allt och redovisar allt på NE-blankett en gång per år.
Jag vet inte hur länge de spårade men jag fick redovisa 18 månader tillbaka. Har ållit på mindre än toi år men ca sju år tror jag.
Tror inte de ringde upp några hyresgäster. Inget hört i alla fall.
Jag behövde inte skriva några kvittenser då jag hade hyresavier med fakturanummer på alla belopp utan ett på några hundralappar som jag inte kunde hitta. Detta skrev jag att jag inte kunde identifiera och fick inget problem med det.
Jag hade inga utlandsinsättningar på kontot och fick inte heller några problem efter jag redovisat allt med kopior på deklarationer, utdrag ur fastighetsregistret, kopior på alla hyesavier mm.
Jag var glad att jag körde varenda krona vitt.