• 1
  • 2
2020-01-31, 18:51
Medlem
Mitt fackförbund Akademikerförbundet SSR har ett omfattande samarbete med Danske Bank vilket innebär låga avgifter och förmånliga räntor på bolån, billån, privatlån osv.
Men jag känner ingen som har banken så har ingen aning om ifall banken är bra eller inte. Hur är bankens app och internetbank? Kundservice? Ni som har erfarenhet av banken, skulle ni rekommendera den?
Citera
2020-01-31, 18:53
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misteriosa
Mitt fackförbund Akademikerförbundet SSR har ett omfattande samarbete med Danske Bank vilket innebär låga avgifter och förmånliga räntor på bolån, billån, privatlån osv.
Men jag känner ingen som har banken så har ingen aning om ifall banken är bra eller inte. Hur är bankens app och internetbank? Kundservice? Ni som har erfarenhet av banken, skulle ni rekommendera den?

Allt är tipp topp hos Danske Bank.
Citera
2020-01-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Allt är tipp topp hos Danske Bank.

Efterssom Östgöra Ensklida Bank köptes upp av Danske så följde vårt företag med in på den resan.

Jag måste säga att deras intresse har varit mycket dåligt sista åren,,detta trots att vi omsätter ca 100Mkr och har alla affärer hos dem.

Tröttnade för en tid sedan så nu gör vi ett försök hos SEB istället för att se om de är lite mera
på tårna där.
Citera
2020-01-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Efterssom Östgöra Ensklida Bank köptes upp av Danske så följde vårt företag med in på den resan.

Jag måste säga att deras intresse har varit mycket dåligt sista åren,,detta trots att vi omsätter ca 100Mkr och har alla affärer hos dem.

Tröttnade för en tid sedan så nu gör vi ett försök hos SEB istället för att se om de är lite mera
på tårna där.

Hur är banken som privatperson? App/internetbank osv?
Citera
2020-01-31, 20:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Det enda som stör mig är att jag inte kan se mitt fond/aktieinnehav i deras sammanställning.

App och Internetbank fungerar i stort sett bra, men jag har av ovan anledning de mesta värdepapper hos andra.

Fungerar i övrigt bra och är skapligt snabba att svara på frågor. Kanske betalar lite väl mycket för deras service, men den fungerar bra.
Citera
2020-01-31, 22:01
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Jag har både Danske och SEB. Kan säga att deras app är skit jämfört med SEB.

Några upplevelser
- Ibland blir det oförklarliga fel när man ska logga in.
- Det är ofattbart irriterande att man inte ser sina e-fakturor såvida du inte går in på betala/överför. Du vill ju se att du har en action så fort du loggar in. Har fått flera förseningspåminnelser pga det.
- När du lägger en betalning justeras inte datum bakåt om dagen är en röd dag. Det kan medföra förseningar.
- När jag för över pengar från tex SEB till Danske kan beloppet vara draget men inte insatt på danske. Då kan det ta nån extra dag innan det dyker upp på kontot
- kamerafunktionen på betala-räkning suger
- Banken är extremt svår att få tag på om man har något ärende. Tex när vi ville förhandla bolån ringde nån snubbe 2v senare. Då hade vi redan fixat en bättre deal

Kan tillägga att vi skaffade ett Danske konto förra gången Akademiska hade en drive med bolånsrabatt på danske.
Vi räknade på det och det var bara någon tusing per år ändå. Efter nåt åt försvinner rabatten och du får listränta. Vi bytte till Avanza, mycket bättre.
Senast redigerad av maniacman 2020-01-31 kl. 22:05.
Citera
2020-01-31, 23:09
Medlem
Azciis avatar
Har DB och är nöjd kund. Aldrig haft ett bekymmer. Inte billigast men jag bryr mig inte tillräckligt för att spara dom ynka slantarna som det kostar.
Citera
2020-01-31, 23:16
Medlem
Har haft både Swedbank, Handelsbanken och Danske Bank. Valde DB för bolåneräntan. SATAN vad dålig hemsida och app de har alltså. Det är som något från 2010 om man jämför med de andra bankerna.
Citera
2020-02-01, 00:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Som föregående talare bytte jag till DB för bolåneräntan när det var dax att förhandla om bolånen. Utöver detta ville jag bryta mig loss från Swedbank vilken jag tilldelats av mina föräldrar under tiden innan jag blev myndig för att sen bara låta det flyta på.

Som svar på TS fråga så upplevs DB som en bankjävel som alla andra. Nog lockades jag och så fick en frän boränta vid bytet men under tiden vid bytet för snart två år sedan så var appen katastrofal faktiskt. Bättre nu. DB:s hemsida har jag gillat mer än Swedbanks från första början.
Citera
2020-02-27, 12:35
Medlem
anre24s avatar
Betalar Danske-bank ut lön/a-kassa 1 dag tidigare? Fick a-kassan 1 dag 26:e trots att det ska vara tillgänligt 27:e.
Citera
2020-02-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Betalar Danske-bank ut lön/a-kassa 1 dag tidigare? Fick a-kassan 1 dag 26:e trots att det ska vara tillgänligt 27:e.

Är det disponibelt då?
Jag får in lönen på kontoutdragen en dsg innsn his LF bank men det blir inte disponibelt förrän rätt dag. Hos sndra banker gar det redovisats som "Kommande insättning".
Citera
2024-02-22, 22:40
Medlem
Danske Banks e-tjänst är väldigt skum, då de samarbetar med ett företag som heter lut.twoday.com/websalary/logon. De skall tydligen sköta Danske Banks, lönekonton men jag undrar starkt vilka som döljer sig bakom " twoday ". Om jag skall tvingas att använda banken digitalt, då skall banken se till att tekniken är säker och det tror jag inte att den är i detta fall. Ju fler aktörer som skall hantera vår privata information, desto större risker för att man drabbas av brott!
Digitaliseringen har gått för långt och den är för osäker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in