2020-02-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Tja, vill man så är det ju inga problem:

Vecka 1.
"Vi vill att du lämnar urinprov"
"Ät skit plitjävel!"
"ser du vad det här är?"
"Ät skit, plitjävel"
"Bra svar, det kallas kateter, och nu skall du få prova den"

Vecka 2.

"Vi vill att du läämnar urinprov"
"Jajamensan!"

Ja nu fungerar det ju inte så att man kan tvinga intagna på så sätt att man för in en kateter i en person mot sin vilja. Det är ju helt enkelt så att de loggar vägran och låter det vara så. Det är ju inget mer med det. Det blir konstigt när folk är så känslomässigt engagerade i urinprov så att man skulle acceptera mycket grova övergrepp för att få ett pissprov som är relativt meningslöst.
Citera
2020-02-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, en sån där "tulltoalett" som inte är direktkopplad till avloppet kanske skulle funka, annars kan man ju alltid söva personen och sätta in en kateter alt. ta blodprov. Att sen en massa människorättskämpar kommer att gapa i högan sky är något våra lagstiftare får tackla, samhället måste visa vem fan det är som bestämmer.

Vilken hjälte du är. Att braka iväg och begå övergrepp och även låta kostnader rusa iväg för ett pissprov som på det stora hela är helt meningslöst. Grattis Don Quijote du ser ju verkligen proportionerligt på saker.
Citera
2020-02-03, 15:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja nu fungerar det ju inte så att man kan tvinga intagna på så sätt att man för in en kateter i en person mot sin vilja. Det är ju helt enkelt så att de loggar vägran och låter det vara så. Det är ju inget mer med det. Det blir konstigt när folk är så känslomässigt engagerade i urinprov så att man skulle acceptera mycket grova övergrepp för att få ett pissprov som är relativt meningslöst.
Jaja, jag bara säger vill man, så kan man.
Man skulle kunna ha lagstöd för det redan idag om man tänjde lite på gränserna, men dom flesta är ju inte as för ett urinprovs skull.
Citera
2020-02-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Det kan tas beslut om kateter. Alternativt blodprov.

Vem ”kan ta beslut om kateter” menar du?
Citera
2020-02-03, 15:08
Medlem
Citat:
Jaja, jag bara säger vill man, så kan man.
Man skulle kunna ha lagstöd för det redan idag om man tänjde lite på gränserna, men dom flesta är ju inte as för ett urinprovs skull.

Lycka till med det lagstödet. Vilken lagtext menar du skulle användas?
Citera
2020-02-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFeeder
Vad är det med er som kallar honom för fjant och inte är någon man ska vara rädd för? Hade han varit framför dig så hade det inte spelat roll med hans "48kg" , du hade inte sagt ett skit. Typiskt överviktiga neckbeard flashbackare som försöker spela tuffa framför datorskärmen.

Du har alltså 17 inlägg per dag, har du sett hur världen utanför din datorskärm ser ut?

Källa?

Vänd på det istället, vad är det med dig som får dig att se något annat än en sopa? Han är en liten skit som presterat mycket lite och har blivit förnedrad av andra utan att göra ett skit åt saken.
Citera
2020-02-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Det kan tas beslut om kateter. Alternativt blodprov.

Blodprov ej kateter... Tror kateter är ett otillåtet tillvägagångssätt...
Citera
2020-02-03, 15:14
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Lycka till med det lagstödet. Vilken lagtext menar du skulle användas?
Man använder sig av plitar som anmäler oro för Den intagnes hälsa, läkare beslutar om kateter.
Du tror inte det kan fungera?
Citera
2020-02-03, 15:20
Medlem
Citat:
Man använder sig av plitar som anmäler oro för Den intagnes hälsa, läkare beslutar om kateter.
Du tror inte det kan fungera?

Självklart inte. Att plitarna skulle lyckas manipulera en läkare till att göra något sådant kan du glömma, då har du inte förstått hierarkin alls. Att en läkare skulle signa på eller på eget bevåg göra en sådan sak utan lagstöd och brott mot sin ed kan du glömma.

Jag fattar att en del tror att det går att göra vad som helst och att vilka övergrepp som helst är acceptabla men jag kan försäkra dig om att det skulle vara uteslutet att något sådant skulle fungera.

Är du medveten vad som krävs tex för att en person ska kunna tvångsmedicineras? Det är inte så att någon jävla Vaktis bestämmer om en sån sak. Att tvångsomhändertas inom psykiatrin är det inte EN läkare som ska signa på det beslutet. Hur tänkte du att några plitar kan smörja en läkare att göra något som läkaren VET inte är korrekt medicinsk bedömning?
Senast redigerad av NoF8 2020-02-03 kl. 15:25.
Citera
2020-02-03, 15:23
Medlem
Låter som en riktig riktig pundare med abstinens. Kanske vill han vara kvar där han är. Vilka skitliv de valt att leva.
Citera
2020-02-03, 15:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Självklart inte. Att plitarna skulle lyckas manipulera en läkare till att göra något sådant kan du glömma, då har du inte förstått hierarkin alls. Att en läkare skulle signa på eller på eget bevåg göra en sådan sak utan lagstöd och brott mot sin ed kan du glömma.

Jag fattar att en del tror att det går att göra vad som helst och att vilka övergrepp som helst är acceptabla men jag kan försäkra dig om att det skulle vara uteslutet att något sådant skulle fungera.
Jag säger "Tänja på gränserna" jag påstår att det går att komma undan, och ha lagstöd för det om man är ett as.

Och det har jag helt rätt i.

Att en läkare skulle vara vit som snö, är jättebra, och vanligen fungerar "Hierarkin" utmärkt som du säger.
Jag vill påstå att en intagen ur övergreppssynpunkt är säkrare än en vanlig intox som kommer in på akuten dessutom.
Citera
2020-02-03, 15:25
Medlem
Citat:

Haha ja jag fattar inte det heller, folk tror man kan syssla med övergrepp hursomhelst... Frågan är om de själva vill med tvång bli utsatt för dylikt...

Dessa individer kanske borde söka sig till diktaturer likt Nordkorea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in