2020-02-02, 20:30
Medlem
Hej,

Jag skulle vilja ha lite råd kring var man kan köpa blazer för herrar. stort sortiment från en butik hade vart nice. Jag har kollat zalando, stayhard, brothers och de andra vanliga klädbutikerna men hittar inte särskilt mycket, är det opopulärt med med blazers? jag gillar den looken.

Vill ha casual inte business. så inte en kostym överdel. en vardags blazer som man kan ha till en vanlig T-shirt och gärna inte över 1200kr /st

Det bästa hade vart en fysik butik någonstans i sverige som jag kan åka till och prata med personal och prova plaggen. men online funkar också.
Citera
2020-02-03, 12:02
Medlem
Snops avatar
Selected Homme har många kavajer/blazers för skapligt pris, bara välja och vraka: https://www.selected.com/se/sv/sl/homme/tailoring/kavajer/

Personligen gillar jag inte looken kavaj/blazer över t-shirt, ha skjorta i stället eller långärmad piké för en bättre look. Men om det är din grej så kör på!
Citera
2020-02-04, 09:12
Medlem
Pristaket du nämner är det Dressman eller H&M som gäller.
Citera
2020-02-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snop
Selected Homme har många kavajer/blazers för skapligt pris, bara välja och vraka: https://www.selected.com/se/sv/sl/homme/tailoring/kavajer/

Personligen gillar jag inte looken kavaj/blazer över t-shirt, ha skjorta i stället eller långärmad piké för en bättre look. Men om det är din grej så kör på!

Tack för tipset, skriv gärna fler om du kommer på några.

Jag tycker också det passar bättre med piké eller skjorta men då är det också mer uppklätt. inte lika casual vilket jag tänkte nu. jag har skjortor och pikéer också men nu tänkte jag enbart blazer som ett snyggare alternativ till att ha en vanlig hoodie utanpå tshirten.
Citera
2020-02-12, 14:06
Medlem
massimo dutti
Citera
2020-02-12, 19:03
Medlem
lakritcs avatar
Har en kostym från Selected Homme som sitter som skräddarsydd. Verkar kunna det här med passform till skillnad från många andra butiker.

Kolla även in Mango. Köpte en blazer därifrån i höstas. Bra pris och bra kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in