2020-02-01, 18:54
Medlem
En jude blir du om din mor är jude. Profeten Muhammeds mor var just judinna medans hans far var arab. Muhammeds familj tillhörde stammen Banu Quraish. Muhammed var även gift med judinnor, vilken jude skulle gifta bort sin dotter till en icke-jude på denna tid? Muhammed blev även högt respekterad av judar vilket säger emot att han var arab då judiska Talmud har sina regler om hur man ska behandla ickejudar.

Jag har läst Koranen och nu har jag börjat läsa Talmud och det verkar som att Muhammed hämtade sin inspiration härifrån, hur det nu skulle kunna vara möjligt för honom om han själv inte var jude, att läsa Talmud. Det står ju att den ickejude som kastar sitt öga i Talmud ska straffas och att denna hemlighet enbart är behållen för judar. En rabbin skulle aldrig tillåta att en arab går in i en synagoga och läser talmud.
Koranen är extremt blodig och hemsk men det är ingenting jämfört med Talmud som är ännu värre. Koranens bild av Jesus är att han inte är Guds son, men enbart en profet. I Talmud står det att Jesus kokar i en stor gryta av kroppsutsöndringar och något som får till och med mig, som inte är religiös över huvudtaget, att reagera starkt - nämligen att Jesus blev urinerad på. Koranens godkännande av pedofili påminner också mycket om Talmud, bortsett från att Talmud godkänner en treårig flicka som äktenskapsmaterial och mogen för sex men att det inte spelar någon roll om det är en ickejudisk flicka. Nästan alla sjuka saker i Koranen har jag hittat i Talmud. Nu sitter jag på mobilen men jag ska lägga in länkar till suror och verser i båda skrifterna (Sanhedrin och Yebamoth).

Och islams spridning då? Det är många som tror att islam började som en judiskt sekt, däribland jag, judendomen och islams kvinnosyn är i princip identisk, likaså renlighetsregler. Det är helt okej för en muslim att be i en synagoga, och för en jude att be i en moské. Hur kristna behandlas av både judar och muslimer behöver jag nog inte skriva här för det vet alla. De flesta vet inte vem Rebe Shallum var, inte ens historie/religionsintresserade men om jag säger namnet han fick av Muhammed så känner man igen honom lättare. Den första kalifen Abu Bakr al-Siddiq.

Med andra ord, profeten Muhammed var en jude med en arabisk far som skrev en bok inspirerad ifrån Talmud. Detta fick spridning och blev till en ny judisk sekt. Judendom och Islam är i princip helt identisk.
Citera
2020-02-01, 18:59
Medlem
sommarlovs avatar
I början fick Muhammad inte alls gehör för sina ideer och tankar.
Det var först när han lånade en massa saker från Judendomen som folk ville lyssna på honom.
Typ manlig omskärelse och inte äta fläsk.

Att varken Judar eller Musslor ser Jesus som en Gud, är tragiskt, när han så revolutionerande löste de flesta problem med att ha en tro!
Citera
2020-02-01, 19:05
Medlem
Pestoleras avatar
Så var det historia kan överraska en. Har oxå försökt läsa Koranen men gav upp, du förstår nog vad jag menar. De muslimska analfabeter som finns å det är många, har bara hört hur dom som läst Koranen tolkar den, det förklarar väl egentligen allt då Koranen är fri att tolka som man uppfattar den.
Citera
2020-02-01, 19:17
Medlem
blobben!!!s avatar
Muhammed fanns aldrig. Han uppfanns i efterhand för att klistra samman det imperium som araberna skapade.

https://www.youtube.com/watch?v=LNihITTZ5HE
Citera
2020-02-01, 21:00
Medlem
Islam är ingen egen religion utan ett förvirrat hopkok av judendom/kristendom/zoroastrism med inslag av arabisk folktro. Muhammed var en stor "kvinnokarl" så han hade fruar och älskarinnor/slavinnor (våldtäktsoffer) av alla möjliga religioner och nationaliteter, dvs. inte bara judinnor.

Muhammeds sägs han ha varit ljushyad och rödlätt. Detta utseende är inte så vanligt bland araber idag, men återfinns bland hans ättlingar:https://seekerofthesacredknowledge.files.wordpress.com/2012/03/shaykh-muhammad-al-yaqoubi.jpg
Citera
2020-02-01, 21:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Araberna hade någon sorts ledare som judarna trodde var Messias, men det är lite senare än den muslimska traditionen. När han tog Palestina år 635 såg många judar honom som befriare från bysantinarna. Men Muhammed skulle ha dött 632.

Så ja arabernas ledare kanske var jude, vad han hette är okänt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Teaching_of_Jacob
Citera
2020-02-01, 21:16
Medlem
Termos99s avatar
Kan någon vänlig själ ge lite källor på att Mohammeds mamma var judinna, jag hittar lite info men det verkar som att ämnet undviks något.
Citera
2020-02-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Kan någon vänlig själ ge lite källor på att Mohammeds mamma var judinna, jag hittar lite info men det verkar som att ämnet undviks något.

"The company claimed that shared ancestry among these clients may point to the DNA of Muhammad, much like a set of genetic markers have linked Jews from around the world who claim by oral tradition to be Kohanim—descendants of the ancient priestly clan that allegedly originated with Moses’ brother Aaron."

https://geneticliteracyproject.org/2018/12/10/exploring-prophet-muhammads-hebraic-descent/

Här står också mer

https://www.unz.com/gnxp/was-the-prophet-muhammad-a-jew/

När jag läser Talmud, speciellt Sanhedrin, ser jag identiska passager i Koranen. Ja, det är faktiskt märkligt att det här har undvikits så mycket som möjligt. Muhammeds första fru, Khadija, var judinna och på den här tiden så fick inte judar gifta sig med icke-judar. Även om kontrajihadisterna påstår att Muhammed var antisemit så visar historien att Muhammed var väldigt nära och god vän med judarna och att judarna lyssnade mycket på honom. Han hjälpte även judarna med mycket. Det finns inte en chans att de skulle lita såhär mycket på en ickejude.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in