2022-02-01, 00:02
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Patrik Isaksson var aktiv i början av sin artistkarriär. Nu är det 10 år sen hans senaste album kom ut?

Tre gånger har han prövat på lyckan i Melodifestivalen.

"Faller du så faller jag" (2006)
"Under mitt tunna skinn" (2008)
"Håll mitt hjärta hårt" tillsammas med Tommy Nilsson och Uno Svenningsson (2016)

Gör han något annat än hålla på med musik?
Citera
2022-12-08, 17:46
Medlem
Hört att han ska vara hård på spriten och elak mot frugan, även offentligt. Någon som vet mer om detta?
Citera
2022-12-08, 18:00
Avstängd
ButtButters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eightinch
Hört att han ska vara hård på spriten och elak mot frugan, även offentligt. Någon som vet mer om detta?

Nej vem säger det?

Jag undrar hur han betalar hyran någon som vet mer om detta?
Citera
2022-12-08, 18:18
Medlem
Lika karismatisk som den fula rullgardinen från IKEA på konstant trött halv-häng i en incels aldrig av fler än en person åt gången använda sovrum.

Har genom åren hört flera av hans låtar, några flera gånger, men kan inte minnas melodin på en enda. Har själv ganska bred musiksmak och kanske säger det mer om mig att jag inte kan höra ett uns av en enda hans låtar i skallen även om jag kämpar försöka, men det säger även mycket om hans musik.
Han är Sveriges John Mellencamp. Många har hört namnet, knappt en jävel har hans skivor hemma.
Citera
2022-12-08, 18:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Lika karismatisk som den fula rullgardinen från IKEA på konstant trött halv-häng i en incels aldrig av fler än en person åt gången använda sovrum.

Har genom åren hört flera av hans låtar, några flera gånger, men kan inte minnas melodin på en enda. Har själv ganska bred musiksmak och kanske säger det mer om mig att jag inte kan höra ett uns av en enda hans låtar i skallen även om jag kämpar försöka, men det säger även mycket om hans musik.
Han är Sveriges John Mellencamp. Många har hört namnet, knappt en jävel har hans skivor hemma.

Mellencamp är ju dock otroligt känd i USA. Och sålt bra.
Isaksson har gjort flera bra låtar.
Citera
2022-12-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Mellencamp är ju dock otroligt känd i USA. Och sålt bra.
Isaksson har gjort flera bra låtar.

Jodå, det vet vi ju om Mellencamp. Men känner du någon som har en av hans skivor hemma?
Isaksson är den där typiska artisten som fick stå på en skärgårdsbåt sjunga av ett par av sina låtar när man gjorde trötta talk shows från Stockholm under sommaren med Staffan Dopping eller Pekka Heino.
Citera
2022-12-08, 18:59
Medlem
Han har en jättevacker egen röst,
Låten du får göra som du vill är jättefin, en av mina absoluta favoritlåtar.
Citera
2022-12-08, 19:00
Medlem
"Du får göra som du vill" är en riktig banger och där tar min åsikt slut.
Citera
2022-12-08, 23:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jodå, det vet vi ju om Mellencamp. Men känner du någon som har en av hans skivor hemma?
Isaksson är den där typiska artisten som fick stå på en skärgårdsbåt sjunga av ett par av sina låtar när man gjorde trötta talk shows från Stockholm under sommaren med Staffan Dopping eller Pekka Heino.

Jag känner ingen i USA. Så jag vet inte om någon som haren skiva med Mellencamp. Men jag har en vinyl med honom. Och en CD och singel med Isaksson.
Citera
2022-12-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag känner ingen i USA. Så jag vet inte om någon som haren skiva med Mellencamp. Men jag har en vinyl med honom. Och en CD och singel med Isaksson.

Jag drar till med en gissning att vinylen du har är den med låten Paper in Fire?
Citera
2022-12-09, 12:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag drar till med en gissning att vinylen du har är den med låten Paper in Fire?

Ingen aning.
Sorterade alla vinyl jag äger för två månader sedan, och såg då att jag hade en med Mellencamp. Reagerade på det. Och blev glad
Citera
2022-12-09, 14:21
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
"Du får göra som du vill" är en riktig banger och där tar min åsikt slut.
Tycker att Alba August gör den låten bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in