Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-23, 17:16
Medlem
Nu som vanligt har jag fått en idé, som vanligt är den lite konstig och kanske inte funkar.

Jag tycker att ”Flashback Enterprises Ltd.” borde fixa en torrent tracker. Med kanske en limit på 5.000 personer så vi kan se hur det går.

DC++ kommer inte att funka, av många skäl. Det är bara privata hubbar på dc++ som funkar men en tracker med hög ratio krav brukar det oftast gå bra för.

Vad tycker ni? Bra projekt?
Jag själv tror att det skulle funka faktist.

/Umut.
Citera
2006-03-23, 17:20
Medlem
Intotherainbows avatar
Vad ska locka dit andvändare då?
Citera
2006-03-23, 17:21
Medlem
-jOE!s avatar
Bra idé!

Givetvis skall den vara modererad så man slipper allt tjafs (Pirate Bay har ju tex. tappat det helt.. ).
Citera
2006-03-23, 18:23
Medlem
exerds avatar
Jag gillar idéen skarpt!
Citera
2006-03-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Jag gillar idéen skarpt!

Jag också faktiskt!
Självfallet ska man logga in till trackern med ens FB-nick isåfall...

Får se vad de andra rävarna säger om detta.
Citera
2006-03-23, 19:58
Medlem
pastorns avatar
Jag är negativt inställd.
I och för sig så är torrents "lagliga" i Sverige f.n. Men förr eller senare så kommer det komma skit av det i form av stämmingar till höger och vänster något som skulle hota forumet. Som ni säger så har ni redan Piratebay i dagsläget.
Citera
2006-03-23, 23:14
Medlem
Just nu finns det skit många trackers där ute och för många går det bra, jag tror verkligen att detta skulle funka.

En nackdel är detta med Säpo som håller koll på FB. Vi för coola för nätet :P
Citera
2006-03-23, 23:29
Medlem
Flashback som värd för tracker? "It would bring too much heat" som de säger i maffiafilmerna.
Citera
2006-03-23, 23:36
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umut
Just nu finns det skit många trackers där ute och för många går det bra, jag tror verkligen att detta skulle funka.

En nackdel är detta med Säpo som håller koll på FB. Vi för coola för nätet :P

Nu tror jag nog att SÄPO skiter ganska friskt i hurvida FB sysslar med warez.

Å andra sidan var det ju Marknadsdomstolen som höll på att lyckas med att stänga FB.

Är inte helt övertygad om att detta är det smartaste som FB kan göra.
Citera
2006-03-23, 23:53
Moderator
tobess avatar
Njae, ser inte hur en torrent-tracker går i linje med FB. Sedan finns det ju redan ett stort antal trackers på nätet redan. Vad kan skulle FB kunna komma med som redan inte finns?

Personligen tycker jag inte att det är någon bra idé. Men det är ju upp till admin att bestämma
Citera
2006-03-24, 00:11
Medlem
Seagates avatar
Bra idé - På så sätt skulle vi kunna förenkla för de användare som vill dela med sig av exempelvis sina hemmagjorda videofilmer eller musik. Exempelvis har Nemesis1 skapat en del egen musik som han delar med sig av till Flashbackare - och vad är då inte ett bättre sätt att fördela bandbredden på än att använda sig av bittorrent-tekniken?

Så länge trackern inte används för att sprida piratkopior så är det ett helt Okej förslag enligt Mej

// Farbror Seagate
Citera
2006-03-24, 00:19
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Bra idé - På så sätt skulle vi kunna förenkla för de användare som vill dela med sig av exempelvis sina hemmagjorda videofilmer eller musik. Exempelvis har Nemesis1 skapat en del egen musik som han delar med sig av till Flashbackare - och vad är då inte ett bättre sätt att fördela bandbredden på än att använda sig av bittorrent-tekniken?
Det låter kanske bra i teorin men nuförtiden finns det så många bra upload-sidor (som du vet ) som trots popups och väntetider är stabilare än torrents som måste hållas levande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in