• 6
  • 7
2025-02-02, 13:42
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har två Tomtom GPS:er som sitter med sugproppar i vindrutan. Både har livstids kartuppdateringar och jag använder den ena inzoomad så jag ser vägen där jag kör och den andra utzoomad så att jag ser ungefär var i landskapet bilen befinner sig och hur rutten går så att inte den första GPS:en leder mig på villovägar. Den ena har också fartkameravarning vilket är uppskattat och man ser också hastighetsbegränsningarna där man kör, även om dessa inte alltid är uppdaterade hos TomTom, vilket Garmin är bättre på.

Jag orkar inte hålla på med mobilen och tycker det är bekvämt med fast installerade GPS. De är billiga i inköp också och kostar bara några hundralappar som mest på Tradera, där man kan få betala någon hundring till för nytt batteri från Batteriexperten. Vill man ha Garmin istället är andrahandsvärdet lite högre.

Har man androidauto så flashar gpsen(sygic) igång direkt när man startar.

Behändigt iaf med blutoorhkoppling o inte sladdfan
Citera
2025-02-02, 15:16
Medlem
tryffs avatar
Nya ställen så går jag in på google maps/street hemma. Mer behöver jag inte.
Citera
2025-02-02, 23:36
Medlem
Själv har man monterat en dubbeldin radio som har stöd för apple carplay och därav använder jag utav google maps riktigt smidigt att använda än att hålla på o krångla med mobilhållare som kan eventuell släppas. 😊
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in