2020-02-03, 21:20
Medlem
I Nybro kryllar det av islamister och andra Sverigehatare
Citera
2020-02-13, 10:47
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...let-hart-i-mig

"Dina överfölls för att hon är judinna: ”De slet hårt i mig”
av
Anders Blank

Hatbrotten mot judar ökar i Sverige.

Dina attackerades, misshandlades och fick glåpord efter sig när hon stod vid en bankomat i småländska Nybro.

– Jag höll så krampaktigt i bilens handtag att jag bröt tummen, säger Dina."
Citera
2020-02-13, 11:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...let-hart-i-mig

"Dina överfölls för att hon är judinna: ”De slet hårt i mig”
av
Anders Blank

Hatbrotten mot judar ökar i Sverige.

Dina attackerades, misshandlades och fick glåpord efter sig när hon stod vid en bankomat i småländska Nybro.

– Jag höll så krampaktigt i bilens handtag att jag bröt tummen, säger Dina."
Från AB.

"Brottsförebyggande rådet släppte förra året en rapport om antisemitism. Där framkommer att Sverige sticker ut: hela 73 procent av svenskarna anser att hatet mot judarna har ökat. Det är överlägset mest i EU. Danmark följer på andra plats där 61 procent ansåg att det ökat.
Rapportens och Dinas uppfattning är samstämmig. Hatet mot judar kommer främst från människor från Mellanöstern, från vit makt-rörelsen och aktualiseras ofta vid uppblossande konflikter mellan Israel och Palestina. "

Som vanligt vill man förminska problem med de från Mellanöstern, tvivlar inte på att de finns hat även från vit makt rörelsen, men de är ju så få, jämfört med de från Mellanöstern.
Risken för en Jude att stöta på någon "vitmaktare", är obefintlig jämfört med att möta en hatisk arab.

Sista meningen är löjlig, skulle vit makt-rörelsen gå i taket för att Israeler slåss mot Palestinier?
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-13 kl. 11:13.
Citera
2020-02-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Rött skägg låter som en sunnimuslim.

”Jag har också fått lära mig mycket nytt. Till exempel varför somaliska gubbar har rött skägg.

Varför har männen det?

– Det är sunna. Vilket betyder tradition inom islam. Männen har det för att profeten hade det, och det ses som något bra att efterlikna profeten”

https://www.google.se/amp/s/amp.svt....ltur-tar-plats

Svart skägg låter som araber eller somalier. Jag gissar på tre arabmuslimer som slet av kvinnan hennes guldstjärna.

ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET!? Asså för det första, innan du skriver att du har "lärt dig mycket" så borde du ta en ordentlig titt på okunskapen du har tagit till dig! Att profeten hade rött skägg stämmer inte alls!
Och att ha rött skägg är inte sunnah. Lek inte smart! Du kan ingenting om Islam.

Det är uppenbart att det verkar vara utländska killar som hoppade på denna kvinna.
Om de nu är muslimer, så är det fucked up! För muslimer får inte skada/hata/eller döda NÅGON!! (Oavsett ursprung, religion osv)
SÅÅÅ, ENLIGT ISLAM FÅR MAN INTE! DE MUSLIMER SOM SKADAR, HOTAR, DÖDAR ANDRA MÄNNISKOR ÄR INTE MUSLIMER! DE KOMMER STRAFFAS AV SIN GUD.

Så snälla, innan du och alla andra öppnar era käftar, så läs på! Okunskap är farligt!
Citera
2020-02-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redconcrete
HAHAHA!
Inte med ett enda ord nämns det att det var muslimer som är gärningsmän.

Muslimer får inte hata,skada eller döda någon människa alls! De kommer straffas av sin Gud om de gör det. Så det är totalt förbjudet för alla muslimer! De "muslimer" som gör detta är inte muslimer!
Citera
2020-02-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
I Nybro kryllar det av islamister och andra Sverigehatare
Har du problem med Islam?
Citera
2020-02-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Tvivlar inte alls på att det hänt.
Har provat en gång för några år sen att ha på Davidstjärna runt halsen i centrum i en mellanstor svensk stad.
Fruktansvärt obehagligt.
Blev överraskad av hur snabbt det blev otäck stämning omkring.
Med kors går det bra, men inte med Davidstjärna i Sverige.
Tror inte våra politiker är medvetna om detta!

Hat finns överallt, tyvärr.
Kristna, muslimer och judar få väldigt mycket hat varje dag. Sverige är ett rasistiskt land och det är så jävla sorgligt!
Citera
2020-02-23, 01:09
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmakontot92
Kristna, muslimer och judar få väldigt mycket hat varje dag. Sverige är ett rasistiskt land och det är så jävla sorgligt!

Om nu Sverige är ett så rasistiskt land, hur kan då ökenfolk som judar och muslimer parasitera fritt?
Citera
2020-02-23, 04:47
Medlem
Citat:
Sverige är inte alls rasistiskt!
Hur många utländska människor har inte Sverige och svenskarna tagit emot och hjälpt??
Mer än något annat.
Så hur har du mage att sitta och påstå att Sverige "är ett rasistiskt land"??!!
Skäms människa!!!

Återigen dessa Lögner!
De ploppar upp överallt...
Citera
2020-02-23, 05:11
Medlem
Citat:
Muslimer får inte hata,skada eller döda någon människa alls! De kommer straffas av sin Gud om de gör det. Så det är totalt förbjudet för alla muslimer! De "muslimer" som gör detta är inte muslimer!

Hahaha!!! Då kan det inte finnas många "riktiga" muslimer enligt dig!

Citat:
Har du problem med Islam?

Snälla du, ALLA normalintelligenta människor som hyser respekt för moderna västerländska värderingar (demokrati, yttrandefrihet, jämställdhet mellan könen osv.) har problem med islam. Den västerlänning som inte har problem med islam är antingen motståndare till den moderna västvärldens grundläggande värderingar, eller helt enkelt dum i huvudet.
Citera
2020-02-23, 06:14
Medlem
Citat:

Du är ju helt dum i huvudet. Det kryllar av verser i de muslimska texterna om hur otrogna ska förgöras. Visst, det finns en hel del liknande partier i Bibeln också, men att säga att det är förbjudet för alla muslimer är bara idioti. Ta en titt på samtliga muslimska länder och fråga dig själv i vilket av dem du skulle vilja bo.
Citera
2020-02-23, 06:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET!? Asså för det första, innan du skriver att du har "lärt dig mycket" så borde du ta en ordentlig titt på okunskapen du har tagit till dig! Att profeten hade rött skägg stämmer inte alls!
Och att ha rött skägg är inte sunnah. Lek inte smart! Du kan ingenting om Islam.

Det är uppenbart att det verkar vara utländska killar som hoppade på denna kvinna.
Om de nu är muslimer, så är det fucked up! För muslimer får inte skada/hata/eller döda NÅGON!! (Oavsett ursprung, religion osv)
SÅÅÅ, ENLIGT ISLAM FÅR MAN INTE! DE MUSLIMER SOM SKADAR, HOTAR, DÖDAR ANDRA MÄNNISKOR ÄR INTE MUSLIMER! DE KOMMER STRAFFAS AV SIN GUD.

Så snälla, innan du och alla andra öppnar era käftar, så läs på! Okunskap är farligt!

Vad otrevlig du är? Är det för att jag är kvinna? Jag citerade ju bara en text. Varför färgar de skägget rött då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in