2020-02-05, 13:45
Medlem
Il.Malizias avatar
Jag gjorde en liten urstädning igår och hittade lite gamla mobiltelefoner och en bärbar dator.
Kan man panta dessa? Tänker att de innehåller väl en del värdefull hårdvara som bör gå att återanvända.
Någon som känner till bra företag som erbjuder en sådan tjänst?
Citera
2020-02-05, 14:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Marknaden är mätt på detta utbud. Folk slänger detta på återvinningen och det är ingen större möda heller att sätta ut en annons på nätet.

Men du kan alltid prova te.x Röda korset, Myrorna. Där kan du skänka detta. Men sedan får man vara beredd på att man kan säga nej. Då är det återvinningen som gäller.
Citera
2020-02-05, 15:28
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Marknaden är mätt på detta utbud. Folk slänger detta på återvinningen och det är ingen större möda heller att sätta ut en annons på nätet.

Men du kan alltid prova te.x Röda korset, Myrorna. Där kan du skänka detta. Men sedan får man vara beredd på att man kan säga nej. Då är det återvinningen som gäller.
Alltså, jag kan ju kasta dem på tippen. Frågan var här om företag köper dem för att få delar. Rare earth materials osv.
Citera
2020-02-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Alltså, jag kan ju kasta dem på tippen. Frågan var här om företag köper dem för att få delar. Rare earth materials osv.

Allt handlar om hur gammalt, gammalt är..
Överlag så kan du oftast sälja iphones väldigt snabbt ifall du bor i en större stad.
Jag har flertalet gånger sålt släktingars och mina egna iprylar på under 1 timme på blocket.
För mig jag fick 5000kr för min iphone x, 1-2000kr för iphone 7, och 1000kr för iphone 6s.
Allt handlar självklart om kvaliten på sakerna. Överlag så köper många familjer begagnade iphones till sina kids som mobiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in