2020-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Flakbärgarna var svensk reggade

Vet inte med dig ,men om jag ser en bepansrad jeep på en flakbärgare på motorvägen så minns man det .
Dessutom så var det ju 2

Menar givetvis nr på Galtarna. Du har uttryckt dig som att de var dom stulna bilarna, som jag uppfattat det.
Citera
2020-02-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser ingen som seriöst i tråden försöker analysera vad detta skulle vara för mening att tillskansa sig ett militärt fordon. Och man har ju redan övergivit ett.

Kan det vara så att främmande makt har någon sorts hemlig verkstad där dom utrönar fordonets egenskaper och sedan kopierar man det i exempelvis Nord-Korea? China tror jag inte det är och jag förutsätter att Ryssland har lika bra terrängfordon som är bepansrade. Jag kan ABSOLUT inte förstå att några vanliga kriminella "blattar" skulle köra omkring och glänsa med sådana fordon. Nej detta måste vara något större. Ett fall för SÄPO!
Det finns flera syften med att stjäla fordonen. Så, om de verkligen har stulits (ej svenskt beredskapstest eller liknande), så är det inte helt oväsentligt om främmande individer handhar dessa.
Att kriminella stjäl militära fordon ev på uppdrag av andra utomstående är illa. Oavsett syfte.
Det är så galet, att det knapp kan vara sant. Därav skämten, och de vilda spekulationerna.
Citera
2020-02-06, 17:40
Medlem
Xeliouss avatar
Det påstås att något de kan hitta på är att slakta galten, att pansarplåten är värd pengar? Om vi antar att något gick fel, tjuvarna kunde bara ta ena fordonet och parkerade det 100 meter från ett metallåtervinningsföretag... Det verkar vara ett industriområde där. Har polisen letar på företagen?
Citera
2020-02-06, 17:42
Medlem
Vad ska man ha dessa bilar till annat än att leka med?
Det går inte att använda dessa någonstans i Sverige för de skulle bli igenkända direkt.
Kanske någon rik ryss som ville ha en fin bil?
Frågan är varför man dumpade en bil i Västerås?
Är det en skenmanöver? Har man vänt och åkt norrut sedan?
Bilen har tydligen blivit lekt med i terrängen. Hur har man haft tid med detta?

Jag har för övrigt lirat en del flygsimulator-spel
Är sugen på o testa ett Gripen-plan på riktigt. Har de lika kass bevakning som galtenbilarna eller använder man sig fortfarande av flygbashundar o annat otrevligt?
Förvaras planen färdigtankade eller måste man ta med sig jeepdunkar?
Citera
2020-02-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Är sugen på o testa ett Gripen-plan på riktigt. Har de lika kass bevakning som galtenbilarna eller använder man sig fortfarande av flygbashundar o annat otrevligt?
En stridsbåt hade suttit fint. En helt ok kajuta och ett soldäck på motorluckorna. God kapacitet för vattenskidor.
Citera
2020-02-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför har inte fordonen gps spårare?

För att inte fienden skall kunna lokalisera fordonet eller ...
Citera
2020-02-06, 17:59
Medlem
Borde man inte hitta dessa fordon rätt så snart och lätt? Menar på att dom är ju inte små och det är inte ofta man ser sådana fordon köra omkring på vägarna.
Citera
2020-02-06, 18:00
Medlem
@45lokar, du får ta med dig ett stort gäng med dunkar fyllda med flygfotogen i så fall. Planet förbrukar en hel del, särskilt när du drar igång efterbrännskammaren.

Planen tankas med fotogen och syrgas en stund innan de lyfter.
Lättast blir att skippa dunkar och tanka den själv vid klargörningsplatsen innan du lyfter, glöm inte att jorda planet innan du tankar.
Citera
2020-02-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
En Volvo Valp kostar idag 100 000:- och uppåt i fint skick.

Vad snackar du om? En Valp hittar du för 20 papp. Inte så eftertraktade i jeepåkargrupper längre då de är för gamla, däremot 303orna och 13-bilarna är populära för sina portalaxlar..
Citera
2020-02-06, 18:13
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
För att inte fienden skall kunna lokalisera fordonet eller ...

Uppenbarligen lokaliseade några tjommar på bushumör dessa utan en spårare. Kunde lika gärna ha parkerat dem på gränsen till Ryssland.
Citera
2020-02-06, 18:18
Avstängd
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Må ikke glemme slottsvakten som ble mishandlet og fraranet sitt våpen, av 2 jultomtar....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-sitt-vapen
Tack! Mohahahehahohe!
Sverige....

“Söte bror” är alldeles för vänligt tilltal

1905 är fan det bästa ni någonsin gjort antar jag.
Tänk vilken skam om ni fortfarande varit en del av denna mongoloida nation. 😄
Citera
2020-02-06, 18:23
Avstängd
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Nejdå, kör på!
Stjäla ett plan i GTA V, det är svårt. Stjäla ett från svenska armén 😂
Men akta dig. JAS har en benägenhet att ramla ner från skyn. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in