2006-03-23, 18:51
Medlem
TSs avatar
Inte för att jag kommer lipa mig till sömns inte heller kommer jag kräva att moderator huvuden skall rulla. Men fan vad trist gjort. Jag hoppas att dIRe_:s odöme är bättre när det gäller modereringen.
2006-03-23, 18:54
insomnias avatar
Men är ni verkligen så humorbefriade? Sluta för helvete!
2006-03-23, 18:56
Medlem
Konrad Haifas avatar
Otroligt löjligt att andra moderatorer dyker upp och försvarar kollegan...

Nu försvann ju eventuell charm med att någon är nummer 100000.
2006-03-23, 18:58
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa

Ja, för det hade ju varit jävligt charmigt.

Vem. Fan. Bryr. Sig.
2006-03-23, 19:07
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Vilka moderatorer försvarar honom?

Själv tycker jag att det var trist att det blev så här, rätt så onödigt gjort.
2006-03-23, 19:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Äh. Varför är det alltid så lätt att tycka till om, bli upprörd över och storma om såna här skitsaker? Jag brukar likna det vid en förening, där tystnaden är kompakt när styrelsen drar verksamhetsberättelsen och ekonomin, men där diskussionen går i taket när man dryftar vilken färg det skall vara på tapeterna i samlingslokalen.

Jag skulle önskat att flera hade varit engagerade i diskussionerna kring forumets inre ideologi och verksamhet, upprörda över tidligare händelser då användares identiteter efterforskades - eller då IP-sökningar missbrukats, inte hurvida en mod reggar en smurf så att den får någon fiktiv medlemsnumrering.

Det skulle vara intressant att veta hur många av dessa 100 000 medlemmar är såna som aldrig ens skrivit ett inlägg. Och hur många som är (old).

Vad som borde vara intressant är ju hur många aktiva medlemmar vi har.
2006-03-23, 19:12
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Äh. Varför är det alltid så lätt att tycka till om, bli upprörd över och storma om såna här skitsaker? Jag brukar likna det vid en förening, där tystnaden är kompakt när styrelsen drar verksamhetsberättelsen och ekonomin, men där diskussionen går i taket när man dryftar vilken färg det skall vara på tapeterna i samlingslokalen.

Jag skulle önskat att flera hade varit engagerade i diskussionerna kring forumets inre ideologi och verksamhet, upprörda över tidligare händelser då användares identiteter efterforskades - eller då IP-sökningar missbrukats, inte hurvida en mod reggar en smurf så att den får någon fiktiv medlemsnumrering.

Det skulle vara intressant att veta hur många av dessa 100 000 medlemmar är såna som aldrig ens skrivit ett inlägg. Och hur många som är (old).

Precis, och med sitt drag så bevisar dIRe_ bara hur det ligger till på Flashback, 100.000 medlemmar stämmer inte alls.
2006-03-23, 19:16
Medlem
Grattis dIRe_100000!!!

Edit: För att ge annat folk en rimlig chans att bli medlem 100 000 är det väl bara till att sparka ut alla gnälliga arslen och låta dem börja om på ny kula, e.g. registrera sig på nytt.
2006-03-23, 19:17
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

40515 medlemmar har inte skrivit ett inlägg.
25751 medlemmar är (old)
12011 medlemmar har skrivit minst 1 inlägg sedan årsskiftet.
2006-03-23, 19:29
Moderator
tobess avatar
Citat:

Snarare otroligt löjligt att säga att man "försvarar kollegan" för att man säger sin åsikt. Jag kunde inte bry mig mindre om vem det är, och allvarligt talat förstår jag inte varför någon annan gör det heller.
2006-03-23, 19:30
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
40515 medlemmar har inte skrivit ett inlägg.
25751 medlemmar är (old)
12011 medlemmar har skrivit minst 1 inlägg sedan årsskiftet.

Så det faktiska antalet användare är mellan 12011 och 40515. Överraskar ändå mig att över 12000 skrivit inlägg i år. Det är rätt många.
Dessutom så borde väl inte bannade användare räknas som medlemmar. Och inte old.

Och så måste jag säga att jag tycker den här tråden påminner jäkligt mycket om en lounge tråd.
2006-03-23, 19:42
Medlem
Baalzamons avatar
Undrar hur många av användarna runt nummer 100000 som är etablerade användares misslyckade försök att ta det magiska numret? Skulle vara kul att ställa upp en liten förnedrande lista med dessa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in