Citat:
Ursprungligen postat av
elva9tolv
Men vad skulle i så fall yrseln och minnesskiten bero på då?
Minnet handlar om att jag glömmer saker om nuet. Tex kommer inte ihåg vägen hem från jobbet eller kommer inte ihåg att jag pratade med nån för en timme sen. Såna saker har hänt kanske en gång om året senaste 8 åren. I snitt..
Yrseln kommer oftast när jag är lugn. Kan få en yrselattack när jag sitter i soffan och tittar på TV tex. Eller när jag sitter nånstans och käkar och snackar med nån. Inte i stressig miljö.
Ingen aning, min vän. Jag kan bara använda mig själv som exempel. Jag glömmer också sånt som händer här och nu. Däremot kan jag komma ihåg massor av onödigt skit från barndomen glasklart.
Vad gäller yrsel så känner jag pftast det när jag tränar. Kan iofs ha och göra med att jag är mer eller mindre blind och använder inte glasögon (detta för att slippa se folk).
Din kost och dina träningsvanor är goda säger du och du har ett utmanande jobb. Kan kanske ändå vara bra att göra någon checkup, kanske kolla dina värden så att du inte har brist av något? Annars om du väntar kommer säkert en mer kunnig förvi din tråd snart!